Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرماندار تبریز از پلمب لوناپارک «ائل گولی» تا اطلاع ثانوی خبر داد و گفت: متاسفانه برخی از تجهیزات به کار رفته در این شهربازی فرسوده بوده و از استانداردهای لازم برخوردار نیستند.

به گزارش ایرنا؛ بهروز مهدوی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگاران در واکنش به فیلم منتشر شده از وقوع حادثه تلخی در لوناپارک ائل گولی اظهار داشت: مسئولان این پارک باید در اسرع وقت استانداردهای لازم برای تجهیزات مستقر در این شهربازی را اخذ کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرماندار تبریز گفت: متاسفانه برخی از تجهیزات به کار رفته در این شهربازی فرسوده بوده و از استانداردهای لازم برخوردار نیستند که از این حیث لازم است در کمترین زمان ممکن ایرادات رفع و استانداردهای لازم اخذ شود.

مهدوی افزود: در سال های گذشته نیز در این پارک حوادث تلخی رخ داده است که باید یک بار برای همیشه استانداردهای لازم اخذ شود.

فرماندار تبریز پارک «ائل گولی» را یکی از اصلی ترین قطب های گردشگر پذیر این کلانشهر خواند و گفت: در آستانه فصل تابستان و افزایش خیل گردشگران به این منطقه از کشور باید تجهیزات به روز و استاندارد در چنین اماکنی مورد بهره برداری قرار گیرند.

«ائل گولی» یکی از مهم‌ترین گردشگاه‌های شهر تبریز است که در جنوب شرق آن و در ۷ کیلومتری مرکزشهر واقع شده است؛ این مکان در زمان آق‌قویونلوها ایجاد شده و در دورهٔ صفویان گسترش یافته‌است.

عمق دریاچهٔ ائل گولی ۱۲ متر بوده و در محوطهٔ آن قایقرانی انجام می‌شود؛ همچنین شهربازی (لوناپارک) و نیز غذاخوری و فست فود و کافی شاپ های متعددی در داخل این گردشگاه وجود دارد و دارای هتل و مسافرخانه و دارای دفتر جهانگردی فعال است؛ با احداث هتل پارس ایل گلی، این گردشگاه جنبهٔ جهانی پیدا کرده‌است.

سابقه فعالیت لونا پارک «ائل گولی» به حدود ۵۰ سال می رسد.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: تبریز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۴۹۲۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چرا شهرداری تهران درختان پارک جنگلی سرخه حصار را قطع کرد؟

به گزارش خبرآنلاین، شهرداری منطقه ۱۳ در این‌باره اعلام کرد:‌ « با توجه به انتشار مطالبی با عنوان ساخت و ساز و قطع درختان در سرخه حصار به اطلاع می رساند که با توجه به حمله آفت سوسک پوست‌خوار کاج از سال‌ها پیش به درختان بوستان‌های جنگلی شهر تهران بر اساس هماهنگی‌های انجام شده با سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور، مجوز حذف درختان خشک و آفت زده برای جلوگیری از گسترش آفت به درختان سالم صادر شده و این اقدام با توجه به مجوز سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور، به شماره ۱۴۰۲/۶۷/۴۸۷۲ انجام و بر اساس تبصره ۲ ماده ۴ قانون حفاظت، حکم حذف درختان آفت‌زده سوزنی برگ بوستان سرخه حصار صادر شده که موارد مذکور با درختان پهن برگ جایگزین می‌شوند.»

ایسنا در خبری نوشت: درادامه توضیحات شهرداری آمده است: « ضمنا، هماهنگی اقدامات انتخاب پیمانکار و حذف درختان آفت زده توسط سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری انجام و اقدامات لازم در این فرآیندها با نظارت های لازم اجرایی شده است.»

شهرداری در پایان نیز آورده است:‌« علامت گذاری های انجام شده بر روی درختان نیز بر اساس بررسی ها فنی درختان درگیر این آفت انجام و اطلاع رسانی های لازم قبل و حین اقدام به حذف درختان خشک از طریق رسانه ملی و سایر رسانه ها انجام و منتشر شده است. ضمنا پس از پاکسازی محل، عملیات اجرای شبکه آبیاری تحت فشار و کاشت گونه های مناسب با شرایط محیطی در نقاط مورد نیاز بوستان سرخه حصار نیز اجرایی شده و مراحل تکمیلی آن ادامه دارد.»

۲۳۳۲۱۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1903994

دیگر خبرها

  • کاشت ۴۰ هزار بوته گل رز در جنوب غرب تبریز
  • تجهیزات بازی پارک‌های کرمانشاه چقدر استاندارد است؟
  • آمادگی تمام تجهیزات اخذ رأی در ۵ شهرستان‌ مازندران
  • آمادگی تمام تجهیزات اخذ رأی در پنج شهرستان‌ مازندران
  • آمادگی تمام تجهیزات اخذ رأی در پنج شهرستان‌های مازندران
  • چرا شهرداری تهران درختان پارک جنگلی سرخه حصار را قطع کرد؟
  • احداث سرویس بهداشتی در پارک حجاج تبریز
  • احداث سرویس بهداشتی پارک حجاج تبریز
  • تکمیل سیستم روشنایی ضلع شرقی پارک باغشمال تبریز
  • آمادگی برق تبریز برای برگزاری مرحله دوم انتخابات