Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-28@12:48:49 GMT

مدارس آمریکا به سیستم تشخیص چهره مجهز می‌شوند

تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۹۴۰۸۰۸

مدارس آمریکا به سیستم تشخیص چهره مجهز می‌شوند

پروژه تجهیز مدارس ایالات متحده آمریکا به دوربین‌های سیستم تشخیص چهره هوشمند از هفته آینده در با نصب دستگاه‌های مربوطه در مدرسه‌ای واقع در ایالت نیویورک آغاز می‌گردد. این مدرسه در شهر لاک‌پورت ایالت نیویورک قرار دارد و طبق برنامه‌های اعلام شده سیستمی پیشرفته برای تشخیص چهره و ویژگی‌های برجسته بدن افراد به نام Aegis در این مدرسه به کار گیری می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در صورت نصب چنین دوربین‌هایی در مدرسه یاد شده این اولین بار در آمریکا است که چنین برنامه‌ای در مدارس و مراکز آموزش عالی این کشور اجرا می‌شود. دولت آمریکا بودجه‌ای در حدود ۴.۲ میلیون دلار را تنها براغی تجهیز مدارس ایالت نیویرک به سیستم‌های امنیتی تشخیص چهره اختصاص داده است. چنین هزینه‌‎ای هنگفت برای این پروژه تنها شامل دوربین‌های امنیتی نیست بلکه مجموعه‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری مانند لپ‌تاپ‌ها و iPad‌های مورد نیاز را نیز در بر می‌گیرد.

اجرا کنندگان این طرح هدف راه‌اندازی سیستم تشخیص چهره هوشمند در مدارس آمریکا را مقابله با تهدیدات امنیتی و کاهش آمار حوادث مربوط به تیر‌اندازی در این اماکن اعلام کرده‌اند. سیستم‌های ارتباطی دوربین‌های تشخیص چهره در صورت مشاهده هرگونه مورد مشکوک و یا مشاهده چهره مجرمانی که از قبل به سیستم معرفی شده است، هشدار‌هایی به والدین و مسئولان مدرسه ارسال می‌شود.

چهره تمامی دانش‌آموزان مدرسه یا دانشجویان دانشگاه برای سیستم تشخیص چهره تعریف می‌شود تا در صورت ورود فردی بیگانه به مرکز آموزشی مسئولان حراست از آن محل از موضوع آگاه شوند. فیلم‌های ضبط شده از طریف دوربین‌ها پس از ۶۰ روز حذف و در محلی دیگر بایگانی می‌شود.

مدارس آمریکا به سیستم تشخیص چهره مجهز می‌شوند

سیستم تشخیص چهره هوشمند علاوه بر تحلیل و بررسی چهره افراد، قابلیت تشخیص ۱۰ نوع اسلحه را نیز دارد. سالانه ده‌ها حملخ مسلحانه مدارس و سایر مراکز آموزشی آمریکا موجب کشته و زخمی شدن هزاران دانش‌آموز و دانشجو می‌شود. بررسی سابقه این حملات حاکی از بالاتر بودن آمار برخی از مناطق آمریکا در حوادث مربوط به تیر اندازی نسبت به برخی دیگر از مناطق است. از همین رو دست‌اندرکاران پروژه سیستم تشخیص چهره به چنین مناطقی را در اولویت اجرای این پروژه قرار داده‌اند.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: آمریکا مدارس آمریکا تشخیص چهره

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۴۰۸۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۰۰ سامانه خورشیدی در مدارس نصب شده است

معاون وزیر نیرو گفت: تاکنون ۱۰۰ مدرسه در کل کشور نسبت به نصب سامانه خورشیدی اقدام کرده‌اند که امیدواریم همچنان توسعه پیدا کند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از وزارت نیرو، محمود کمانی درباره روند توسعه ساخت نیروگاه‌های خورشیدی در مدارس کشور، اظهار کرد: سال گذشته تفاهم‌نامه‌ای با سازمان نوسازی مدارس و آموزش و پرورش داشتیم تا سامانه‌های خورشیدی در مدارس کشور توسعه پیدا کنند؛ این تفاهم‌نامه بین سازمان توسعه مدارس، سازمان انرژی های تجدیدپذیر و بهره وری انرژی برق (ساتبا) و خیرین مدرسه‌ساز منعقد شده است که خیرین علاوه بر ساخت مدارس، هزینه‌های احداث نیروگاه‌های خورشیدی بر روی پشت بام مدارس را هم متقبل شوند.

وی ادامه‌داد: ساتبا برق تولیدی این نیروگاه‌ها را با نرخ مناسب می‌خرد و عواید حاصل از برق تولیدی به تامین هزینه‌های جاری و نگهداری مدارس کمک بزرگی می‌کند. استان قم در این زمینه پیشتاز است و ۱۱ مدرسه در این استان به سامانه‌های خورشیدی تجهیز شده است.

کمانی با اشاره به افتتاح سه سامانه ۲۰ کیلوواتی در مدرسه خیرساز «غلامرضا زیرک» در شهر قم، ابراز امیدواری کرد ساخت سامانه های خورشیدی در مدارس توسعه پیدا کند، زیرا ظرفیت فوق العاده‌ای در کل کشور وجود دارد، این امر زمینه فرهنگ‌سازی دانش آموزان به عنوان آینده سازان کشور را فراهم می‌کند و به تولید برق پاک کمک می‌کند؛ هم اکنون ۱۰۰ مدرسه در کل کشور وجود دارد که نسبت به نصب سامانه خورشیدی اقدام کرده‌اند که امیدواریم توسعه پیدا کنند.

معاون وزیر نیرو با اشاره به برنامه توسعه نیروگاه‌های تجدیدپذیر در کشور، اظهار داشت: در کنار مدل‌های مختلفی که وزارت نیرو و ساتبا برای توسعه نیروگاه های تجدیدپذیر شامل نیروگاه‌های بزرگ و بخش صنعت دارد، ساخت نیروگاه‌های کوچک مقیاس را در حوزه مدارس و نیز نهادهای حمایتی در حال پیگیری هستیم.

وی درباره جزئیات ساخت هشت‌هزار و ۵۰۰ مگاوات نیروگاه های تجدیدپذیر در دست ساخت در کشور، بیان‌داشت: ما برای ۲ بسته نیروگاهی از شورای اقتصاد مجوز گرفته‌ایم که شامل یک بسته چهار هزار مگاواتی و بسته چهار هزار و ۵۰۰ مگاواتی است؛ مناقصه‌های مربوط به آن در سال گذشته، برگزار و برندگان آن اعلام و از این حجم نیروگاهی، ساخت ۲۵۰ مگاوات در استان قم قرار دارد که در چند ساختگاه در حال پیگیری است؛ امیدواریم با تخصیص زمین، احداث این نیروگاه ها به‌زودی شروع شود.

بر اساس هدف‌گذاری انجام شده، قرار است نیروگاه‌های خورشیدی در ۲۰ هزار مدرسه ساخته شوند؛ از این سطح ۱۶ نیروگاه خورشیدی به بهره‌برداری رسیده و ۵۶ پروژه در سطح کشور در حال اجراست.

لازم به ذکر است، تفاهم نامه همکاری میان سازمان انرژی های تجدیدپذیر و بهره وری برق (ساتبا)، سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور، معاونت متوسطه وزارت آموزش و پرورش و جامعه خیرین مدرسه ساز کشور در خردادماه سال ۱۴۰۲ به مدت پنج سال منعقد شده است.

هدف از امضای این تفاهمنامه، ساخت سامانه‌های خورشیدی مقیاس کوچک و پاک توسط خیرین و سرمایه‌گذاران حقیقی و حقوقی در مدارس کشور و توسعه فرهنگ بکارگیری انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره‌وری برق در جامعه معلمان و دانش آموزان است. با اجرای این تفاهم‌نامه‌، نیروگاه‌های خورشیدی انشعابی با ظرفیت دست‌کم ۲۰ کیلووات و غیرانشعابی در ۲۰ هزار مدرسه منتخب کشور با سرمایه‌گذاری خیرین برای انتفاع مدارس ساخته می‌شوند.

کد خبر 748490

دیگر خبرها

  • ۱۰۰ سامانه خورشیدی در مدارس نصب شده است
  • انعکاس چهره معلم در قاب جادو
  • هوش مصنوعی جهت‌گیری سیاسی افراد را از روی چهره تشخیص می‌دهد
  • متخصص حوزه انفورماتیک سلامت بیان کرد؛ نقش آزمایشگاه های پزشکی هوشمند در تشخیص بیماری ها
  • نقش آزمایشگاه‌های پزشکی هوشمند در تشخیص بیماری‌ها
  • نقش آزمایشگاه های پزشکی هوشمند در تشخیص بیماری ها
  • پروژه مشترک آلمان و فرانسه برای تولید تانک‌های مدرن
  • افتتاح مدرسه هوشمند در شهر جدید سهند 
  • تجهیز سیستم گرمایشی مدارس همدان با طرح شهید عرب
  • افتتاح هفت نیروگاه خورشیدی در مدارس کشور