Web Analytics Made Easy - Statcounter

بیش از ۱۲ سال از خاکسپاری شهدای گمنام در دانشگاه شیراز می‌گذرد، اما هنوز المان مقبره شهدا تکمیل نشده و اطراف مجموعه نیز ساماندهی نشده است. ۱۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۴:۰۰ استانها فارس نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز، گردهمایی سالانه ادوار مجمع یادواره شهداء دانشجویان دانشگاه شیراز بهانه‌ای شد تا در کنار قبور مطهر شهدای دانشگاه شیراز حضور یابیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وقتی به محل خاکسپاری شهدا نزدیک شدیم حس غربتی عجیب ما را فرا گرفت.

اینجا نسبت به سال‌های گذشته تغییر چندانی نکرده است، از ابتدای ورودی زیرسازی مناسبی صورت نگرفته، علف‌های هرز خشک شده چنان سایه بر دست ساخته هایی از جنگ و شهادت انداخته که به خوبی خودنمایی نمی‌کنند.

علاوه بر اینکه ورودی نامناسب است، محوطه اطراف قبور مطهر نیز از وضعیت مناسبی برخوردار نیست، اینجا امکانات روشنایی هم فراهم نبود، طوری که برای صرف افطار، چراغ‌های چند خودرو را روشن کردند تا مهمانان بتوانند افطار کنند.

اگر به گذشته و آن سال‌هایی که مراسم کلنگ‌زنی ساخت یادمان شهدای دانشگاه شیراز برگردیم به این می‌رسیم که در این مراسم نیز که 12 اردیبهشت 93  برگزار شده، مرحوم آیت‌الله ایمانی نماینده فقید ولی فقیه در استان فارس نیز از وضعیت موجود انتقاد کرده و اظهار داشته است: کلنگ‌زنی به این عنوان است که ساخت و ساز بلافاصله آغاز شود و این نباشد که ما کلنگ بزنیم و بعد ساخت و ساز این مجموعه رها بشود.

در این برنامه که با حضور گسترده دانشجویان و دیگر مسئولین دانشگاهی و شهری اجرا شد، مرحوم آیت الله ایمانی با بیان اینکه از حدود دوسال پیش که به زیارت این شهدا آمدم تا کنون اینجا هیچ تغییری نکرده است، گفت: ساخت و ساز های دانشگاه رونق لازم را داشته، اما اینجا هنوز تغییری نکرده و این یک گله از مجموعه است.

آیت الله ایمانی با تاکید بر اینکه اینجا مامن قلب ها و دل ها، کهف حصین و کشتی نجات است؛ گفت: اینجا جایی است که افسرده ها نشاط لازم را پیدا می کنند و جامانده ها به منزل می‌رسند.

طرح ساخت المان شهدای گمنام دانشگاه شیراز نیمه‌تمام رها شده است

در همین زمینه با دبیر مجمع یادواره شهدای دانشجویان دانشگاه شیراز، به گفت‌وگو پرداختیم، سیدمهدی طباطبایی اظهار داشت: اسفند سال 86 شهدا را در دانشگاه شیراز تشییع و خاکسپاری کردند و از همان موقع، اعضای مجمع یادواره شهدای دانشگاه پیگیر تهیه و تکمیل و تصویب طرح حرم شهدای گمنام دانشگاه شدند.

وی افزود: پس از گذشت حدود هفت سال در تابستان سال 93 شروع  به انجام و تکمیل طرح حرم شهدا از سوی دانشگاه شد اما از سه فاز پروژه، تنها  نیمی از فاز یک که ساخت المان بتنی و نیمه کاره بود انجام گرفت و در حال حاضر این طرح نیمه کاره رها شده و هیچ‌گونه اقدامی چه از سوی دانشگاه و چه ازسوی نهاد های خارج از دانشگاه انجام نگرفته است.

موسس و نخستین دبیر مجمع یادواره شهدای دانشگاه شیراز نیز با اشاره به این سخن امام خمینی (ره) که فرمودند : همین تربت پاک شهیدان است که تا قیامت مزار عاشقان و عارفان و دارالشفای آزادگان خواهد بود اظهار داشت: با توجه به اینکه بیش از 12 سال از تدفین شهدای گمنام در دانشگاه می گذرد  ولی وضعیت مقبره شهدا در شان دانشگاه بزرگ شیراز نیست.

هادی دهقانی، افزود : انتظار می‌رود مسئولان دانشگاه، اساتید  و سایر دستگاه‌های متولی به این مهم توجه بیشتری نشان دهند و برای تسریع در سامان بخشیدن به این مکان ارزشمند بیش از پیش تلاش کنند.

وی بیان کرد: مراسم دیدار از خانواده معظم شهدا از سال 79 به همت مجمع یادواره شهدا راه اندازی شده و هرهفته سه شنبه شب‌ها ، دانشگاهیان دانشگاه شیراز از خانواده شهدا دیدار می‌کنند.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه شیراز نیز در این مراسم اظهار داشت: وزیرعلوم، تحقیقات و فناوری در سفر اخیر خود پس از زیارت قبور مطهر شهدای گمنام، موضوع ساماندهی و تکمیل طرح مقبره شهدای گمنام دانشگاه شیراز را طریق استاندار پیگیر شد که معاون برنامه‌ریزی و بودجه استانداری فارس اعلام کرد، امسال ساماندهی می‌شود.

حجت‌الاسلام نیری افزود: همچنین دکتر نادگران رییس دانشگاه نیز پیگیر هستند که امیدواریم محوطه‌سازی قبور مطهر شهدای گمنام انجام و شهدای گمنام از این غربت درآیند.

وی افزود: برای ساخت یادمان شهدای گمنام و محوطه‌سازی آن در دانشگاه شیراز، سه گروه متعهد شدند که دانشگاه به تعهدات خود عمل کرده اما کافی نیست و باید این محوطه در شان دانشگاه ساخته شود.

انتهای پیام/ش

R41382/P/S6,61/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۴۰۷۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیام قدردانی از حضور باشکوه مردم در مراسم تشییع و تدفین شهید گمنام

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، در متن پیام مسئولان اشکذر آمده است:
بسم الله الرحمن الرحیم 
وَلا تَحسَبَنَّ الَّذینَ قُتِلوا فی سَبیلِ اللَّهِ أَمواتًا بَل أَحیاءٌ عِندَ رَبِّهِم یُرزَقونَ». (سوره مبارکه آل‌عمران؛ آیه۱۶۹)
ذات اقدس الهی را شکرگزار هستیم که در این برهه از زمان به ما فرصت داد؛ تا در آئین استقبال، وداع، تشییع و تدفین پیکر مطهر #شهید_گمنام که فضای شهرمان را عطرآگین نمود شرکت کنیم.
بر هیچ کسی پوشیده نیست همان قدر که شهدا در میان خاکیان گمنام هستند در پیشگاه افلاکیان شناخته شده‌اند.
امروز در آیین تشییع پیکر شهید گمنام، به چشمِ دل دیدیم که شهدا زنده‌اند و در قهقهۀ مستانه‌شان عند ربهم یرزقون اند. نام و یاد آنها در دل‌ها برای همیشه جاویدان است و آحاد و اقشار مختلف مردمی با نام و یاد و مرام شان مأنوس هستند.
آفرین به مردم بصیر، ولایتمدار، شهید پرور و همیشه در صحنه شهرستان اشکذر و شهرستان‌های همجوار که به حق با حضور چشمگیرشان از این میهمان گرانقدر، میزبانیِ خوبی کردند و خالق عظمتی سترگ در صفحات کتاب قطور تاریخ انقلاب اسلامی شهرستان و حتی استان شده، موجبات یاس و ناامیدی نظام سلطه و دشمنان خارجی و فریب خوردگان داخلی و نیز شادمانی دلدادگان انقلاب و رهبری فراهم آوردند.
برخود لازم دانستیم از همۀ اقشار مختلف مردمی، ائمه جمعه و جماعات، موسسات قرآنی، هیأت امنای مساجد وحسینیه‌ها، هیأت‌های مذهبی، ادارات و نهاد‌ها، نیرو‌های نظامی و انتظامی و بسیحیان همیشه در صحنه، صاحبان صنایع و؛ که به نوعی در خلق این حماسۀ به یادماندنی سهیم بودند کمال تشکر را داشته و امیدواریم همواره در عمل به مکتب امام خمینی رحمت الله علیه، منویات رهبر معظم انقلاب و پیمودن مسیری که شهدا برایمان ترسیم نمودند پایدار باشیم.
انشاء الله 
محمد رضا طالبیان امام جمعه اشکذر
روح الله ردایی فرماندار شهرستان اشکذر
سرهنگ پاسدار حسین هاتفی فرمانده ناحیه مقاومت بسیج اشکذر

دیگر خبرها

  • مراسم تشییع شهدای گمنام در نیروی زمینی ارتش در تهران
  • یادواره شهدای روستای ارکان بجنورد
  • آیین گل افشانی و جایگزینی کلام‌الله مجید دروازه قرآن
  • برگزاری۱۶ یادواره شهدا در اردستان
  • آغاز ساخت المان مزار شهید مدافع وطن احسان بابایی
  • ساخت ۱۰ المان آجری در مراغه
  • پیام قدردانی از حضور باشکوه مردم در مراسم تشییع و تدفین شهید گمنام
  • ویدیو/ بدرقه شهدای گمنام در رفسنجان و اصفهان
  • برگزاری یادواره شهدای گمنام شهرستان چاراویماق
  • رفسنجانی ها برای تشییع شهید گمنام سنگ تمام گذاشتند