Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون وزیر و رئیس‌کل سازمان سرمایه گذاری و کمک‌های اقتصادی و فنی ایران با بیان اینکه معاون وزیر اقتصاد: ۱۲۰۰ شرکت خارجی در ایران سرمایه‌گذاری کردند، گفت: راه‌اندازی آژانس‌های سرمایه‌گذاری خارجی ‌هستیم. ۱۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۸ استانها یزد نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یزد، سید علی محمد موسوی دقایقی قبل در نشست مجمع نمایندگان استان با استاندار که در سالن حمیدیا استانداری یزد برگزار شد با بیان اینکه سرمایه گذاری در بسیاری از کشورها یکی از منابع عمده درآمد کشورهاست که طرح‌های توسعه‌ای خود را با آن پیش می‌برند اظهار داشت: بسیاری از کشورها با منابع خارجی ساخته می‌شود و آنها از این فرصتی که برایشان به وجود می‌آید به بهترین شکل استفاده می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون وزیر و رئیس‌کل سازمان سرمایه گذاری و کمک‌های اقتصادی و فنی ایران با اشاره به اینکه متأسفانه کشور ما فقط متکی به نفت شده است گفت: امروزه که با تحریم‌ها روبه‌رو شده‌ایم ‌همه دنبال طرح‌های نیمه‌تمام و تکمیل آن باشند.

وی به شرایط خاص کشور اشاره کرد و افزود: این شرایط اقتصادی به نظر نمی‌رسد که کوتاه مدت باشد بلکه ما باید برای کوتاه و بلند مدت بودن شرایط کنونی برنامه‌ریزی داشته باشیم.

لزوم راه اندازی آژانس‌های سرمایه گذاری در خارج از کشور

موسوی اضافه کرد: بسیاری از کشورها آژانس‌های سرمایه‌گذاری در خارج از کشور خود راه‌اندازی کردند که به نظر می‌رسد که ما باید به این سمت برویم و به سمت استفاده از آن برویم.

معاون وزیر و رئیس‌کل سازمان سرمایه‌گذاری و کمک‌های اقتصادی و فنی ایران به زیربناهای استان یزد برای سرمایه‌گذاری اشاره کرد و اظهار داشت: این حجم از زیرساخت و زیربنای مناسبی که در استان وجود دارد اصلا حجم سرمایه‌گذاری آن در شان یزد نیست.

برخی مدیریت‌های نادرست سبب سرمایه‌گریزی از مشهد شده استراهکارهای تشویقی برای جذب سرمایه‌گذاران غیربومی در شرق استان سمنان اعمال شودبهبود وضعیت بازار مسکن با وضع مالیات بر عایدی سرمایه

 وی اضافه کرد: با توجه به این زیربناهای بسیار خوب در استان یزد، باید هدف گذاری بهتر و سطح بالاتری داشته باشیم که به نظر می‌رسد باید بیش از گذشته فعالیت کنیم.

موسوی در ادامه با اشاره به اینکه در حال حاضر بیش از 1200 شرکت خارجی در ایران سرمایه‌گذاری کردند که با وجود تحریم‌ها با مشکلات عدیده‌ای روبه‌رو شده‌اند افزود: اولویت‌ سازمان سرمایه گذاری و کمک‌های اقتصادی و فنی ایران جذب سرمایه‌گذاری خارجی و صیانت از سرمایه‌گذارانی که قبلا در ایران سرمایه‌گذاری کردند.

معاون وزیر و رئیس‌کل سازمان سرمایه‌گذاری و کمک‌های اقتصادی و فنی ایران به ظرفیت ایرانی‌های خارج از کشور و شیعیان برای جذب آنها در جهت سرمایه‌گذاری در داخل کشور اشاره کرد و افزود: بعد از برجام وقت‌های بسیاری تلف شد و می‌توانستیم در راستای جذب سرمایه گذران خارجی تلاش‌های بیشتری صورت گیرد تا الان سرمایه‌گذاران بیشتری داشته باشیم.

قانون سرمایه‌گذاری قدیمی است

وی با بیان اینکه قانون سرمایه‌گذاری قدیمی است که باید نسبت به آن تجدید نظر صورت گیرد گفت: در شرایط کنونی باید جدی‌تر از گذشته باشیم و اگر نمی‌توانید مشکلات کلیدی سرمایه گذاران را رفع کنید لااقل به صحبت‌هایشان توجه کنید.

یزدی‌های خارج از کشور شناسایی و برای سرمایه گذاری دعوت شوند

موسوی با اشاره به اینکه طرح‌های نیمه‌تمام برای جلب سرمایه‌گذار خارجی می‌تواند مدنظر قرار گیرد گفت: طرح‌های غیر تحریم مانند هتل، دانشگاه، بهداشت و غیره را نیز می‌توان مدنظر قرار داد.

معاون وزیر و رئیس‌کل سازمان سرمایه گذاری و کمک‌های اقتصادی و فنی ایران ادامه داد: یکی از پتانسیل‌های بسیار خوبی که وجود دارد، ایرانی‌ها و یزدی‌های خارج از کشور هستند که باید شناسایی شوند و به نحوی فعالیت کرد که مشتاق به سرمایه گذاری در داخل شوند.

یزد شهری با پتانسیل تبدیل شدن به قطب گردشگری بین‌المللی

وی در پایان اظهار داشت: یزد پتانسیل دارد که شبیه "ونیز ایتالیا" قطب گردشگری بین‌المللی شود زیرا بافت تاریخی و بناهای تاریخی بی نظیری در خود جای داده است که باید از این ظرفیت و پتانسیل استفاده لازم را برد.

انتهای پیام/ش

R41376/P/S6,76/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۴۴۱۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمادگی استان قزوین برای سرمایه گذاری‌های خارجی

به گزارش خبرنگار مهر، محمدمهدی اعلایی ظهر دوشنبه در دیدار با سفرای کشورهای کره جنوبی، نیوزلند، نیکاراگوئه و فیلیپین در جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: استان قزوین به عنوان یکی از استان‌های مهم کشور در حوزه‌های صنعتی، کشاورزی، گردشگری و سیاسی به حساب می‌آید و این استان آمادگی هرگونه همکاری خارجی با کشورهای مختلف را دارد.

وی با اشاره به مفاخر متعدد استان در زمینه‌های سیاسی، ورزشی، علمی و مذهبی ادامه داد: شهید رجایی رئیس جمهور شهید ایران و از فعالین و مبارزین انقلابی بودند که اصالت قزوینی داشتند و در مدت کوتاهی پس از ریاست جمهوری در یک اقدام تروریستی شهید شدند و به عنوان یکی از چهره‌های محبوب و دوست داشتنی کشور به حساب می آیند.

استاندار گفت: به دلیل دارا بودن ظرفیت‌های تاریخی قابل توجه در ایران خیلی از نقاط تاریخی کشور مغفول مانده است که جاذبه‌های تاریخی قزوین هم بر همین اساس زمینه خوبی برای معرفی بیشتر دارد.

وی با بیان اینکه قزوین یکی از اولین زیستگاه‌های زندگی بشر بوده است، افزود: در منطقه تاریخی سگزآباد در بوئین زهرا آثاری از انسان‌های اولیه کشف شده و تاریخ زیست آنها بسیار قدیمی است که بخشی از این کشفیات در موزه قزوین وجود دارد و آنها را مشاهده خواهید کرد.

اعلایی گفت: در تاریخ‌های نزدیک هم قزوین در دوران صفویه که از دوران‌های پرشکوه ایران به حساب می‌آید به مدت زیادی پایتخت ایران بوده است که بخشی از آثار آن دوران را هم در این سفر مشاهده خواهید کرد که به طور قطع منجر به شگفتی شما خواهد شد.

استاندار قزوین اضافه کرد: در منطقه الموت یکی از ظرفیت‌های قابل توجه تاریخی و طبیعی وجود دارد و در قلعه حسن صباح که فردا آن را بازدید خواهید کرد اتفاقات تاریخی متعددی رخ داده است.

وی افزود: استان قزوین از جهت اقتصادی یکی از استان‌های مهم ایران است و در حوزه صنعت و کشاورزی محصولات قابل توجهی از نیازهای کشور و برخی از کشورهای دیگر در استان قزوین تولید می‌شود.

اعلایی گفت: در حوزه‌هایی مثل شوینده‌ها، قطعات خودرو، مواد غذایی و محصولات صنعتی، استان قزوین جزو استان‌های برتر کشور است و این استان در حوزه محصولات و تولیدات دانش بنیان هم توانمندی‌های متعددی دارد که برخی از آنها تجاری سازی شده است.

استاندار قزوین اضافه کرد: دشت قزوین یکی از دشت‌های حاصل خیز کشور است و استان قزوین با وجود اینکه یک درصد مساحت کشور را دارد ولی تقریباً ۵ درصد غذای کشور را تولید می‌کند.

وی افزود: تمامی این ظرفیت‌ها و ظرفیت‌های بی شمار دیگری که در این فرصت نمی‌توان از آنها نام برد نشان دهنده این است که استان قزوین آمادگی لازم را برای هرگونه سرمایه گذاری خارجی دارد و از حضور تجار و سرمایه گذاران کشورهای مختلف استقبال می‌کنیم.

کد خبر 6098273

دیگر خبرها

  • تولید و مصرف گاز در ایران سربه‌سر شده است
  • آمادگی استان قزوین برای سرمایه گذاری‌های خارجی
  • سرمایه‌گذاری خارجی ۱۰.۷ میلیون دلاری در خراسان شمالی
  • استان بوشهر از مزیت‌های اقتصاد دریایی بهره‌مند می‌شود
  • وزیر اقتصاد: رشد اقتصادی سال ۱۴۰۲ یکی از باکیفیت‌ترین رشدهای اخیر ایران است
  • آحاد مردم در نظارت و مدیریت اقتصادی مشارکت خواهند داشت
  • شورای تامین مالی برای تحقق جهش تولید تشکیل شد
  • سفرهای سریالی مقامات سعودی به پاکستان برای تجارت و سرمایه‌گذاری
  • رشد اقتصادی سال ۱۴۰۲ یکی از باکیفیت‌ترین رشدهای اخیر ایران است
  • سند اقتصاد دریامحور استان بوشهر تنظیم شد