Web Analytics Made Easy - Statcounter

دو فضانورد روس طی یک راهپیمایی فضایی خارج از ایستگاه فضایی بین المللی پیام تبریکی برای نخستین فردی که در فضا راه رفت، ارسال کردند.

به گزارش گروه فناوری خبرگزاری دانشجو، در اولین ساعت صبح روز گذشته دو فضانورد روس طی یک پیاده روی فضایی خارج از ایستگاه فضایی بین المللی، پیام تبریکی برای تولد ۸۵ سالگی «آلکسی لئونوف» (نخستین فضانوردنی که در فضا راه رفت) ارسال کردند و پس از آن برخی عملیات‌های مربوط به نگهداری ایستگاه را انجام دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این پنجمین راهپیمایی فضایی اولگ کاننکو و همچنین نخستین راهپیمایی فضایی آلکسی اوچینین به شمار می‌رود. پیاده‌روی فضایی مذکور ۶ ساعت و یک دقیقه طول کشید. جالب آنکه این چهارمین راهپیمایی فضایی در سال جاری میلادی نیز است.

به نوشته وب سایت سازمان فضایی روسیه این پیاده روی فضایی به لئونوف اهدا شده است. او نخستین مردی بود که در فضای ناشناخته قدم گذاشت و خود را در برابر فضای نامتناهی دید. روی لباس فضانوردی اوچنین و کاننکو پلاکارد‌هایی با مضمون «لئونوف شماره ۱» و «تولدت مبارک آلکسی آرخیپوویچ» دیده می‌شد.     علاوه برآن فضانوردان روس عملیات‌های مربوط به نگهداری ایستگاه فضایی بین المللی از جمله جمع آوری نمونه علمی آزمایشگاهی که در فضا قرار داشتند، پاک کردن شیشه‌ها و رها سازی سخت افزار‌های آزمایشی که دیگر مصرفی نداشتند را انجام دادند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: فضانوردان روس سازمان فضایی روسیه پیاده روی فضایی ایستگاه فضایی بین المللی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۳۸۷۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه اندازی چهارمین دستگاه دیالیز بیمارستان بین‌المللی دارالشفاء میرجاوه

فرامرز دهمرده رئیس بیمارستان دارالشفاء میرجاوه گفت:  این دستگاه از نوع ATF و کاملا ایرانی است که توانایی پاسخگویی کامل به بیماران دیالیزی شهرستان را داراست و بیماران دیگر نیازی به مراجعه به سایر شهرستان‌ها ندارند.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • فاز دوم خط ۲ مترو ؛ چهارمین بازدید شبانه مدیریت شهری شیراز
  • آزمایش‌های قبل عملیات تاریخی «استارلاینر» با موفقیت اجرا شد
  • برآورد سطح زیرکشت برنج با داده‌های فضایی برای نخستین بار
  • ایستگاه فضایی چین آسیب دیده است
  • فضانوردان چینی به ایستگاه فضایی رسیدند
  • آسیب ریزسیارک ها به آزمایشگاه فضایی چین در مدار زمین
  • فضانوردان چینی به اقامتگاهشان در فضا رسیدند
  • اولین دوره رقابت‌های بین‌المللی تنیس ساحلی قرعه‌کشی شد
  • ۳ فضانورد چینی به سمت ایستگاه فضایی چین رفتند
  • راه اندازی چهارمین دستگاه دیالیز بیمارستان بین‌المللی دارالشفاء میرجاوه