Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-05-01@00:45:55 GMT

حمایت‌هایی که گرمابخش کلاس‌های خوشنویسی نمی‌شود

تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۹۴۳۵۵۵

حمایت‌هایی که گرمابخش کلاس‌های خوشنویسی نمی‌شود

مسعود کاظمی، یک هنرمند خوشنویس در خراسان‌جنوبی، در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان‌جنوبی، اظهار کرد: خوشنویسی هنری است که از لحاظ روحی و روانی بر انسان بسیار تاثیرگذار است.
وی ادامه داد: هنر متعالی در شخصیت اجتماعی هنرمند بسیار تأثیرگذار است چراکه فردی که به عنوان هنرمند شناخته شود، یک‌سری بایدها را باید رعایت کرده و از بعضی نبایدها دوری کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این هنرمند بیان کرد: حال اگر این هنر با آیات قرآن عجین شود، بسیار در ذهن، روح و قلب هنرمند اثرگذار خواهد بود و این امر سراسر زندگی او را دربرمی‌گیرد.
کاظمی ادامه داد: متأسفانه کارگاه‌هایی که در راستای دانش‌افزایی در زمینه خوشنویسی باشد، بسیار کم برگزار می‌شود و تعدادی نیز که برگزار می‌شود، شهریه زیادی دارد.
وی افزود: در سال‌های اخیر در رشته‌های هنری تقاضای هنرجویان کاهش پیدا کرده است و دلیل اصلی این امر را کاهش توان اقتصادی خانواده‌ها می‌دانم.
این هنرمند بیان کرد: مردم دغدغه هنر ندارند و به همین دلیل حاضر نیستند برای کلاس‌های هنری مبلغ زیادی خرج کنند البته اوضاع اقتصادی گاهی مردم را به جبر وامی‌دارد.
کاظمی تصریح کرد: اما از سویی دیگر اساتید هنر نیز در همین اوضاع اقتصادی زندگی کرده و باید زندگی را خود تأمین کنند.
وی افزود: راه‌حلی که به نظر می‌رسد این است که تسهیلاتی به موسسات و هنرسراها از بودجه‌های فرهنگی اختصاص داده شود تا بخشی از هزینه‌های آموزش را تأمین کند که متأسفانه در حال حاضر این حمایت‌ها وجود ندارد.
این هنرمند ادامه داد: با اینکه خراسان‌جنوبی استعدادهای خوبی در زمینه‌های هنری دارد، اما این استعدادها در مسائل اقتصادی می‌سوزند.
کاظمی با بیان اینکه معضلات و موانع اقتصادی بخش اعظمی از هنر را پر کرده است، اظهار کرد: با کمی کمک و حمایت می‌توان از سد این معضلات عبور کرد.
وی یادآور شد: لازم است هنرمندان بیشتر در سازمان‌های مردم نهاد آثار خود را ارائه دهند چراکه در این صورت هم آثار تولیدی آنان بیشتر دیده شده و هم به سازمان‌های مردم نهاد کمک خواهد شد.

این هنرمند خاطرنشان کرد: اگر نمایشگاه‌هایی با حمایت نهادهای مختلف برای ارائه آثار هنرمندان در طول سال برگزار شود، هنرمندان خواهند توانست بیشتر استعداد خود را بروز دهند که این امر نیز نیازمند حمایت سازمان‌ها است.
انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری بین المللی قرآن ایکنا خراسان جنوبی فرهنگی خوشنویسی هنر حمایت از هنر آموزش خوشنویسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۴۳۵۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کلاس تمام دانشگاه امروز به مدت ۲ ساعت تعطیل شد

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، دانشجویان ایرانی امروز از ساعت ۱۲ تا ۱۴ در حمایت از مردم فلسطین و دانشجویان آمریکایی در سراسر کشور در دانشگاه هایشان دست به تجمع خواهند زد.

درهمین راستا، معاونت آموزشی وزارت علوم در بخشنامه ای به تمامی دانشگاه ها اعلام کرد امروز یکشنبه کلاس های درسی دانشگاه ها جهت برگزاری تجمع برای حمایت از اساتید و دانشجویان معترض به جنایات رژیم صهیونیستی از ساعت ۱۲ الی ۱۴ تعطیل شوند.

متن بخشنامه قاسم عمو عابدینی معاون آموزشی وزارت علوم به دانشگاه ها به شرح زیر است:

همان‌گونه که استحضار دارید دانشگاهیان در سراسر دنیا به‌ویژه کشورهای آمریکایی و غربی براساس دفاع از انسانیت و حقوق بشر جنبش‌های بشردوستانه را رقم زدند و موج مستحکم و استوار در حمایت و پشتیبانی از مردم مظلوم غزه به راه انداختند در همین راستا با توجه به برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی در نظر گرفته شده در دانشگاه‌ها، معاونت آموزشی وزارت علوم تحقیقات و فناوری ضمن محکوم کردن فجایع رژیم خبیث اسرائیل و در حمایت از مردم بی‌دفاع غزه روز یکشنبه نه اردیبهشت هزار و چهارصد و سه را از ساعت دوازده الی چهارده کلیه کلاس‌ها را تعطیل اعلام می‌نماید تا به‌همین مناسبت دانشگاهیان عزیز کشورمان با پرو با برپایی تجمعات گسترده پس‌از اقامه نماز در مساجد و میدان‌های اصلی دانشگاه‌ها حمایت خود را از استادان و دانشجویان معتاد به به جنایات رژیم کودک کش اسرائیل اعلام دارند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • سریال نون خ ترادژی زندگی هنرمند سیستانی شد
  • هیچ نهادی مجاز به لغو کنسرت‌ها نیست/ در سوگِ مرگِ «موسیقی هنری»
  • برگزاری جشنواره خوشنویسی «کاتبان وحی» ویژه دانش‌آموزان مقطع ابتدایی
  • مدیران فرهنگی به احیای آموزش هنر خوشنویسی توجه داشته باشند
  • چگونه به هنر نگاه کنیم و واقعا آن را ببینیم؟
  • «از خارجی‌ها همه جا» تا «بنی آدم اعضای یک پیکرند» در دوسالانه هنر ونیز
  • مروری بر آثار ایرانی در بینال ونیز/ آنجا که نگاه پایان می‌گیرد
  • سردیس پدر خوشنویسی خرم آباد رونمایی شد
  • کلاس تمام دانشگاه امروز به مدت ۲ ساعت تعطیل شد
  • کلاس‌های پیام نور امروز به مدت ۲ ساعت تعطیل شد