Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-29@12:55:13 GMT

مجموعه ده جلدی پهلوانان برای بچه‌ها

تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۹۴۴۲۴۱

مجموعه ده جلدی پهلوانان برای بچه‌ها

مجموعه ۱۰جلدی کمیک استریپ «پهلوانان» تالیف «احمد عربلو» که برای نوجوانان منتشر شده است، به تازگی توسط« سوره مهر» روانه بازار نشر شده است.

 

 به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از پایگاه خبری سوره مهر، عربلو درباره این مجموعه گفت: اغلب داستان این پهلوانان ریشه در واقعیت دارد چون زندگی این‌ها اساطیری نیست و بر پایه مستندات است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین برای نگارش این مجموعه‌ها به منابعی چون کتابخانه مجلس و جاهای دیگر مراجعه داشته‌ام که البته در آینده اگه فرصتی بشود یک کار تحقیقاتی را در یک مجموعه‌ای تالیفی در مورد زندگی پهلوانان در اقصی نقاط کشور انجام خواهم داد.

 

 عربلو افزود: من از پیشکسوتانِ کمیک نویس در ایران هستم، که از سال‌های ابتدایی دهه شصت در مجلات رشد این باب را گشودم، در آن زمان‌ها البته مخالفت‌هایی بود ولی من به خاطر علائقم معتقدم بودم که کمیک استریپ خیلی برای بچه‌ها جذاب است. من نهایت سعی‌ام این بود که کمیک را برای بچه‌ها جا بیاندازم چون کمیک نویسی خیلی در دنیا دارد کار می‌شود، اما متاسفانه در کشورمان بخاطر گران بودن تصویرگری ناشران خیلی به دنبال این رویکرد نرفتند.

 

 وی همچنین خاطرنشان کرد: البته برخی همکاران در همان سال‌ها معتقد بودند که کمیک استریپ ذهن بچه را مقداری تنبل می‌کند و نمی‌گذارد ذهن بچه خلاق بشود. با همه این تفاسیر در اواخر دهه 60 مجموعه امین و اکرم در حوزه هنری به صورت کمیک چاپ شد که پیشتر در ابتدای دهه شصت در مجلات رشد منتشر شده بود. بعد از چاپ این مجموعه  استقبال به حدی بود که خیلی‌ها فکر می‌کردند که اینها جزو خانواده من هستند.

 

 عربلو در پایان درباره کار انیمیشن این مجموعه گفت: به نظرم پهلوانان الگوهای خیلی خوبی می‌توانند باشند برای بچه‌های ما، خصوصا که حس می‌کنم امروزه یکسری اخلاقیات و آداب و رسوم تغییراتی داشته مثل فداکاری و... که مقداری دستخوش تغیرات شده است، چون زندگی پهلوانان عجین شده با جوانمردی فداکاری و همیاری، متاسفانه خیلی از بچه‌ها اینها را نمی‌شناسند، لذا این کارها می‌تواند دست مایه آثار انیمیشنی و کارتونی نیز شود.

پایان پیام/37

منبع: شبستان

کلیدواژه: راهپیمایی روز قدس روز قدس فلسطین خبرگزاری شبستان معامله قرن قدس بیرجند ماه رمضان مسجد پهلوانان سوره مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۴۴۲۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۰ عنوان به مجموعه کتاب‌های کودکی نامداران اضافه می‌شود

                                             

آقای رسول محمد دینی در مصاحبه با خبرنگار خبرگزاری صدا وسیما افزود: در طرح  «کودکی نامداران» زندگی ۱۰۰ نفر از بزرگان که در یک قرن اخیر موثر بوده اند به شکل داستان برای کودکان و نوجوانان منتشر می‌شود.

وی گفت: در سال ۱۴۰۲ ده عنوان منتشر شده که همین تعداد را برای سال ۱۴۰۳ در نظر گرفته ایم.

مدیرکل نظارت بر انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با بیان اینکه سال گذشته ۲۰ درصد کتاب‌های منتشر شده در این مجموعه مختص بانوان بوده است گفت: طاهر صفارزاده و پروین اعتصامی دو بانویی بودند که سال گذشته در مجموعه «کودکی نامداران» از آن‌ها کتاب منتشر شده است.  

محمددینی افزود: استقبال از کتاب‌های بانوان این مجموعه باعث شد در سال ۱۴۰۳ چهل درصد از موضوعات آینده این کتاب‌ها به بانوان اختصاص یابد.

سال گذشته کتاب‌های نامداران با این عناوین منتشر شدند: 

مصطفی چمران «مرد روز‌های سخت»، علی شریعتی «مردی از کویر»، پروین اعتصامی «بانوی شعر فارسی»، جلال آل‌احمد «خانه پدری»، سهراب سپهری «اتاق آبی»، طاهره صفارزاده «کودک قرن»، عباس کیارستمی «گندم‌زار‌های من»، علی حاتمی «شاعر سینما»، آیت‌الله محمدتقی بهجت «العبد» و علی‌اکبر صنعتی «مردی از جنس مس و خاک» ۱۰ چهره‌ای بودند که در اولین گروه از مجموعه «کودکی نامداران».

دیگر خبرها

  • ۱۵ پروژه جدید به مجتمع گردشگری صفه افزوده شد
  • تشکیل کمیته تدوین سند احیاء ربع رشیدی تبریز
  • مجموعه ۹ جلدی بن‌مایه‌های فلسفه دین رونمایی می‌شود
  • «بازی اختاپوس» در شبکه افق
  • پخش «بازی اختاپوس» از شبکه افق
  • «بازی اختاپوس» از شبکه افق پخش می‌شود
  • ۱۰ عنوان به مجموعه کتاب‌های کودکی نامداران اضافه می‌شود
  • انتشارات شهید کاظمی با ۶۰ عنوان جدید به نمایشگاه کتاب می‌آید
  • تجلیل از پهلوانان و پیشکسوتان ورزش پهلوانی در سنندج
  • جایگاه شایسته اردبیل در کشتی فرنگی احیا شود