Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-05@03:22:58 GMT

نکات ضروری در آزمون شفاهی آیلتس

تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۹۴۶۷۶۶

نکات ضروری در آزمون شفاهی آیلتس

به گزارش بازرگانی خبرگزاری مهر، توجه داشته باشید افزایش نمره در این بخش، به نسبت نمرات کسب شده و مورد نظر، سختی و زمان مورد نیاز متفاوتی دارد که می‌توان گفت که هر چه نمره بالاتر باشد، تغییر آن مستلزم کار بیشتر و زمان بیشتری است. مثلاً تغییر نمره از ۴ به ۴.۵ زمان کمتری نسبت به همین تغییر نیم نمره‌ای از ۷ به ۷.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۵ دارد.

در مورد آزمون آیلتس و بخش شفاهی آن جزئیات بسیار زیادی وجود دارد که در مورد آنها حتی تعداد زیادی کتاب نوشته شده است. در این مقاله به مباحث اصلی و کلی آن پرداخته‌ایم. توجه داشته باشید هر چقدر نمره مورد نظر شما بالاتر باشد باید جزئیات بیشتری رعایت شود و در صورتی که شما تازه شروع به مهارت آموزی در مورد این آزمون کرده‌اید موارد زیر و دانستن آنها کاملاً ضروری است.

لازم به ذکر است که موارد زیر تنها بخشی از حجم بسیار زیاد موضوعات مهم در موفقیت در آزمون شفاهی آیلتس است که به اجمال و با مثال‌های کم در اختیار شما قرار گرفته است. در مقالات بعدی به صورت اختصاصی و با مثال‌های بیشتر به هر یک از این موارد خواهیم پرداخت.

نکات مورد توجه در این بخش شامل سه مورد مهم در نمره دهی مصاحبه گیرندگان و چگونگی آن هاست که در ذیل بصورت مختصر به هر یک از آنها می‌پردازیم:

Fluency

منظور از این بخش روان بودن در صحبت است که شامل عدم وجود مکث و همچنین یکپارچگی مسائل مطرح شده می‌باشد. در مورد نداشتن مکث ممکن است راه‌های زیادی را شنیده باشید ولی یکی از بهترین راه‌ها بکار گرفتن عبارات و کلماتی است که می‌توانند جاهای خالی را پر کنند. به این عبارات Gap fillers گفته می‌شود. از این دست کلمات می‌توان به عباراتی اشاره کرد که می‌توانند برای شما وقت بخرند.

بدین معنی که به جای سکوت و فکر کردن به سوال می‌توانید از جمله‌ای عمومی استفاده کنید و در همان زمان به پاسخ مورد نظر خود فکر کنید. به عنوان مثال وقتی از شما در مورد چگونگی تاثیرتان در تغییر رفتار در جهت بهبود مسائل زیست محیطی، پرسیده می‌شود می‌توانید از جمله زیر برای پر کردن زمان سکوت و فکر کردن استفاده کنید:

It is a really important question to ask and answering it needs deep thoughts, however………

حتی اگر پاسخ مناسبی هم برای این سوال نداشته باشید با گفتن جمله بالا و تکمیل آن بصورت زیر نمره کامل را (درصورت رعایت نکات تلفظ و استرس) کسب خواهید کرد. حالا اگر سوال آسانی در مورد اینکه "آیا خانه خود را دوست دارید یا خیر؟" نیز پرسیده شود، دوباره می‌توان از جمله بالا استفاده کرد. در تمرین برای مصاحبه آیلتس به این جملات و عبارات "جملات و عبارات پیش ساخته یا Pre-fabricated گفته می‌شود. البته گاهی اوقات از این عبارات تنها برای پر کردن فواصل میان جملات استفاده می‌شود. بر خلاف جمله کامل بالا این عبارات تنها به دو یا سه کلمه خلاصه می‌شوند.

نمونه‌های این عبارات شامل موارد زیر است: You know/ Well/Say/Like

برای ثبات و یکپارچگی در این بخش نیز می‌توانید از Discourse markers یا همان کلمات وصل استفاده کنید. یکی از ساده‌ترین مسائل در این مورد همان چسباندن دو جمله به همدیگر است. شاید به ذهنتان خطور کند که این کار نیازمند دانش گرامری در سطح بسیار بالایی است.

می‌توان گفت که این جمله تا حدودی درست است ولی استفاده از کلمات ساده ای مانند کلمات زیر بسیار ساده است و در عین حال می‌تواند تغییر چشمگیری در نمره شما داشته باشد: And/Or/But/So/Because

همانطور که خودتان مشاهده می‌کنید این کلمات بسیار ساده هستند ولی کمک می‌کنند که شما جملات خود را از سادگی به پیچیدگی، هر چند کم، برسانید.

Grammar

در مورد گرامر دو موضوع مطرح می‌شود. اول صحیح بودن جملات که امری بدیهی است و در صورت عدم صحت جملات شما نمره از دست خواهید داد. برای تکمیل و فراگیری نکات گرامری نیاز به کتاب و کلاس و تمرین بسیار زیادی دارید. مورد دوم تنوع گرامری جملات شماست که می‌تواند باعث بهبود نمره شما در این بخش شود. این تنوع از زمان‌ها آغاز می‌شود و تا مفاهیم و کارکردهای گرامری پیشرفته ادامه خواهد داشت. منظور از تنوع زمان‌ها استفاده از حداقل دو یا سه زمان گرامری در هر بخش و حتی استفاده از دو زمان گرامری در هر سوال است. به جمله زیر دقت کنید:

I visit many cities in Iran every year and my favourite city is Tehran.

در این دو جمله از یک زمان (زمان حال ساده ) استفاده شده است. مفهوم همین دو جمله را می‌توان در قالب دوجمله با زمان‌های متفاوت به کار برد. به جمله زیر دقت کنید:

I have visited many cities in Iran and my favourite city is Tehran.

در این دو جمله زمان‌های حال ساده و حال کامل (ماضی نقلی) استفاده شده است.

در مورد استفاده از مفاهیم و کارکردهای گرامری پیشرفته ابتدا باید آنها را بصورت تئوری یاد بگیرید و تمرین انجام دهید یا با شرکت در کلاس‌های آموزشی آنها را فرا بگیرید. در مرحله بعد سعی کنید هر یک از آنها را در پاسخ به سوالات بخش‌های مختلف آزمون شفاهی به کار ببرید.

همچنین در مورد کلمات وصل دیگر به جز ۵ مورد موجود در بخش بالا (Fluency) بقیه کلمات نیازمند تمرین و حتی در مواردی مانند جملات شرطی (If clauses) نیازمند یادگیری گرامر در سطح بالا است.

شما می‌توانید در دوره آیلتس آموزشگاه زبان آفاق شرکت کرده و خود را آماده این آزمون بزرگ بین المللی کنید.

محمد جواد ظریف کار اصلی - از مدرسین دوره‌های پیشرفته مؤسسه زبان آفاق

این مطلب، یک خبرآگهی بوده و خبرگزاری مهر در محتوای آن هیچ نظری ندارد.

کد خبر 4630951

منبع: مهر

کلیدواژه: آزمون زبان انگلیسی آزمون زبان آزمون آیلتس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۴۶۷۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هر چه میز خدمت مسئولان خلوت‌تر باشد نمره آن‌ها بالاتر است

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مازندران، آیت الله محمدی لایینی نماینده ولی فقیه در مازندران در دیدار دکتر قاضی زاده هاشمی رئیس بنیاد شهید کشور، با بیان اینکه دیدار با خانواده‌های شهدا توفیق است، اظهار کرد: شما از دو جهت باید به خانواده‌های شهدا سرکشی کنید یکی از باب شنیدن مشکلات همچون بقیه مسئولان و دیگر اینکه دیدن و تفقد از این خانواده حتی اگر خوا‌سته‌ای نداشته باشد زحمت شماست، در قسمت دوم برکات معنوی هم وجود دارد.

او با اشاره به بحث میز خدمت‌ها، افزود: اگر در میز خدمت جواب مثبت ارائه می‌شود پس چرا مراجعین در ادارات پاسخ مثبت نمی‌گیرند؟ باید این میز خدمت‌ها را مقداری جا‌ن‌دارتر کرده و آمار درستی از آن داشته باشیم. 

آیت الله محمدی لائینی تصریح کرد: باید ببینیم چند مراجعه کننده در میز خدمت بعد از نماز جمعه مصلی آمدند، چند نفر برای بار اول و چند نفر برای بار چندم مراجعه کردند، که اگر فردی مثلا مشکلش با پنج بار مراجعه در ادارات برطرف نشد اینجا حل شد، پس میزخدمت می‌تواند مسئولان را باانگیزه‌تر کند.

عضو خبرگان رهبری تاکید کرد: می‌خواهیم به‌وسیله میز‌های خدمتی که در ملاعام گذاشته می‌شود میز خدمت‌هایی که در ادارات وجود دارد فعال و کارآمد شود، هر چه میز خدمت مسئولان خلوت‌تر باشد نمره آنها بیشتر خواهد بود. نماینده ولی فقیه در مازندران در پایان گفت: ششمین سفر شما به استان دیار علویان مبارک باشد و از برکاتش همه مردم نفع ببرند.

قاضی زاده هاشمی رییس بنیاد شهید کشور نیز در این دیدار گفت: هدف از سفر به مازندران گرامیداشت اردبیهشت مقاومت و شهدای خانطومان، حضور در یادواره شهدا، شورای ترویج فرهنگ شهادت و سرکشی به خانواده شهدا است.

استاندار مازندران نیز دراین نشست گفت: مازندران دیار علویان است و فرهنک اصیل و ناب نباید دستخوش جریانات بیرونی و انحراف نشود.

یوسف نوری افزود: رشادت رزمندگان ٢٥ کربلا در دوران جنگ زبانزد و الگو بود آن هم با تحمل بعد مسافتی چند صد کیلومتری بوده است.

او گفت: کشاورز زادگان این دیار مدافعان حرمی را تشکیل دادند که به عنوان شهدای شاخص کشوری معرفی شدند و حالا باید با توجه ببیشتر به خانواده این شهدا، مرهمی به تمام سختی‌های آن‌ها شد.


دیگر خبرها

  • بخور نخور های تغذیه در تقویت چشم و بینایی + نکات مهم
  • توقف روند گلزنی اینتر در شب دبل شدن مقابل ساسولو / نکات آماری
  • کلید پنجاه و یکمین آزمون دستیار پزشکی فردا منتشر می‌شود
  • معاون آموزشی وزارت بهداشت خبر داد؛ زمان اعلام نتایج اولیه آزمون دستیاری پزشکی
  • نمره «قابل قبول» هوای تهران
  • آموزش: نکات مهمی که قبل از خرید دستگاه‌های الکترونیکی دست دوم باید بدانید
  • زمان برگزاری آزمون استخدامی مربی پرورشی، مراقب سلامت و مشاور مدارس
  • هر چه میز خدمت مسئولان خلوت‌تر باشد نمره آن‌ها بالاتر است
  • رقابت ۱۲ هزار داوطلب در پنجاه و یکمین آزمون دستیاری پزشکی
  • برگزاری آزمون استخدام ۱۹ هزار معلم | زمان آغاز به کار معلمان جدید مشخص شد