Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-06@21:30:29 GMT

طلای جهانی این هفته گران‌تر می‌شود

تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۹۴۴۱۷۹

طلای جهانی این هفته گران‌تر می‌شود

بر مبنای نظرسنجی هفتگی کیتکونیوز، کارشناسان وال‌استریت و سرمایه گذاران انتظار دارند طلا در هفته جاری روند صعودی خود را حفظ کند.

به گزارش ایسنا، طلا هفته گذشته از افت بیش از یک درصدی بورس‌های جهان حمایت یافت. روند نزولی اخیر بازارهای سهام جهانی پس از توئیت دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا که مکزیک را به دلیل مشکلات مهاجرت به اعمال تعرفه بالاتر تهدید کرد، ایجاد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در نظرسنجی کیتکونیوز از کارشناسان وال‌استریت، ۱۵ نفر شرکت کردند که از میان آنها ۱۱ نفر یا ۷۳ درصد افزایش قیمت طلا را پیش بینی کردند اما این هفته هیچکس انتظار نداشت قیمت طلا پایین‌تر رود. در این بین چهار نفر یا ۲۷ درصد نیز نظری نداشتند.

در میان سرمایه گذاران، ۴۴۸ نفر در نظرسنجی آنلاین کیتکونیوز شرکت کردند که از میان آنها ۲۴۲ نفر یا ۵۴ درصد افزایش قیمت طلا و ۱۲۳ نفر یا ۲۷ درصد کاهش قیمت طلا را پیش بینی کردند و ۸۳ نفر یا ۱۹ درصد نیز نظری نداشتند.

در نظرسنجی هفته پیش، هر دو گروه کارشناسان و سرمایه گذاران به روند افزایشی طلا خوش بین بودند. هر اونس طلا برای تحویل در اوت در معاملات روز جمعه بازار آمریکا ۱۸.۷۰ دلار یا ۱.۵ درصد افزایش یافت و در ۱۳۱۱ دلار بسته شد و برای کل هفته ۲.۱ درصد رشد قیمت نشان داد. همچنین طلا در ماه مه ۲ درصد رشد قیمت داشت که نخستین رشد ماهانه پس از سه ماه کاهش متوالی بود.

فیلیپ فلاین، تحلیلگر ارشد بازار در گروه پرایس فیوچرز انتظار دارد طلا از برخی عواملی که هفته گذشته ارزش این فلز را تقویت کردند بهره بیشتری ببرد. وی به کیتکونیوز گفت: تهدید جدید برای وضع تعرفه‌های بالاتر و تولیت‌های ترامپ ریسک گریزی را تقویت کرده و از بهای معاملات طلا در هفته جاری پشتیبانی خواهد کرد.

کالین سیژینسکی، استراتژیست ارشد بازار در شرکت مدیریت سرمایه اس آی ای نیز گفت: وی به دلیل ابهامات ژئوپلیتیکی که پس از تهدید شدن مکزیک از سوی دونالد ترامپ برای وضع تعرفه پنج درصدی روی واردات کالاهای مکزیکی به وجود آمد، به روند صعودی قیمت طلا خوش‌بین شده است.

آدریان دی، مدیرعامل شرکت مدیریت دارایی آدریان دی نیز بر این باور است که روند صعودی قیمت طلا از تحولات سیاسی پشتیبانی خواهد شد.

نگرانی‌ها نسبت به تشدید اختلافات تجاری از عوامل اصلی حمایت کننده رشد قیمت طلا در چند هفته گذشته بوده و تقاضا برای طلا و سایر دارایی‌های مطمئن را افزایش داده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: جنگ تجاری آمریکا و مکزیک قیمت طلا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۴۴۱۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش قیمت جهانی موادغذایی

آژانس مواد غذایی سازمان ملل‌متحد اعلام کرد که قیمت جهانی موادغذایی در ماه آوریل برای دومین ماه افزایش یافته است.

به گزارش ایسنا، شاخص قیمت جهانی آژانس موادغذایی سازمان ملل‌متحد در ماه آوریل برای دومین ماه متوالی افزایش یافت، زیرا افزایش قیمت گوشت و افزایش اندک روغن‌های گیاهی و غلات بر کاهش قند و محصولات لبنی غلبه کرد.

این آژانس در روز جمعه (۳ می) اعلام کرد که شاخص قیمت سازمان خواربار و کشاورزی (فائو) در آوریل به طور متوسط ۱۱۹.۱ واحد بود که از ۱۱۸.۸ واحد ماه مارس افزایش داشت. با این حال، آمار فائو در آوریل ۷.۴ درصد کمتر از سطح سال قبل بود. این شاخص در ماه فوریه به پایین‌ترین حد خود در سه سال اخیر رسید زیرا قیمت موادغذایی همچنان از اوج رکورد در مارس ۲۰۲۲ و در آغاز درگیری روسیه و اوکراین صادرکننده محصولات کشاورزی ادامه داشت.

گوشت در ماه آوریل، با ۱.۶ درصد افزایش نسبت به ماه قبل، بیشترین افزایش قیمت را نشان داد. شاخص غلات فائو برای پایان‌دادن به افت سه ماهه افزایش یافت که به دلیل افزایش قیمت‌های صادراتی ذرت بود. قیمت روغن نباتی نیز بالاتر رفت و به دلیل قدرت در روغن آفتابگردان و کلزا، افزایش قیمت‌های قبلی را به بالاترین سطح ۱۳ ماهه رساند.

با توجه به بهبود چشم‌انداز عرضه جهانی، شاخص قند به شدت کاهش یافت و نسبت به ماه مارس ۴.۴ درصد کاهش یافت و به ۱۴.۷ درصد کمتر از سطح سال قبل خود رسید. قیمت لبنیات کاهش یافت و به ۶ افزایش ماهانه متوالی پایان داد. در داده‌های جداگانه عرضه و تقاضای غلات، فائو برآورد خود را از تولید جهانی غلات در سال‌های ۲۰۲۳ تا ۲۰۲۴ به ۲.۸۴۶ میلیارد تن از ۲.۸۴۱ میلیارد تن پیش‌بینی کرده بود که ۱.۲ درصد نسبت به سال قبل افزایش داشت که به دلیل به‌روزرسانی ارقام میانمار و پاکستان بود.

آژانس پیش‌بینی خود را برای محصولات آتی و برای تولید جهانی گندم در سال ۲۰۲۴ از ۷۹۶ میلیون تن در ماه گذشته به ۷۹۱ میلیون تن کاهش داد که نشان‌دهنده کاهش بیشتر در کاشت گندم در اتحادیه اروپا از آنچه قبلاً انتظار می‌رفت، بود.

بر اساس گزارش رویترز، چشم‌انداز بازنگری شده تولید گندم در سال ۲۰۲۴ با این وجود حدود ۰.۵ درصد بالاتر از سطح سال قبل بود.

دیگر خبرها

  • قیمت سکه و طلا امروز ۱۷ اردیبهشت؛ سکه یک میلیون تومان گران شد
  • قیمت طلا، سکه و ارز امروز ۱۷ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳/ طلا و سکه باز هم گران شد
  • افزایش قیمت جهانی موادغذایی
  • پیش‌بینی بورس در هفته سوم اردیبهشت ۱۴۰۳/ پیشتازی فولادی‌ها و پالایشی‌ها در این هفته
  • پیش بینی قیمت طلا و سکه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳/ مثقال در کانال ۱۴ میلیونی بسته شد
  • بازار طلا از خواب خوش صعود، می‌پرد؟
  • قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۰۲/۱۵
  • طلای جهانی پس رفت
  • شیب تند کاهش قیمت خودرو در بازار / ریزش سنگین پژو پارس
  • قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۰۲/۱۵ |برنت ۸۲ دلار و ۹۶ سنت شد