Web Analytics Made Easy - Statcounter

برگزاری جلسه شورایعالی انقلاب فرهنگی پس از چندماه مهم‌ترین خبر آموزش عالی در هفته گذشته بود.به گزارش بلاغ، برگزاری جلسه شورایعالی انقلاب فرهنگی پس از چند ماه مهم‌ترین اتفاق حوزه آموزش عالی در هفته گذشته بود.

در ابتدای هفته اساتید دانشگاه در نامه‌ای به رئیس جمهور نسبت به عدم برگزاری جلسات شورای عالی انقلاب فرهنگی انتقاد کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این جلسه در روز سه‌شنبه در نهاد ریاست جمهوری ولی به ریاست رئیس مجلس برگزار شد و در این جلسه چند دستور به تصویب رسید.

* تعیین و تصویب تکلیف برای دستگاه های عضو در راستای رونق تولید

سعید رضا عاملی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی درخصوص مصوبات این جلسه با بیان اینکه دستور اصلی و محوری جلسه موضوع شعار سال یعنی رونق تولید بود، گفت: مقام معظم رهبری 10 سال متوالی است که در نامگذاری سال ها روی موضوعات اقتصادی تاکید داشته اند.

وی افزود: این نامگذاری عنوان برای یک سال به معنای آغاز آن موضوع در سال و توجه به آن در سال های آینده نیز است.

عاملی تصریح کرد: کلیات سندی در خصوص رونق تولید در شرایط تحریم با رویکرد اقتصاد مقاومتی پس از بحث و تبادل نظر به تصویب رسید که در آن 10 سیاست که تکالیفی ضمن آن برای دستگاه های عضو شورا با رویکرد موضوعات دانش بنیان و فرهنگ مبنا تعیین شده است.

استاد گروه ارتباطات دانشگاه تهران اضافه کرد: بر اساس این سیاست های تصویب شده دستگاه ها موظف می شوند که برنامه اقدام تهیه کنند که این برنامه ها در ستاد راهبری نقشه جامع علمی کشور و ستاد راهبری مهندسی فرهنگی کشور به تصویب خواهند رسید و ظرف مدت شش ماه گزارش های عملکرد آن باید در صحن شورا ارائه شود.

* تصویب جایزه بین المللی ایثار

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در ادامه با اشاره به تصویب موضوع جایزه بین المللی ایثار گفت: این جایزه در سطح ملی و بین المللی اجرایی خواهد شد که اساسنامه آن در جلسه امروز به تصویب رسید.

* تصویب سهمیه پنج درصد مازاد بر کنکور برای مناطق سیل زده

عاملی همچنین با اشاره به سیل اخیر که مناطقی از کشور را با آسیب دچار کرد، گفت: شورای عالی انقلاب فرهنگی در این زمینه تصویب کرد که پنج درصد مازاد بر ظرفیت عمومی کنکور به عنوان سهمیه به مناطقی که به صورت مستقیم دچار آسیب سیل شدند اختصاص پیدا کند.

وی تاکید کرد: این سهمیه مازاد بر ظرفیت عمومی کنکور است و سایر داوطلبان کنکور به هیچ وجه تحت تاثیر آن قرار نخواهند گرفت.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی اضافه کرد: تشخیص مناطق سیل زده که شامل مصوبه می شوند به عهده وزارت کشور و وزارت علوم خواهد بود.

انتخاب نمایندگان شورای عالی انقلاب فرهنگی در ستاد راهبری مهندسی فرهنگی

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در ادامه از مشخص شدن نمایندگان شورای عالی انقلاب فرهنگی در ستاد راهبری مهندسی فرهنگی خبر داد.

عاملی گفت: بر این اساس حجت الاسلام والمسلمین محمد محمدیان، حجت الاسلام والمسلمین حمید پارسانیا، حجت الاسلام والمسلمین محمود محمدی عراقی و حجت الاسلام والمسلمین محسن قمی به عنوان نمایندگان شورای عالی انقلاب فرهنگی در ستاد راهبری مهندسی فرهنگی معین شدند.

* موافقت با عضویت نماینده وزارت علوم در شورای اجتماعی کشور

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی همچنین از موافقت این شورا برای عضویت نماینده وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در شورای اجتماعی کشور در جلسه امروز خبر داد.

حجت الاسلام والمسلمین محمدیان عضو هیئت نظارت مرکزی بر تشکل های اسلامی دانشگاهی شد

عاملی افزود: همچنین در این جلسه با انتخاب حجت الاسلام والمسلمین محمدیان به عنوان نماینده شورای عالی انقلاب فرهنگی در هیئت نظارت مرکزی بر تشکل های اسلامی دانشگاهی موافقت شد.

* انتخاب مجدد حجت الاسلام والمسلمین قمی برای عضویت در هیئت نظارت بر مطبوعات

وی افزود: حجت الاسلام والمسلمین قمی نیز مجددا به عنوان نماینده شورای عالی انقلاب فرهنگی در هیئت نظارت بر مطبوعات انتخاب شدند.

انتخاب نمایندگان شورای سیاستگذاری مرکز ساماندهی ترجمه و نشر معارف اسلامی و علوم انسانی

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در ادامه از انتخاب آقای رحیم پور ازغدی و دکتر مخبر دزفولی به عنوان نمایندگان شورای عالی انقلاب فرهنگی در شورای سیاستگذاری مرکز ساماندهی ترجمه و نشر معارف اسلامی و علوم انسانی خبر داد.

* انتخاب اعضای کمیسیون دائمی شورای عالی انقلاب فرهنگی

عاملی با بیان اینکه شورای عالی انقلاب فرهنگی در اصل هیئت امنای این شورا نیز است اختیارات خود را در این جلسه به کمیسیون دائمی این شورا واگذار کرد، گفت: اعضای این کمیسیون نیز در جلسه انتخاب شدند که شامل دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، محمدعلی کی نژاد، محمدرضا مخبر دزفولی، منصور کبگانیان، حجت الاسلام والمسلمین محسن قمی هستند.

* تایید انتخاب نماینده فرهنگستان زبان و ادب فارسی در هیئت امنای فرهنگستان ها

استاد گروه ارتباطات دانشگاه تهران با اشاره به ضرورت تایید نمایندگان فرهنگستان ها در هیئت امنای فرهنگستان ها گفت:محمد دبیری مقدم در جلسه امروز با پیشنهاد فرهنگستان زبان و ادب فارسی و تایید جلسه برای عضویت در این هیئت امنا انتخاب شد.

* انتخاب رئیس و اعضای شورای تخصصی حوزوی شورای عالی انقلاب فرهنگی

عاملی با اشاره به عضویت 10 نفر نماینده از جانب شورای عالی حوزه علمیه در شورای تخصصی حوزوی و با تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: حجت الاسلام والمسلمین پارسانیا، حجت الاسلام والمسلمین احمد واعظی، حجت الاسلام والمسلمین سید حسن ربانی، حجت الاسلام والمسلمین عبدالحسین خسروپناه، حجت الاسلام والمسلمین سید یوسف طباطبایی نژاد، حجت الاسلام والمسلمین سید مصباح عاملی، حجت الاسلام والمسلمین محمود رضا جمشیدی، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم بهجت پور، حجت الاسلام والمسلمین سید محمود مدنی و حجت الاسلام والمسلمین سید حسن میرمعزی به عنوان نمایندگان شورای عالی حوزه علمیه در شورای تخصصی حوزوی انتخاب شدند.

وی افزود: حجت الاسلام والمسلمین حمید محمدی، فریبا علاسوند، رحیمی صادقی نیز به عنوان نمایندگان شورای عالی انقلاب فرهنگی در شورای تخصصی حوزوی انتخاب شدند.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در ادامه از انتخاب مجدد حجت الاسلام والمسلمین پارسانیا به عنوان رئیس شورای تخصصی حوزوی خبر داد.

* تصویب ارائه آموزشهای مهارتی به دانش آموزان شاخه نظری دوره متوسطه دوم

همچنین به گفته عاملی در جلسه ۸۱۷ شورای عالی انقلاب فرهنگی ارائه آموزش های مهارتی به دانش آموزان شاخه نظری دوره متوسطه دوم با هدف افزایش توانایی دانش آموزان برای تولید برای منتخبی از آنها و به صورت داوطلبانه به تصویب رسید.

* اختصاص ۴۰۰ میلیون تومانی بخش خصوصی برای ساماندهی خوابگاه‌های غیر دولتی

یکی دیگر از اخبار هفته گذشته خبر اختصاص ۴۰۰ میلیون تومانی بخش خصوصی برای ساماندهی خوابگاه‌های غیر دولتی بوده است.

علیرضا شوکتی نایب رئیس خواب‌داران غیردولتی کشور  با اشاره به لزوم ساماندهی خوابگاه‌های غیردولتی در سال جاری گفت: امسال بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده تصمیم داریم  تا تمامی خوابگاه‌های بی‌کیفیت را  حذف کنیم و فقط خوابگاه‌های دارای رتبه یک و 2 داشته باشیم.

وی افزود: برای این کار جذب سرمایه انجام شده تا خوابگاه‌های دارای کیفیت استاندارد توصیه پیدا کند. این خوابگاه‌ها باید از رتبه 3 و 4 به رتبه یک و 2 دست پیدا کنند.

شوکتی در ادامه بیان کرد: خوشبختانه فعالیت بخش خصوصی در زمینه خوابگاه‌های غیردولتی مناسب بوده و تاکنون برای پشتیبانی 400 میلیون تومانی از ساماندهی خوابگاه‌های غیردولتی اعلام آمادگی کردند.

نایب رئیس خوابگاه داران غیردولتی کشور در پایان خاطرنشان کرد: می‌خواهیم تا پایان دی ماه امسال تا مبلغ 700 میلیون تومان برای ساماندهی خوابگاه‌های غیردولتی هزینه کنیم که امیدواریم این مقدار از بخش خصوصی تأمین شود.

* 60 طرح‌ فناورانه حوزه لیزر و فوتونیک حمایت می‌شود

حمید لطیفی دبیرستاد توسعه فناوری‌های فوتونیک،لیزر،مواد پیشرفته و ساخت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری اظهار کرد:پس از انجام بررسی و داوری‌های لازم،60 طرح فناورانه و دانش‌بنیان در اولویت پرداخت تسهیلات یا کمک بلاعوض قرار گرفته و نهایی شد.

وی درباره تعداد ارسال طرح‌های فناورانه و دانش‌بنیان گفت:پس از اعلام فراخوان ارسال طرح‌های فناورانه در حوزه فوتونیک و لیزر،حدود 125 طرح دریافت شد.از این تعداد، 20 طرح به دلیل کامل نبودن اطلاعات حذف شدو بقیه طرح‌ها مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفت.

لطیفی در ادامه گفت: برخی از پروژه‌های زیرساختی که دارای شرایط دریافت کمک بلاعوض هستند،بخشی از هزینه اجرای طرح خود را از منابع دیگری غیر از این ستاد تامین می‌‌کنند به طوری که 50 درصد هزینه اجرایی خود را بلاعوض دریافت کرده و 50 درصد دیگر باید از منابع غیر از این ستاد تامین شود.

دبیر ستاد توسعه فناوری‌های فوتونیک، لیزر، مواد پیشرفته و ساخت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری خاطر نشان کرد: بعد از مرحله پرداخت طرح‌های فناورانه، این ستاد نظارت خود را بر روند اجرای این طرح‌ها تا تولید محصول آغاز می‌کند.

* تفاهم‌نامه همکاری دانشگاه فنی و حرفه‌ای و موسسه سنگال منعقد شد

در هفته گذشته ممدوپاکی تیام رییس موسسه فنی و حرفه ای پرومکابیل (promecabile) کشور سنگال در رأس هیأتی  با حضور در سازمان مرکزی دانشگاه فنی و حرفه ای با ابراهیم صالحی عمران رییس دانشگاه فنی و حرفه ای و فرج اله طالبی اتوئی مدیرکل دفتر همکاری های علمی و بین المللی دانشگاه فنی و حرفه ای دیدار کردند و تفاهم نامه همکاری به امضا رساندند. 

بنابراین گزارش در این دیدار ضمن معرفی کامل ظرفیت ها و توانمند های بالقوه دانشگاه فنی و حرفه ای به طرفین سنگالی زمینه های همکاری دانشگاه با کشور سنگال مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

با توجه به درخواست و نیازهای مطروحه از طرف هیأت سنگالی، پذیرش دانشجو سنگالی در دانشگاه فنی و حرفه ای ، برگزاری دوره های کوتاه مدت برای مدرسین سنگالی، برگزاری دوره های مشترک برای دانشجویان سنگالی در کشورسنگال و در برنامه دراز مدت تأسیس دانشگاه فنی و حرفه ای در این کشور در رشته های مکانیک، برق خودرو، ماشین آلات کشاورزی، طراحی و ساخت جواهرات و کار بر روی چرم از مفاد اصلی این تفاهم نامه است.

در همین راستا روز سه شنبه سی و یکم اردیبهشت ماه، هیأت سنگالی از کارگاه ها، آزمایشگاه ها و نوآوری های دانشکده فنی و حرفه ای پسران انقلاب اسلامی تهران بازدید کردند و امکانات موجود در مراکز را بسیار مطلوب ارزیابی کردند.

گفتنی است؛ سنگال با نام رسمی جمهوری سنگال، کشوری در غرب آفریقا است و پایتخت آن داکار است. اگرچه سنگال نه کشور پهناوری است و نه موقعیتی راهبردی دارد، با این حال نقش برجسته‌ای در سیاست قاره آفریقا بازی می‌کند.

* رشد ۶۰ درصدی صادرات محصولات نانویی لوله و اتصالات

یک شرکت دانش‌بنیان ایرانی در سال ۹۷ موفق به افزایش ۶۰ درصدی صادرات محصولات نانویی در صنعت لوله و اتصالات شده است، این شرکت پلاستیک‌های زیست‌تخریب‌پذیر را به مرحله تولید انبوه رسانده و طی چند سال گذشته به بازار عرضه کرده است. این پلاستیک‌ها برای تولید انواع ظروف یک‌بار مصرف، فیلم‌های بسته‌بندی، فیلم‌های کشاورزی، کیسه‌های خرید و زباله از پتانسیل مناسبی برای جایگزینی با پلاستیک‌های تخریب‌پذیر برخوردار هستند.

شبنم خلج‌زاده مسئول روابط عمومی این شرکت می‌گوید: «صادرات این محصولات به ترکیه، هند و کشورهای  مستقل مشترک المنافع (CIS) انجام شده است. علاوه براین، در سال گذشته گریدهای جدیدی از این محصولات نیز به بازار عرضه شده است.» لازم به ذکر است CIS اتحادیه‌ای شامل برخی از جمهوری‌های مستقل اتحاد جماهیر شوروی سابق نظیر روسیه، بلاروس، آذربایجان، تاجیکستان و قرقیزستان است.»

مسئول روابط عمومی این شرکت دانش‌بنیان می‌گوید: «در سال گذشته در نمایشگاه‌های مختلفی نظیر نمایشگاه پلاستیک (پلاست اوراسیا) و چاینا پلاست حضور داشتیم این نمایشگاه‌های فرصت بسیار ارزشمندی برای ما ایجاد کرد تا با مشتریان جدیدی آشنا شده و مسیرهای تازه‌ای برای فروش محصولات در کشورهای دیگر ایجاد شود. با توجه به این نمایشگاه‌ها و ارتباط‌های ایجاد شده در این رویدادها، پیش‌بینی می‌شود که صادرات در سال جدید سه برابر افزایش یابد.»

* حضور 13 عضو هیأت علمی دانشگاه شریف در فهرست سرآمدان علمی کشور

بر اساس انتخاب فدراسیون سرآمدان علمی ایران 13 نفر از اعضای هیات علمی دانشگاه صنعتی شریف در سال 98 در فهرست سرآمدان علمی کشور قرار گرفتند.

 محمدرضا هرمزی نژاد مدیر امور پژوهشی دانشگاه صنعتی شریف در این باره گفت: فدراسیون سرآمدان علمی کشور با هدف دستیابی به مرجعیت علمی با تلاش معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تدوین و از ابتدای سال 1394 آغاز به کار کرده است. این برنامه در نظر دارد با شناسایی مستمر افراد توانمند و دارای بنیه علمی قوی و ارائه حمایت‌های ویژه از این افراد، کشور را به سمت مرجعیت علمی در منطقه سوق دهد. در این برنامه سعی شده است با حمایت محققان سرآمد و توانمند برای افزایش تعاملات بین‌المللی با محققان معتبر جهان، استفاده از زیرساخت‌ها و امکانات مراکز معتبر علمی جهان سبب تقویت مراودات علمی و ارائه توانمندی‌های معتبر علمی کشور شود. این برنامه متمرکز بر حمایت از حوزه‌های Physical science و Natural science است و حوزه فنی و مهندسی را در بر نمی‌گیرد.

وی گفت: سال 97 هفتاد نفر در سطح کشور به عنوان چهره‌های سرآمد و شاخص انتخاب شدند. افراد در دو دسته الف و ب قرار گرفتند. 50 نفر گروه الف و 20 نفر گروه ب. در این سال 8 نفر از اعضا هیات علمی دانشگاه صنعتی شریف به عنوان سرآمد انتخاب شدند و رتبه کلی دانشگاه هم در میان دانشگاه‌های ایران پنجم بود. با این حال در چند سال اخیر پژوهش‌های دانشگاه به سمت علوم بین رشته ای و گسترش آنها متمرکز می‌شود. همچنین دانشگاه هیئت علمی جوان بسیار خوبی هم در این سال‌ها جذب کرده است و مطمئنم این جوان‌ها می توانند مرزهای سنتی را بشکنند و علوم بین رشته ای را تقویت کنند. در این راستا ریاست محترم دانشگاه ماموریتی ویژه به معاونین آموزشی و پژوهشی دانشگاه داده‌اند تا رشته‌های جدید و بین رشته‌ای را در دانشگاه راه اندازی کنند و اقدامات خوبی هم انجام شده است. اما در سال 98 دانشگاه صنعتی شریف با یک جهش درخور به رتبه اول این لیست رسیده است. در لیست 75 نفره امسال 13 از اعضا هیات علمی دانشگاه صنعتی شریف حضور دارند. 8 نفر در گروه الف و 5 نفر در گروه ب. توزیع سنی این افراد هم نشان می دهد هر دو اعضای هیئت علمی با سابقه و جوان در این موفقیت سهیم بوده اند. یعنی هر دو گروه هیئت علمی با سابقه و جوان در حوزه های Physical science و Natural science کیفیت پژوهش بالایی دارند. مدیر پژوهشی دانشگاه در ادامه گفت: در این فهرست دانشگاه صنعتی شریف فاصله زیاد و معنا داری با رتبه بعدی خود دارد که پژوهشگاهIPM است و دانشگاه‌های دیگر با فاصله نسبتا زیادی از لحاظ امتیاز در مکان‌های پایین تر قرار دارند.

مدیر پژوهش دانشگاه در ادامه به نحوه حمایت از سرآمدان نیز اشاره کرد و گفت: سه نوع مدل حمایتی برای این افراد در نظر گرفته شده است که شامل: پژوهانه های فردی که به صورت نقدی پرداخت می‌شود، گرنت خدمات آزمایشگاهی و در نهایت هزینه استخدام یک یا دو پژوهشگر پسا دکتری است که در دانشگاه صنعتی شریف بر اساس رتبه سال جاری امکان به کارگیری 15 نفر پژوهشگر پسا دکتری از طریق فدراسیون سرآمدان علمی ایران فراهم شده است.

هرمزی نژاد تأکید کرد: دانشگاه 5 سالی است برنامه ای با عنوان ارتقای کیفیت پژوهش دارد و سه سالی است که برنامه افزایش مقالات شاخص پژوهشی را تدوین و اجرا نموده است. این برنامه‌ها که با هدف حداکثر کردن مقالات با کیفیت بالا است؛ بدون شک تاثیرش را در ارتقای کیفیت پژوهش دانشگاه بر جای گذاشته و با استمرار این برنامه‌های حمایتی و نیز برنامه‌های جدیدی در معاونت پژوهش و فناوری در سال‌های پیش رو وضعیت بهتر نیز خواهد شد. از طرف دیگر استخدام و به کار گیری افراد با کیفیت در دانشگاه تاثیر به سزایی در این موضوع دارد. برآیند آن برنامه‌ها و جذب این افراد بالا رفتن سطح کیفی پژوهش در دانشگاه است.

* یک درصد از اعتبار سالیانه بودجه دانشگاه‌ها به مدیریت سبز اختصاص یافت

 طی نامه‌ای به رؤسای دانشگاه‌ها، موسسات آموزشی و پژوهشی و پارک‌های علم و فناوری، در تنظیم بودجه تفصیلی سال جدید، بر لحاظ کردن یک درصد از اعتبار سالیانه در ردیف جداگانه به منظور تصویب در هیات امنا تأکید شد.

در این نامه که توسط عبدالرضا باقری، رئیس مرکز هیأت‌های امنا و هیأت‌های ممیزه مرکزی و محمدتقی نظرپور معاون اداری، مالی و مدیریت منابع امضاء شده، آمده است: «به استناد مفاد ماده «۲» آیین‌نامه داخلی هیئت امنا و در راستای تحقق مدیریت سبز در دانشگاه‌ها، موسسات آموزشی و پژوهشی و پارک‌های علم و فناوری و با توجه به مفاد تبصره بند «ب» ماده «۴» «دستورالعمل مدیریت سبز» که به دانشگاه‌ها، موسسات آموزشی و پژوهشی و پارک‌های علم و فناوری ابلاغ شده است، ضمن تشکر از اهتمام جدی برای اجرایی شدن دستورالعمل ابلاغی و استمرار آن در سال ۱۳۹۸ تقاضا دارد کماکان در تنظیم بودجه تفصیلی سال جدید، یک درصد از اعتبار سالیانه را در ردیف جداگانه به منظور تصویب در هیئت امنا لحاظ نمایند.»

گفتنی است در تبصره بند «ب» ماده «۴» «دستورالعمل مدیریت سبز» آمده است: «برنامه سالانه مدیریت سبز باید به تأیید هیئت امنای موسسه برسد.»

* انتصاب آموزش عالی

 منصور غلامی، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در حکمی ناصر مطیعی را به سمت «رئیس صندوق رفاه دانشجویان» منصوب کرد.

 سیدمهدی ابطحی، رئیس شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان را با حفظ سمت به سرپرستی دانشگاه صنعتی اصفهان منصوب کرد.

منبع: بلاغ مازندران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bloghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بلاغ مازندران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۳۷۶۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصویب نقشه راه اجرایی سازیی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش

شورای‌عالی انقلاب فرهنگی نقشه راه اجرایی‌سازیی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش را مصوب کرد.

به گزارش مهر، جلسه شورای‌عالی انقلاب فرهنگی عصر امروز سه‌شنبه به ریاست آیت الله سید ابراهیم رئیسی با تصویب سه مصوبه برگزار شد.

اولین مصوبه این جلسه نقشه راه اجرایی‌سازیی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش بود که با رای اکثریت اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی به تصویب رسید.

این سند با وجود برخورداری از غنای مبنایی، فاقد نقشه راه اجرایی بود که با تلاش شش ماهه وزارت آموزش و پرورش و ستاد تعلیم و تربیت شورای‌عالی انقلاب فرهنگی کلیات آن تدوین و در جلسه امروز این شورا تصویب شد.

همچنین در جلسه امروز دو نفر از اعضای حقیقی شورای سیاستگذاری جایزه دکتر کاظمی آشتیانی و پنج نفر از اعضای حقیقی برای عضویت در هیئت امنای بنیاد سعدی با نظر موافق اعضای شورای‌عالی انقلاب فرهنگی انتخاب شدند.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • ابلاغ مصوبه‌ای درباره «هیات علمی دانشگاه فرهنگیان»
  • تشکیل هیات امنای واحد برای ستادهای توسعه فناوری‌های اولویت‌دار
  • مصوبه«تعیین ترکیب اعضای هیأت مرکزی جذب هیأت علمی دانشگاه فرهنگیان
  • مصوبه «تعیین ترکیب اعضای هیئت مرکزی جذب هیئت علمی دانشگاه فرهنگیان» ابلاغ شد
  • مصوبه «تعیین ترکیب اعضای هیأت مرکزی جذب هیأت علمی دانشگاه فرهنگیان» ابلاغ شد
  • هیات های اندیشه ورز در استان ها تشکیل شود
  • نقشه راه اجرایی‌سازیی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش
  • تصویب نقشه راه اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش
  • تصویب نقشه راه اجرایی‌سازی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در شورای‌عالی انقلاب فرهنگی
  • تصویب نقشه راه اجرایی سازیی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش