Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر خارجه آلمان تمدید ماموریت ارتش این کشور در سوریه را به پارلمان ارجاع داد که این دوره از مامورتش ۳۱ اکتبر به پایان می‌رسد.

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای الشرق الاوسط، هایکو ماس، وزیر خارجه آلمان پس از مذاکراتش با ماپک پامپئو، همتای آمریکایی خود در برلین، هنوز تعهداتی درباره تمدید ماموریت ارتش آلمان در سوریه ارائه نکرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ماس گفت: کاملا از تصمیم ایالات متحده برای ابقای حضورش در سوریه حمایت می‌کنیم. وی ادامه داد، کشورش از ماموریت کنونی هواپیماهای تجسسی "تورنادو" ارتش آلمان و یک هواپیمای ویژه سوخت‌رسانی حمایت می‌کند.

وزیر خارجه آلمان گفت، زمان مشارکت آلمان در این ماموریت ۳۱ ماه اکتبر پایان می‌یابد. پس از این تاریخ پارلمان آلمان بررسی‌ها و تصویب‌های مربوط به این مساله را شروع می‌کند.

گزارش مطبوعاتی حاکی از آن است که احتمالا ماموریت جنگنده‌های ارتش آلمان در مبارزه با داعش در سوریه تمدید می‌شود. مجله اشپیگل آلمان در گزارشی نوشت، دولت فدرال پس از پایان دوره مشارکت ارتش آلمان در ائتلاف بین‌المللی ضد داعش، حمایت از آمریکا را درخصوص تامین نیروی حفاظت از شمال سوریه بررسی می‌کند.

آلمان با هواپیماهای تجسسی از نوع "تورنادو" و یک هواپیمای ویژه سوخت‌رسانی در چارچوب ائتلاف بین‌المللی ضد داعش در عراق و سوریه مشارکت دارد و هواپیماهای جت ارتش آلمان از حریم هوایی اردن به پرواز درآمده و تصاویری را ارسال می‌کنند که دیگر هم‌پیمانان ائتلاف بین‌المللی از جمله آمریکا با استفاده از این تصاویر دست به حملات هوایی علیه داعش می‌زنند. این عملیات آلمان ۳۱ اکتبر به پایان می‌رسد.

مجله اشپیگل نوشت، اگر پارلمان آلمان دوره این ماموریت ارتش را تمدید کند، به نیروهای هوایی کشور در آینده این قدرت را خواهد داد که از نیروی حفاظتی آمریکا در شمال سوریه حمایت کند.

با توجه به اینکه کردهای سوریه در کنار ایالات متحده علیه داعش می‌جنگندند،‌ واشنگتن برای ایجاد نوعی از منطقه عاری از سلاح جهت حمایت از کردها در برابر ترکیه و نیروهای دولت دمشق برنامه‌ریزی می‌کند.

اشپیگل نوشت،‌ هیچ‌گونه توافقی داخل ائتلاف حاکم آلمان درباره این موضوع وجود ندارد. این مجله به نقل از سخنگوی روابط خارجی فراکسیون سوسیال دموکرات‌ها در پارلمان آلمان نوشت: تمدید یا اصلاح دوره ماموریت از نگاه ما امکان پذیر نیست. در مقابل هم یورگن هارت از حزب دموکرات مسیحی در پارلمان گفت: ما باید درخواست آمریکا درباره کمک به تامین امنیت منطقه امنیتی برنامه‌ریزی شده در شمال سوریه را مورد بررسی قرار دهیم.

منبع: تابناک

کلیدواژه: آلمان سوریه پارلمان محمد علی نجفی معامله قرن حماس اجلاس مکه کارت سوخت طرح ترافیک ۹۸ شورای همکاری خلیج فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۴۵۸۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ماجرای "ترور رامین یکتاپرست، شهروند ایرانی" چیست؟

آفتاب‌‌نیوز :

صابرین نیوز نوشت: این شبکه مدعی شده فرد مزبور قصد برنامه ریزی برای اقدام علیه یهودیان در آلمان را داشته است. چند ماه پیش واشنگتن پست و نشریه تلگراف مدعی شده بودند یکتاپرست برای حمله به مراکز یهودیان در آلمان برنامه ریزی کرده است.

رامین یکتاپرست ٣٧ ساله و شهروند دو تابعیتی ایرانی آلمانی بود که در محافل و کلوب‌ های موسیقی راک و کلوب موتور سیکلت سواری فعالیت می‌کرد.

روز ٢٧ آبان ١۴٠١ یک شهروند ایرانی آلمانی به نام بابک بخاطر پرتاپ کوکتل مولوتوف به مدرسه‌ای در کنار کنیسه یهودیان در شهر بوخوم آلمان دستگیر شد. شماری از رسانه ها و مقامات قضایی آلمان در دهم‌ آذر از رسیدگی به این پرونده با عنوان تروریسم دولتی خبر دادند.

پس از رسیدگی به این پرونده دادستان فدرال آلمان این شهروند ایرانی را به ٣٣ماه زندان محکوم کرد و در بیانیه‌ای دادستانی مدعی شد یک نهاد ایرانی از طریق رامین یکتاپرست به بابک.ج دستور داده است تا کنیسه متعلق به یهودیان را به آتش بکشد!

روزنامه واشینگتن‌ پست در آن زمان به نقل از پنج مقام امنیتی آلمان و دو مقام اطلاعاتی غربی، رامین یکتاپرست را به عنوان مظنون اصلی سازماندهی حمله‌ای به یک کنیسه یهودیان در آلمان معرفی کرد.

مرجع قضایی آلمان بدون ارائه حتی یک سند به این نتیجه رسید که این حمله از سوی سپاه پاسداران برنامه ریزی شده و توسط رامین یکتاپرست به بابک‌ج ابلاغ شده است!

یکتاپرست در بهمن ماه ١٣٩۴ به اتهام مشارکت در قتل کارمند یکی از کلوب های رقیب توسط پلیس آلمان دستگیر شد اما چندی پس از بازداشت به علت کافی نبودن مدراک آزاد می‌شود و بار دیگر در پرونده تیراندازی به خودروی یکی از اعضای کلوب رقیب به دادگاه احضار می‌شود.

یکتاپرست پس از این موضوعات به ایران مهاجرت می‌کند و سال ها تحت تعقیب پلیس آلمان بود. طبق ادعای پلیس آلمان یکتاپرست در سال های ٢٠٠٩ و ٢٠١٠ یک فاحشه‌خانه در لورکوزن آلمان را اداره می‌کرد و پس از آن به کلوب های موتورسواری که به بزهکاری شهرت داشتند، ملحق می‌شود. 

استوری امشب اطرافیان بابک یکتاپرست از فوت وی در تهران حکایت دارد و این موضوع توسط خبرنگار اینترنشنال با عنوان ترور توسط اسرائیل منتشر شده و در رسانه های اسرائیلی بازنشر شد. تاکنون مشخص نیست فوت ایشان تروریستی بوده یا خیر و احتمالا انتشار این خبر صرفاً جنگ روانی و خبرسازی کذب رسانه‌ های وابسته به اسرائیل باشد.

دیگر خبرها

  • شروع مذاکرات بایرن مونیخ و لروی سانه؛ پیش ما بمان!
  • دادگاه بین‌المللی دادگستری در خصوص پرونده نسل‌کشی آلمان در غزه رای می‌دهد
  • ماجرای "ترور رامین یکتاپرست، شهروند ایرانی" چیست؟
  • ارتش ترکیه نیروی کمکی به شمال سوریه اعزام کرد
  • ماموریت جدید برای قاتل هالند: هری کین!
  • درخواست نمایندگان پارلمان اروپا برای تقویت دفاع ضد جاسوسی
  • انهدام تجهیزات زرهی تروریست‌ها در حومه حلب، ادلب و لاذقیه
  • عملیات موفق ارتش سوریه علیه تروریست‌ها+فیلم
  • مسئول «پلیس اسلامی داعش» در عراق به دام افتاد
  • رسانه عبری: چین ارتش اسرائیل را به پهپاد مجهز می‌کند