Web Analytics Made Easy - Statcounter

ساعت24 - وزارت خارجه آمریکا در حالی بودجه یک گروه ضد ایرانی مرتبط با این وزارتخانه را قطع کرد که این گروه، کارشناسان و خبرنگاران مخالف تحریم و همچنین حامیان دیپلماسی و برجام را هدف قرار می داد.

به گزارش روزنامه گاردین، بودجه گروه ضد ایرانی " Iran Disinformation Project" از سوی مرکز تعاملات جهانی وزارت خارجه آمریکا تأمین می‌شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این گروه ابتدا با هدف مقابله با تبلیغات خارجی و اطلاعات نادرست ایجاد شده بود. با این حال در هفته‌های اخیر حساب توییتری این گروه، برخی خبرنگاران، کارشناسان اندیشکده ها و فعالان جوامع مدنی را هدف قرار داد و از انها به عنوان سخنگو و حامیان حکومت ایران یاد کرده بود.

این گروه همچنین بر هدف قرار دادن حامیان توافق هسته‌ای ایران با قدرت‌های جهان نیز متمرکز بود.

در همین حال یک سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در این رابطه عنوان کرد: وزارت خارجه تأمین بودجه این گروه را به حالت تعلیق درآورد مگر اینکه تدابیر لازم برای یکسری اصلاحات در چارچوب‌های مورد نظر وزارت خارجه در این گروه اعمال شود.

بسیاری از توییت های جنجال برانگیز این گروه روز جمعه حذف شد.

برت برون مدیر بخش تعاملات جهانی در وزارت خارجه آمریکا در دوران باراک اوباما نیز گفت که این بخش در وزارت خارجه امریکا در اصل با هدف مقابله با تبلیغات و انتشار اطلاعات نادرست از سوی روسیه و گروه داعش ایجاد شده بود. در دوران ترامپ این گروه به بودجه و پرسنل نیاز پیدا کرد. " لی گابریل" یک افسر اطلاعاتی نیروی دریایی و خبرنگار شبکه فاکس نیوز در فوریه برای هدایت این گروه استخدام شد.

وی افزود: در دوران ترامپ از این گروه برای مقابله با تبلیغات روسیه و داعش استفاده نشد بلکه برای حمله به توافق هسته‌ای و همچنین حمله تبلیغاتی علیه ایران برای این گروه بودجه اختصاص یافت. ما می‌دانیم که جنگ‌های اطلاعاتی تهدیدی جدی و آسیب رسان هستند.

منبع: ساعت24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۴۷۹۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیام سخنگوی وزارت خارجه به مناسبت روز معلم

به گزارش خبرآنلاین ناصر کنعانی نوشت:

تبریک به معلمان خوب ایرانِ عزیز که درس عشق، مهرورزی و زمزمه‌های محبت آنان همواره در گوش و جان ما و فرزندان این سرزمین است.

روز معلم مبارک

یاد فرزند عزیز و پاره تن امام(ره)، معلم شهید استاد مرتضی مطهری را گرامی می‌داریم.

311311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901667

دیگر خبرها

  • ایران ۷ شخص و ۵ نهاد آمریکایی مرتبط با جنگ علیه فلسطینیان را تحریم کرد
  • ایران ۵شرکت و ۷شخص حقیقی آمریکایی را تحریم کرد + جزئیات | بیانیه مهم وزارت خارجه
  • ایران ۵شرکت و ۷شخص حقیقی را تحریم کرد + جزئیات | بیانیه مهم وزارت خارجه
  • آمریکا: برای حفظ منافع ملی با طالبان تعامل می‌کنیم
  • پیام سخنگوی وزارت خارجه به مناسبت روز معلم
  • مجری الجزیره از خجالت سیاستمدار آمریکایی درآمد؟!
  • دیدار نمایندگان فتح و حماس در چین/ پیشرفت مذاکرات مثبت بود
  • تصویب جدول مرتبط با اختصاص بودجه به طرح‌ها و پروژه‌های مختلف در مجلس
  • آمریکا ۵ یگان ارتش اسرائیل را ناقض حقوق بشر اعلام کرد
  • صنعا: سرکوب دانشجویان موید دروغ بودن شعار دموکراسی آمریکاست