Web Analytics Made Easy - Statcounter

دیدار ظریف با یک سناتور آمریکایی بهانه انتشار یادداشتی با عنوان «آقای ظریف این هم بجا نبود» در الف شد. نظر برخی از مخاطبین الف را در این زمینه می‌خوانیم:

* تا وقتی که در کشور رئیس جمهور حرفش حرف نیست و این قدرت و اختیار رو ندارد که هیچ کدام از خواسته های مردم رو برآورده کند..... ریاست جمهوری در کشوری مثل آمریکا معنی می دهد که آزاد است و.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

....قدرت و اختیارش را هم دارد مردم رای می دهند و دقیقا خواسته‌های مردم رو اجرا می کند مثل ترامپ که به تک تک وعده های انتخاباتیش عمل کرد حتی به اونهایی که به نظر دیوانگی و بعید می رسید. 

*(در پاسخ به کامنت بالا) بالاخره هر کشوری یک نهاد نظارتی برای کنترل رییس جمهور داره همان آمریکا هم وقتی ترامپ صحبت از حمله نظامی علیه ایران کرد، کنگره با یک طرح اختیار صادر کردن دستور جنگ را از رییس‌جمهور گرفت. این طور نیست که رییس‌جمهور هر کاری که خواست قدرت انجام دادنش را داشته باشد.

*اولا این سناتور فاینستاین هیچکاره و بقول معروف نخودی است و احدی حرفش را در واشنگتن گوش نمی‌دهد. ظریف از نظر وظیفه وزیر خارجه بودنش کار درستی کرده و وظیفه‌اش این است که با همه مذاکره و رایزنی کند و اصلا نباید در ایران بماند؛ بلکه باید دائما به کشورهای مختلف برود و با همه چه دوست چه دشمن مذاکره کند و اجازه ندهد دیپلماسی‌ما غیر فعال شود. البته ایشان نباید امید چندانی به آمریکا داشته باشد، چون کلک می زنند.

*مفهومي اينكه مردم به يك نفر به عنوان رييس جمهور راي مي‌دهند اين است كه وي از طرف ملت وكالت دارد تا در جهت منافع ملي هر تصميمي را اتخاذ و اجراء نمايد. آقاي روحاني به عنوان رييس جمهور و وكيل همه مردم ايران و آقاي ظريف به عنوان بازوي سياست خارجي دولت قانوني ايران حق دارند تا در جهت منافع ملي ايران عزيز هر كجا و با هركسی كه صلاح دانستند ملاقات و مذاكره نمايند. براي دفع شر از سر كشور و مردم عزيز ايران اتفاقا" تصميم بجايي بود. همانگونه كه ملاقات با جان كري و تماس تلفني با آقاي باراك اوباما نيز اين‌چنين بود.

*(در پاسخ به کامنت بالا) بله... دیدیم وضع اقتصادی افتضاح‌ترین در تاریخ بشریت را برای مملکت به ارمغان آوردند... در حالی که بتن و برجام و خاک کردن و قفل زدن روی مخ دانشمندان هم ضمیمه‌اش هست و....پراید را هم ۵۰ ملیون قالب می‌کنند و همه هم راضی هستیم که خدای ناکرده اگر دیگری می‌آمد دلار می‌شد ۵۰۰۰ تومان... برید خدا رو شکر کنید که من تو شش سال براتون یک واحد مسکن نه ساختم نه اجازه دادم بسازند... ما برای تخریب و بتن ریزی آمدیم نه ساختن... اصلا صنعت می خوایم چکار، بدیم بره هر چی داریم... اصلا مصدق غلط کرد دولت ملی تشکیل داد و برای چی خواست نفت را ملی کند... ما که مغزمان توان درست کردن آفتابه را هم نداشت.

 

****

مسئله بالارفتن سن ازدواج و تجرد قطعی از مشکلات مهم کشور ما در سال‌های آینده خواهد بود. یادداشت« صدای خاموش تجرد قطعی» در این باره در الف منتشر شد. تعدادی از نظرات کاربران الف درباره این مطلب از نظر شما می‌گذرد:

*نسل ایرانیان رو چگونه باید از بین برد؟ ۱-شرایط اقتصادی و اجتماعی سخت با فرهنگ سازی اشتباه تا ازدواج و فرزند آوری به حداقل برسد ۲-مواد غذایی مضر و تراریخته از روغن ولبنیات و گوشت و میوه وتنقلات و... ۳-کوچ دادن استعدادهای درخشان با سیاست عدم بها دادن به آنها همه این‌ها را فقط مدیرانی دارند رقم می‌زنند که آنجایی که نشستند که لیاقتش را ندارند.

* امروز در هر خانه‌ای فرد بیکار و ترشیده وجود دارد. قدیم این عناوین زشت و مایه خجالت بودند. اما در حال حاضر عادی و بی اهمیت هستند. علت تجرد دو چیز است. یکی نداشتن امکان ازدواج به خاطر مسایل اقتصادی و دومی به خاطر نداشتن انگیزه برای تشکیل خانواده.

*هزینه ها این‌قدر زیاد و بیکاری هم که هست امکان ازدواج را ناممکن یا سخت کرده است، اکثرا جوانان بعد از پایان دانشگاه بیکار هستند، هزینه‌ها هم فوق العاده زیاد است. همین که خودشان را بتوانند نگهداری کنند کار بزرگی است. موارد.....از دید من مشکل ازدواج قطعا مشکلی اقتصادی است؛ هیچ‌کسی زیر بار مسولیت نمی‌رود با ازدواج کردن هم پای قانون به مسائل شخصی فرد باز می‌شود و می‌تواند موظف به دادن مهریه شود یا عواقبی برایش داشته باشد پس در این شایط منطق می‌گود که بار خود را سنگین نکنید تعداد مجردها فوق العاده زیاد شده، بیکار و مجرد و بی پول تحصیل کرده و دکترا و فوق لیسانس هم وجود دارد.

*من دوستانی دارم که تحصیل کرده و مستقل هستند و امکان ازدواج به سبکی که من انجام داده‌ام را همیشه داشته‌اند ولی بر ای ازدواج اقدام نمی‌کنند، چون از تبعات طلاق و همچنین محدود شدن آزادی‌های فردی خود به شدت می ترسند؛ آنها سالی یکی دو بار به مسافرت خارج از کشور می‌روند و به شدت ورزش می کنند و تفریحات سالم و یاد گرفتن مهارتهای جدید به غیر کار جزو زندگی روتین آنهاست و بسیار خوشحال و موفق هستند، ولی من صبح تا شب غیر کار درگیر خانه‌داری و مشکلات بچه و پر کردن فریزر و مشکلات زندگی متاهلی هستم، در حقیقت زندگی نمی کنم بلکه زنده هستم از دوستان من فقط اون‌ها که شاغل و مجرد هستند و اون‌ها که همسر پولدار دارند، خوشبخت هستند، مابقی فقط زنده‌اند مثل من!

*یک کار دیگر که می‌شود انجام داد اینکه یه نرخ مالیات سنگین از خانه خالی هر خیابان یا منطقه که رابطه‌ی معکوس با تعداد ازدواج‌ها تو همان خیابان یا منطقه است گرفته بشود. هر محله نرخ ازدواجش بیشتر نرخ مالیات خانه‌های خالی کمتر و به صورت سالانه هم آپدیت شود راه زیاده اما مسئولین بی سوادی که فقط به فکر چسبیدن به صندلی مفت‌خوری خود هستند زیر بار اینگونه پیشنهادهایی که یه کم درد سر داره نمی‌روند.

 

****

در هفته‌ای که گذشت رئیس‌جمهور با اصحاب رسانه و مطبوعات دیدار کرد. گزارشی از این دیدار با عنوان «در دیدار رییس جمهور چه گفتیم چه شنیدیم؟/ از اختیاراتی که داریم تا اختیارات ویژه‌ای که می‌خواهیم!» در الف منتشر شد. نظرات مخاطبین الف درباره این دیدار و سخنانی که در آن رد و بدل شده خواندنی است:

*در این هیچ شکی نیست که مردم ایران به طرز عجیبی انعطاف پذیر هستند و هر چه فشار بیشتر می‌شود آنها هم بیشتر با زدن از حق و حقوق خودشان با شرایط عجین می‌شوند! روحانی درست گفته که همه چی آروم است.

*در هیچ‌دولتی هیئت عالی سران سه قوه به ریاست رییس جمهور تشکیل نشد، اما برای روحانی شد. اختیاری از این بالاتر در دنیا داریم؟ ظاهرا فقط زمین و زمانه اما تقصیر دولت نیست! بهانه تا کجا؟

*اصلی ترین دشمن این دولت ضعف و ناکارآمدی خود دولت است!! متأسفانه دولت به قدری بد عمل کرده است که هیچ نیازی به کوبیدن و عقده گشایی ندارد.

*بهانه‌های دولت: تقصیر محمود، تقصیر حکومت پهلوی، تقصیر ترامپ، رفراندوم. شش سال گذشت اگر خیار گوجه می‌کاشتیم به اولین تولید کننده صیفیجات تبدیل شده بودیم.

*چه جالب من هم نمی‌دونستم رییس جمهور می‌تواند پیشنهاد رفراندوم بده  آقای روحانی یک جوری حرف می‌زد که گویی کار دیگران و عده‌ای هستند که نمی‌گذارند آ‌نها پیشنهاد بدهند. خوب خودت پیشنهاد بده.

*همین که یک رییس جمهوری آمد گفت اختیار همه عالم را بدین به من واقعا باید داد؟ یا یه جایی باید باشد تا بررسی کند و ببیند چقدر آن لازم است و چقدرش لازم نیست.

*خوب معلوم است اگر من هم رییس جمهور بودم دوست داشتم اختیار قوای مسلح و قوه قضاییه و مجلس را به بهانه شرایط ویژه و بحرانی و ... داشته باشم . حالا که نداده‌اند بیایم بگویم اختیار ندارم؟ نه آقای روحانی عزیز از این‌همه اختیار که داری استفاده کن کم آوردید بیایید درخواست کنید.

*همه مشکلات را گردن دیگران نیندازید؛ اگر از امکانات و نیرو‌های داخلی درست استفاده شود و از حیف و میل و چپاول سرمایه‌های کشور جلوگیری شود بسیاری از مشکلات حلّ می‌شوند.

*حدود یک سال پیش شورای هماهنگی اقتصادی با حضور روسای سه قوه و ده تن از وزرای دولت تشکیل شده که ریاست آن به عهده رئیس جمهور می‌باشد . از طرف مقام معظم رهبری در مسائل مهم کشور از اقتصادی گرفته تا سیاست خارجی اختیار ویژه و کاملی داده شده است. آقای رئیس جمهور به جای کلی گویی و فرار به جلو توضیح بدهند که از اختیارات ویژه چه استفاده ای برای حل مشکلات مردم کرده است؟ آیا تصمیمات گرفته شده در این شورا که اکثر آن از وزیران آقای روحانی هستند اجرا شده است؟

*بهتر است اول در خصوص ادامه کار این دولت رفراندوم برگزار شود که با ناکارآمدی خود این همه مشکلات اقتصادی را برای مردم باعث شده است.

*سناریو مشخص شد: اول مردم را تحت فشار اقتصادی قرار می‌دهیم؛ سپس هرچه می‌خواهیم در همه پرسی می‌خواهیم که به آن رای دهند، در غیر این صورت مقصر مردمند!

*چرا هر کسی با ارای مردم به عنوان رییس جمهور انتخاب می‌شود بعد از مدتی به مشکل بر می‌خورد؟ ۱- برای اینکه دچار توهم می‌شوند ۲- وقتی نمی‌توانند به وعده هایشان عمل کنند فرافکنی کرده و دیگران را متهم می‌کنند که نگذاشتند. دیگران هم ساکت نمی‌نشینند، لذا دعوا راه می‌افتد ۳- یک چند سالی که می‌گذرد طلب اختیاراتی فراتر از قانون اساسی می‌کنند. ۴- وقتی با نزدیکان فاسدشان برخورد می‌شود، قهر می‌کنند و کج می‌نشینند و حرف‌هایی از جنسی دیگر می گویند. و رفته رفته می شود انچه نباید بشود. این قصه سر دراز دارد.

* آقای روحانی هر ثانیه یک کارخانه و یک سیستم انتقال آب و چند بوستان و بزرگ راه و راه آهن و..... ساخته می‌شود. دست مبارک درد نکند و خیلی ممنون. اما فقر مردم و دزدی‌های کلان و ارز های بر باد رفته و قاچاق ارزاق و کالا‌های با یارانه پنهان و رانت یارانه‌های پنهان را اگر فکر می‌کنید مردم نمی دانند خوب می دانند. آن‌هایی که ارز دولتی با رشوه گرفته‌اند برادر و خواهر و پدر و بچه‌های ما هستند. رشوه‌ها را هم به همین مدیران شما داده‌اند. تا کی به این اقتصاد بیمار مسکن می دهید تا راه برود. تا کی باید در این فساد اداری عده‌ای میلیارد میلیارد بدزدند و عده‌ای به نان شب محتاج باشند و نام این اقتصاد فاسد را هم حمایت از اقشار کم برخوردار بگذارید. باز هم متشکریم آقای روحانی شما کارهای عظیمی انجام داده اید. ارز ۳ هزار تومانی را ۱۴ هزار تومان کرده‌اید از این بزرگ‌تر چه خدمتی است. اکثر کارخانجات خوابیده است. می‌فرمائید چون تحریم است. آیا از دشمن انتظار کمک دارید. حداقل داد سخن ندهید، بگذارید مردم به درد خود بسوزند.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۳۷۷۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس‌جمهور با یک خط می‌تواند فیلتر را بردارد

به گزارش «تابناک» به نقل از جماران، چند روز قبل وزیر ارتباطات خبر از مطرح شدن رفع فیلتر گوگل پلی مطرح کرد، در این خصوص جلال رشیدی کوچی عضو کمیسیون امور داخلی و شوراها  به خبرنگار جماران گفت: رئیس شورای فضای مجازی، شورای عالی امنیت ملی، شورای عالی انقلاب فرهنگی، رئیس‌جمهور است؛ این‌ها بازی را بلد نیستند و فکر می‌کنند مردم نیز نمی‌فهمند و این بازی را راه انداختند که ما نقشی نداریم. رئیس جمهور می‌تواند تنها با یک خط فیلتر را بردارد، اما این کار را نمی‌کند؛ زیرا نمی‌خواهند.

وی افزود: کاری به دیدگاه زارع پور وزیر ارتباطات ندارم؛ ایشان فرد خوبی است، اما من اگر یک روز در یک دولتی وزیر باشم وقتی ببینم حرفم خریدار ندارد استعفا می‌دهم و بیرون می‌آیم؛ چرا کاسه کوزه‌ها را سر دیگران بشکنم؟! ایشان اگر نمی‌تواند به مردم بگوید. این تصمیم کاملا در اختیار هیات دولت است و فرافکنی نکنند.

عضو کمیسیون امور داخلی و شوراها مجلس، با اشاره به جریان افتادن طرح صیانت، گفت: طرح صیانت علنا از دستور کار خارج شد، ولی زمزمه‌هایی شنیدم که برخی در تلاش هستند در هفته آخر مجلس این طرح را بیاورند و امیدوارم این اتفاق نیفتد. چون معامله کردن با جریان خاص بر سر منافع مردم  قطعا به ضرر مردم است. مدت‌ها امنیت روانی مردم به خطر افتاده است. تکرار مسیرهای غلط پر هزینه‌ها خواهد بود. 

رشیدی در خصوص اینکه آیا باز هم در برابر صیانت خواهد ایستاد؟ افزود: تلاش خود را می کنم رو به روی دولت بایستیم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا این معاملات می تواند بر سر آینده هیأت رئیسه مجلس باشد؟ گفت: بله احتمالا همین است.

دیگر خبرها

  • مجلس بعدی باید ریل‌گذاری درستی برای دولت ایجاد کنند
  • تثبیت اقتصاد کشور و معیشت ملت در دستور کار دولت باشد
  • رئیس‌جمهور با یک خط می‌تواند فیلتر را بردارد
  • سند مقدماتی پیوست رسانه‌ای شعار سال تدوین شد
  • دولت بسترساز جهش تولید است
  • راهکار ساماندهی وضعیت خودرو از نگاه معاون علمی ریاست جمهوری
  • دولتی‌ها به جای رقابت، نظارت کنند
  • مردمی کردن اقتصاد چگونه محقق می‌شود؟
  • بلومبرگ: تیم اقتصادی ترامپ به دنبال مقابله با کشورهایی است که دلارزدایی می‌کنند
  • اردوغان: حماس یک گروه مقاومت در فلسطین است