Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، هوشنگ کرمی، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بهار با اشاره به اجرای طرح مبارزه با آفت کرم خراط در بیش از ۳۰ هکتار از اراضی و باغات زیرکشت گردو در شهرستان بهار گفت: در این راستا ۴ هزار و ۸۶۰ عدد فرمون اخلال در جفت یابی کرم خراط، ۱۶۲ عدد فرمون جنسی کرم خراط، ۷۰ عدد فرمون جنسی پروانه زنبور مانند ۲۳۲ عدد تله دلتا و ۲۳۲ عدد چسب تله در بین کشاورزان توزیع شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: مبارزه بیولوژیک با این آفت و پیشگیری و جلوگیری از تکثیر و تولید مثل آفت کرم خراط در دستور کار جهاد کشاورزی قرار دارد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بهار افزود: تله‌های فرمونی برای شکار انبوه، بر روی درختان گردو نصب شده و آثار پیشگیرانه و موثر آن تا اواخر فصل تابستان باقی خواهد ماند.

کرمی بیان کرد: آبیاری مناسب و به موقع، تغذیه اصولی و بهره گیری از شیوه‌های مبارزه بیولوژیک از راه‌های موثر در از بین بردن این آفت در درختان گردو است.

وی عنوان کرد: در راستای پیشگیری از گسترش این آفت و نیز مبارزه با آن، کلاس‌ها و دوره‌های آگاهسازی در کنار ارائه راهکار‌های عملی و توزیع فرمون در اراضی باغی این شهرستان توسط جهاد کشاورزی در حال اجراست.

کرم خراط حشره پروانه‌ای با بال‌های سفید و لک‌های گرد متمایل به آبی و لارو‌های زرد رنگ با تعداد زیادی نقاط سیاه است که بیشتر در تنه و ساقه درختان سیب، زیتون و گردو را از درون جویده و به محصولات خسارت می‌زند.

انتهای پیام/ب

آغاز مبارزه با آفت کرم خراط در باغات شهرستان بهار

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: محصولات کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۴۳۸۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای پروژه لاینینگ 6500 متری در آمل

به گزارش جام جم آنلاین مازندران،محمد هادی‌زاده اظهار کرد: پروژه پوشش بتنی کانال انتقال آب (لاینینگ) به طول 6 هزار و 500 متر با اعتبار 50 میلیارد ریال در اراضی شالیزاری 18 روستای شهرستان آمل در حال اجراست.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آمل با اشاره با نظارت مستمر کارشناسان امور فنی و زیربنایی این مدیریت بر اجرای این طرح، تصریح کرد: این طرح تاکنون به طول هزار و 250 متر با هزینه 8.5 میلیارد ریال در روستاهای کمدره، لتی‌کلا، پولیکیاده و چنگمیان اجرا و نیز در روستاهای شهنه‌کلا، پاشاکلا، اسکی‌محله، تازه‌آباد و نوآباد این شهرستان در دست انجام است.

وی با بیان اینکه برای اجرای این طرح از تمام توان و ظرفیت موجود برای رشد و اعتلای کشاورزی، رسیدن به اهداف سازمانی، توسعه بخش کشاورزی، امنیت غذایی و تحقق شعار سال استفاده می شود، گفت: احداث پوشش بتنی کانال های انتقال آب، نقش تعیین کننده‌ای در بهبود راندمان آبیاری، کاهش هدر‌رفت و مدیریت توزیع آب و جلوگیری از رشد علف‌های هرز خواهد داشت.

دیگر خبرها

  • باغات مرکبات مازندران شناسنامه‌دار می‌شوند
  • اجرای مدیریت تلفیقی در ۳۰۰۰ هکتار زمین کشاورزی مازندران
  • برداشت گل محمدی از باغات سیستان وبلوچستان
  • صادرات خرما به ۴۰۰ میلیون دلار رسید
  • تشدید مقابله با حفر چاه‌های غیرمجاز در سطح استان کرمانشاه
  • تشدید برخورد با حفر چاه‌های غیرمجاز در کرمانشاه
  • مقابله با حفر چاه های غیرمجاز در کرمانشاه تشدید می شود
  • اجرای طرح پایش هوشمند سوخت ماشین‌های کشاورزی در فارس
  • برداشت گل محمدی از باغات بابل
  • اجرای پروژه لاینینگ 6500 متری در آمل