Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، آیا تا به حال آب گازدار خورده اید؟ آب گازدار در کنار آب‌های معدنی در ویترین مغازه‌ها خودنمایی می‌کندو تولید کنندگان آن هم ادعا می‌کنند که خواص منحصر به فردی دارد از جمله آب کربناته کالری و شکر ندارد و باعث طراوت و تازگی دهانتان می‌شود ونوشیدن آن احساس سیری ایجاد می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ادامه ویژگی‌های این آب‌ها را بررسی می‌کنیم:

آب بهترین و گواراترین نوشیدنی است که درطبیعت وجود دارد. آب معمولی عادی، نه خاصیت اسیدی دارد و نه خاصیت بازی که به اصطلاح به آن خنثی می‌گویند. اما هرقدر املاح و ترکیبات معدنی آن مانند کلسیم و منیزیم افزایش پیدا کند، درجه اسیدی آن کم و به درجه بازی آن افزوده می‌شود و درنهایت آب‌های معدنی، آب‌های قلیایی هستند.

آیا اسیدی یا قلیایی بودن تاثیری برسلامت دارد؟

قطعا بله. از آن جایی که خداوند حکیم است، هر چه را به صورت طبیعی آفریده قطعا بی حکمت نیست. آبی که خنثی باشد هیچ گونه تاثیر سوئی بر سلامت دهان و دندان ندارد و از طرفی مشکلات گوارشی را افزایش نخواهد داد.

آب اسیدی ازآن جایی که اسیدی است و خاصیت خورندگی دارد به افزایش فرسایش مینای دندان منجر می‌شود و پوسیدگی دندان را افزایش می‌دهد.

از طرفی در افرادی که مشکلات گوارشی مانند ورم معده یا گاستریت، التهاب مری زخم معده یا ریفلاکس دارند، دریافت اسید اضافه به تشدید مشکلات گوارشی آن‌ها منجر می‌شود و به ویژه افزایش ریفلاکس و تشدید نفخ را به همراه دارد؛ لذا مصرف مکرر آن به خصوص به افرادی که مشکلات گوارشی یا پوسیدگی‌های وسیع دندانی دارند، اصلا توصیه نمی‌شود.

آب قلیایی فیلتر‌های خانگی

آب‌های معدنی که به صورت طبیعی وجود دارد به علت داشتن املاح بالا، خاصیت قلیایی دارد ومی تواند منجر به کم شدن اسید معده و کاهش مشکلات گوارشی در بعضی از افراد شود و از طرفی املاح کلسیم و منیزیم آن منجر به بهبود تامین کلسیم بدن می‌شود. به تازگی نتایج مطالعاتی نشان داده که آب‌های معدنی طبیعی منجر به کاهش تجمعات اسید اوریک در بدن و کاهش درد‌های مفاصل می‌شود. نکته‌ای که وجود دارد این است که آیا همه آب‌های قلیایی که توسط فیلتر‌ها ایجاد می‌شوند مثل آب‌های معدنی طبیعی مفیدند؟ پاسخ منفی است. این آب هادر بیشتر موارد با کربن قلیایی می‌شوند و خاصیت قلیایی خود را از املاح معدنی دریافت نمی‌کنند، به همین علت برای تامین املاح مناسب نیستند. همچنین دریافت مکرر کربن، ممکن است در ایجاد بعضی بیماری‌ها موثر باشد.

در افرادی که دچار عفونت معده (هیلوباکترپیلوری) باشند، دریافت مکرر و زیاد آب‌های قلیایی شده با فیلتر شاید به علت خنثی کردن اسید معده در کوتاه مدت علایم گوارشی را تخفیف دهد، اما به علت قلیایی کردن زیاد معده، احتمال رشد افراطی این باکتری در معده و سرطان را بالا خواهد برد. درخصوص دوغ‌ها و نوشابه‌های گازدار نیز همین موارد صدق خواهد کرد.

آب گازدار، اسیدی است. دی اکسیدکربن و آب، طی یک واکنش شیمیایی، اسید کربنیک تولید می‌کنند؛ نوعی اسید ضعیف که ثابت شده همان گیرنده‌های عصبی را در دهان شما تحریک می‌کند. این تحریک نوعی سوزش و گزش در دهان به وجود می‌آورد که برای بسیاری افراد تحریک‌آمیز و خوشایند است.

منبع: خراسان

انتهای پیام/

آیا آب اسیدی یا قلیایی برای سلامت مفید است؟

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار سلامت دانستنی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۴۳۰۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف ۴۱۷ گرم هروئین از معده یک قاچاقچی در یزد

ایسنا/یزد نیروی انتظامی استان یزد یک قاچاقچی مواد مخدر را که ۴۱۷ گرم هروئین در معده خود جاساز کرده بود را دستگیر کرد.

سرهنگ «سعید زینلی» فرمانده انتظامی شهرستان یزد در تشریح این خبر اظهار کرد: ماموران کلانتری ۱۶ امامشهر، هنگام گشت زنی به یک نفر مشکوک و او را با هماهنگی قضایی به کلانتری انتقال دادند.

وی افزود: در بازرسی از متهم مقدار ۴۱۷ گرم هروئین که به صورت بلع و انباری در معده او جاساز شده بود، کشف شد.

فرمانده انتظامی شهرستان در پایان افزود: متهم پس از تشکیل پرونده به مرجع قضایی معرفی شد.

کشف بیش از ۲۵ کیلوگرم هروئین و شیشه  

سردار «عباسعلی بهدانی فرد» درباره این خبر اظهار کرد: ماموران پلیس شهرستان خاتم با اقدام اطلاعاتی از تردد یک دستگاه خودرو پراید حامل موادافیونی مطلع شدند.

وی افزود: ماموران، خودروی موردنظر را در محور «هرات به مروست» متوقف و در بازرسی از آن بیش از ۲۵ کیلوگرم مواد مخدر شامل ۲۱ کیلو و ۴۰۰ گرم هروئین و سه کیلو و ۸۰۰ گرم شیشه را کشف کردند.

فرمانده انتظامی استان ضمن اشاره به دستگیری دو  قاچاقچی گفت: قاچاقچیان که این محموله را از مرزهای شرقی کشور تهیه کرده و قصد انتقال به تهران را داشتند به مقامات قضائی معرفی شدند.

فوت ۲ نوجوان در واژگونی موتورسیکلت
 
سرهنگ "مهدی زارع» رئیس پلیس راهور استان یزد از فوت دو نوجوان بر اثر واژگونی موتورسیکلت در شهر یزد خبر داد.

وی گفت: این حادثه در ساعت ۲:۱۰ بامداد از بلوار شهید صدوقی شهر یزد گزارش شد که طی آن یک دستگاه موتورسیکلت با دو سرنشین واژگون شده و سپس به یک درخت در وسط بلوار برخورد کرده است.

رئیس پلیس راهور استان اظهار کرد: در این حادثه راکب ۱۷ ساله موتورسیکلت به علت شدت جراحات وارده در دم جان خود را از دست داد و ترک نشین موتورسیکلت که او هم "هم سن" راکب بود به شدت مجروح که پس از انتقال به بیمارستان فوت کرد.

وی تصریح کرد: برابر اعلام کارشناسان پلیس راهور، سرعت بالا و عدم توانایی در کنترل وسیله نقلیه علت این حادثه بوده است.

به گزارش ایسنا و به نقل از پایگاه خبری پلیس یزد، زارع در پایان با بیان این که علت فوت این دو نوجوان ضربه مغزی بوده است، یادآور شد: از خانواده ها تقاضا داریم به هیچ وجه موتورسیکلت را در اختیار فرزندان فاقد گواهینامه قرار ندهند و راکبان موتورسیکلت نیز حتما از کلاه ایمنی استفاده کنند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • آسیب‌دیدگی بافت مینای دندان با مصرف مواد غذایی اسیدی/ چرا دندان‌درد غیرقابل تحمل می‌شود؟
  • محققان هشدار دادند؛ افزایش خطر میگرن با مصرف داروهای سوزش معده
  • آسیب‌دیدگی بافت مینای دندان با مصرف مواد غذایی اسیدی/ چرا درد دندان غیرقابل تحمل می‌شود؟
  • این سبزی ضد سرطانی متخصص تسکین عفونت های تنفسی
  • داروهای سوزش معده خطر میگرن را افزایش می دهند
  • استخراج سالیانه ۳۰ هزار تن ماده معدنی منیزیت در شهرستان سربیشه
  • کشف ۴۱۷ گرم هروئین از معده یک قاچاقچی در یزد
  • دمنوش‌هایی برای آرامش اعصاب
  • دمنوش هایی برای آرامش اعصاب
  • کدام مواد غذایی را نباید با معده خالی خورد؟