Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس قوه قضائیه با بیان اینکه به دنبال ایجاد بانکی به نام بانک ایده‌ها در دستگاه قضایی هستیم، گفت: پیشنهادات تحولی در حوزه قضا باید به مرکز منعکس شود.

به گزارش ایسنا، آیت الله سید ابراهیم رئیسی عصر جمعه ۱۰ خرداد جاری در دیدار قضات و کارکنان دستگاه قضائی خراسان جنوبی، با بیان اینکه کرامت و شأن قاضی باید حفظ شود، گفت: افزایش منزلت و شأن قاضی زمینه‌ساز اجرای عدالت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه پرونده‌های معوقه از دغدغه‌های بنده بوده که باید به سرانجام برسد، افزود: تمام احکام باید هر چه سریع‌تر به مرحله اجرا برسد در غیر این صورت تمام زحمات در رسیدگی‌ها با مشکل مواجه می‌شود که خوشبختانه در خراسان جنوبی شرایط مناسبی دارد.

رئیس قوه قضائیه اظهار کرد: شأن و منزلت قاضی ایجاب می‌کند که دغدغه معیشت نداشته باشد و امروز کرامت قضات باید حفظ شود، چراکه شأن قاضی هم زمینه برای رسیدگی‌های عادلانه را فراهم می‌کند و هم حکم متقن او را ترتیب اثر می‌دهد.

رئیسی تصریح کرد: برای رفع مشکلات استان نیز هیأتی از همکاران تهران اطلاعاتی در زمینه کمبودها به ما داده‌اند که امروز در جلسه با رؤسای سازمان‌ها مطرح و میزان نیروی انسانی و کمبود اعتبارات در نظر گرفته شد.

رئیس قوه قضائیه گفت: قضاوت کار بسیاری سختی است و قاضی برای دادن حکم باید تسلط کافی را داشته باشد.

رئیسی ادامه داد: یکی ضرورت‌هایی که وجود دارد بحث تنقیح قوانین است، اعمال و تعارض قوانین باید حل شود و دور از هرگونه اهمال باشد.

وی بیان کرد: برای کاهش ورودی پرونده‌ها به دستگاه قضا تمهیداتی اندیشیده‌ایم از جمله فعال کردن سازمان ثبت اسناد و احیای ظرفیت‌های این سازمان و همچنین احیای مراجع داوری که شاهد کاهش حجم پرونده‌ها باشیم.

وی خاطرنشان کرد: در صدد هستیم تا بانکی به نام بانک ایده‌ها در دستگاه قضائی راه اندازی کنیم تا قضات و کارشناسان دیدگاه و نظرات خودشان را ذکر کنند.

رئیسی با اشاره به گام دوم انقلاب بیان کرد: در این گام نیازمند تحول هستیم که باید از مدیران و اراده تمام اجزا آغاز شود چراکه با اراده تنها بخشی از اجزا سازمان تحقق نمی‌یابد.

رئیس قوه قضائیه خاطرنشان کرد: در گام دوم انقلاب تحول را اجرایی و عملیاتی کنیم که با دستان قضات و کارکنان دادگستری اتفاق می‌افتد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: سيدابراهيم رئيسي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۴۰۱۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دادسرا رکن اصلی تشکیل پرونده است

به گزارش خبرنگار جام جم آنلاین یزد، حجت الاسلام والمسلمین حسین طهماسبی در نشست با قضات دادسرای عمومی و انقلاب یزد، اظهار داشت: شاکله پرونده در دادسرا بسته می شود و بسیار مهم است که این پرونده تا قبل از صدور قرار و ارسال به محاکم جزایی از حیث تحقیق و مدارک مورد نیاز کامل باشد.

وی تصریح کرد: دادسرا خط مقدم تشکیل پرونده و محل پر تردد ارباب رجوع دستگاه قضایی است که باید از حیث نیروی انسانی، امکانات و تجهیزات در اولویت برنامه ریزی قرار گیرد.

رئیس کل دادگستری استان یزد توجه به ابعاد و لایه های پنهان دستورات و تصمیمات قضایی را خواستار شد و بیان کرد: تصمیمات قضایی می تواند در امنیت روانی، اجتماعی، اقتصادی و ... جامعه اثر گذار باشد، که از این رو توجه و دقت به لایه های بعدی تصمیمات از سوی قضات مورد تأکید است.

حسین طهماسبی افزایش صبر و بردباری را لازمه کار قضایی دانست و گفت: بیش از دانش قضایی، حلم، بردباری، صبر و شکیبایی مقام قضایی است که می تواند مشکلات را حل، مردم را آرام و آرمش خاطر را به مراجعین ارائه دهد.

رئیس کل دادگستری استان یزد، حل مشکلات اداری و فرایندی را منوط به ارائه راهکار های اجرایی و عملیاتی عوامل دخیل در موضوع ذکر کرد و گفت: در بسیاری از مواقع در بازدیدها و بازرسی ها، مسائل و موضوعاتی به عنوان گلایه و یا مشکلات اداری و فرایندی طرح می گردد که انتظار است مدیریت مجموعه برای حل آن اقدام نماید، اما باید توجه داشت، معمولا بهترین و کاملترین راهکار حل مشکلات نیز از سوی همان عوامل دخیل می تواند ارائه گردد.

شایان ذکر است در اولین بازدید رئیس کل دادگستری استان یزد از مجموعه دادسرای عمومی و انقلاب یزد، ضمن سرکشی به چند شعبه، یک جلسه نیز با تمام قضات دادسرا با حضور دادستان و معاون قضایی رئیس کل منعقد شد.

دیگر خبرها

  • تحقق سند تحول قضایی در اردبیل با جدیت پیگیری می شود
  • سند تحول قضایی به مثابه قانون اساسی و نقشه راه دستگاه قضایی است
  • دادسرا رکن اصلی تشکیل پرونده است
  • توصیه رئیس قوه قضائیه به قضات در هرمزگان
  • نگاه قضات در دستگاه قضایی باید سازنده باشد
  • دستور مهم رئیسی به بانک ها درباره پرداخت این وام ها | ویدئو
  • ادامه رکوردزنی‌های دولت رئیسی؛ بالاترین تورم ۸۰ سال اخیر ایران ثبت شد
  • پیگیر لایحه امنیت شغلی کارگران هستیم | با تهدید‌ها و تحریم‌ها نمی‌توانند ملت را متوقف کنند
  • ابلاغ مأموریت ویژه برای آموزش‌های تخصصی به قضات
  • توصیه‌های اژه‌ای به قضات