Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - صدابرداري آلبوم موسيقي «محمد رسول الله» (ص) با خوانندگي و آهنگسازي «پيام عزيزي» و تنظيم «فردين لاهورپور» به چهار زبان فارسي، کُردي، عربي و ترکي آغاز شد.
اين اثر در روز 19 آبان ماه امسال مصادف با 12 ربيع‌الاول سالروز ولادت حضرت رسول اکرم (ص) رونمايي خواهد شد.
پيام عزيزي 4 سال است که مشغول آهنگسازي آلبوم موسيقي «محمد رسول الله» (ص) است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اين آلبوم 11 قطعه دارد که عبارتند از: «مولا يا صلي وصل» (برده المديح) با آهنگسازي پيام عزيزي، تنظيم فردين لاهورپور و شعر امام محمد بوصيري به زبان عربي که در همه مولودي‌هاي کُردستان خوانده مي‌شود «شيدام الله» با تنظيم فردين لاهورپور به زبان کُردي که در همه تکيه و خانقاهاي کُردستان خوانده مي‌شود «دردي هجران» از آثار زنده‌ياد استاد سيد علي‌اصغر کردستاني در دستگاه نوا به زبان کُردي «صلاه الله سلام الله» پنج‌ضربي به زبان ترکي استانبولي که از مولودي‌خواني خانقاه حضرت بابا شيخ در اروميه انتخاب شده «محمد رسول الله (ص)» با آهنگسازي پيام عزيزي، تنظيم فردين لاهورپور و شعر شيخ عبدالرحمان جامي به زبان فارسي «اي پناه عاصيان سويت پناه آورده‌ام» با آهنگسازي پيام عزيزي، تنظيم فردين لاهورپور و شعر حضرت شيخ مولانا خالد نقش‌بندي عارف سرشناس اقليم کردستان به زبان فارسي «طلع البدر علينا» که قدمتي 1400 ساله دارد، با تنظيم فردين لاهورپور، شعر «طلع البدر علينا» به زبان عربي را مردم مدينه هنگام ورود مبارک پيامبر اكرم (ص) به اين شهر سروده‌اند و با سرودن اين شعر و خواندن اين آهنگ از اين حضرت استقبال کرده‌اند «الله الله يا الله» با قدمتي بيش از 150 سال که در تکيه و خانقاهاي کُردستان خوانده مي‌شود، در مقام سه‌گاه و به زبان کردي «ما محرم سلطانيم» با قدمتي بيش از 300 سال که در تکيه و خانقاهاي کرکوک خوانده مي‌شود، با شعر شيخ عبدالرحمان خالص و به زبان فارسي «الله الله» با آهنگسازي «محمدرضا عزيزي» از پيشکسوتان باسابقه موسيقي عرفاني و آييني خانقاهاي کُردستان و با تنظيم فردين لاهورپور، در مقام شور عربي و به زبان عربي «حبيب يا رسول الله (ص)» که در تکيه و خانقاهاي کُردستان خوانده مي‌شود، به زبان عربي.
ارسلان کامکار (ويولون)، پيام عزيزي (دف)، فردين لاهورپور (ني، باله‌بان و ديگر سازهاي بادي)، عليرضا دريايي (ويولون)، حسين رضايي‌نيا (دف)، نويد مثمر (ديوان)، سحر عباسي (چنگ)، مژگان حسيني (قانون) و سحاب تربتي (تمبک)، نوازندگان اين آلبوم هستند.
پيام عزيزي تاکنون 7 اثر موسيقايي، از جمله آلبوم‌ «با قدسيان» با آهنگ معروف «الله مدد» به آهنگسازي استاد محمدجليل عندليبي، آلبوم «لبيک» به آهنگسازي زنده‌ياد استاد مجتبي ميرزاده، آلبوم‌هاي «پيام عاشقان» و «ملکا» با همکاري نوازندگان ارکستر سمفونيک ايران، علي پژوهشگر و پاشا هنجني و همچنين با همراهي اعضاي گروه موسيقي کامکارها، سه اثر موسيقايي به نام‌هاي آلبوم‌ «بارگاه» با آهنگسازي و تنظيم استاد ارسلان کامکار، آلبوم «سه‌روکي دل» (رئيس دل) و آلبوم‌ «خورشيد مستان» با آهنگسازي و تنظيم استاد هوشنگ کامکار را منتشر کرده است.
پيام عزيزي خواننده موسيقي عرفاني کشور که تا کنون در مسجد جامع مسكو در کشور روسيه، در مسجد جامع «جليل خياط» در شهر اربيل در اقليم کُردستان عراق، در مراسم ختم بخاري به مناسبت مبعث و معراج حضرت رسول اکرم (ص) در مسجد مکي زاهدان و... اذان سر داده است. در ادامه فعاليت‌هاي آييني خود با «نعت‌خواني» در مراسم ختم قرآن کريم در روز يکشنبه 12 خرداد ماه جاري مصادف با 27 ماه مبارک رمضان، همزمان با نماز پر فيض تراويح در مزار شيخ الاسلام احمد جامي (قدس سره) در شهر تربت جام در استان خراسان رضوي حضور پيدا مي‌کند.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۴۷۳۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمسخر چکمه‌های پدرِ شاه، توسط آیت‌الله خمینی!

منصور رفیع‌زاده آخرین رئیس شعبه ساواک در آمریکا در خاطراتش می‌نویسد: «در سال ۱۳‌۴۲ شاه از طریق تیمسار پاکروان پیام محرمانه‌ای را به آیت‌الله خمینی که در آن موقع در قم به سر می‌برد منتقل نمود. در این پیام آمده بود: اگر از انتقاد و تحریک مردم علیه دولت دست برنداری، چکمه‌های پدرم را به پا می‌کنم. آیت‌الله خمینی که یک خطیب عالی بود، همان موقع جوابی نداد، اما اواخر همان روز به مسجد رفت. در آن جا او ضمن تکرار پیام شاه با تحقیرآمیزترین لحن گفت جواب من به او این است: چکمه‌های پدرت برایت خیلی بزرگ است.»

خاطرات منصور رفیع زاده (آخرین رئیس شعبه ساواک در آمریکا). ص۴۶۴

منبع: فارس

باشگاه خبرنگاران جوان وب‌گردی وبگردی

دیگر خبرها

  • ماجرای مخفیانه زنان یک روستا که سوژه شد
  • آلبوم «عشق ناباور» به زودی منتشر می‌شود
  • آلبوم «عشق ناباور» آماده شد
  • «عشق ناباور» با رهنمودهایی از محمدرضا لطفی شنیدنی شد
  • آغاز برداشت گل گاو زبان در شهرستان املش
  • مستند کوتاه ایرانی «با قید محرمانگی» در اوبرهاوزن آلمان
  • دلایل مظلومیت امام صادق(ع) از زبان آیت‌الله علم‌الهدی
  • تمسخر چکمه‌های پدرِ شاه، توسط آیت‌الله خمینی!
  • امام جعفر صادق (ع) بشریت را به سوی علم و دانش رهنمون ساخت
  • مشکلات طرح جوانی جمعیت از زبان یکی از مادران مشمول طرح