Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل ماشین‌سازی تبریز با اشاره به اینکه نیمه اول سال ۹۷ تولید ماهانه ماشین‌سازی به ۲۰ دستگاه نمی‌رسید، گفت: بعد از واگذاری، تغییرات مدیریتی و همت کارگران، تولید کارخانه به بالای ۶۰ دستگاه در ماه رسید و تولیدات سه برابر شد. ۱۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۲ استانها آذربایجان شرقی نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از تبریز، نصیر شکرانی شنبه شب در نشست با مدیران خبرگزاری‌ها و روزنامه‌های آذربایجان شرقی با تاکید بر اینکه ماشین‌سازی علی‌رغم تبلیغات و شایعات فراوان که مورد بی‌مهری قرار گرفته، پویا و فعال است اظهار داشت: با تلاش مدیران و کارگران این مجموعه، ماشین سازی فعال شده و به تولید ادامه می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه ماشین سازی در سال 96 بدهی‌های خود را به کارکنان، کارگران و بانک‌ها، بیمه‌ها، آب، برق و... تسویه کرده است، گفت: با وجود برخی وقفه‌ها بعد از خریداری توسط مالک جدید، با مبلغ کلانی که وی تزریق کرد، معوقات و کمبود مواد اولیه حل شد و کارخانه پویاتر شده است.

مدیرعامل کارخانه ماشین سازی تبریز با اشاره به اینکه با تزریق نقدینگی توسط مالک به کارخانه، 8 میلیارد معوقات همکاران پرداخت شد و بقیه نقدینگی در خط تولید مورد استفاده قرار گرفت، ابراز داشت: برای بدهی بانکی که سند ماشین‌سازی و ریخته‌گری توقیف بود، با 7 میلیارد تسویه شد و سند این شرکت آزاد شد، ضمن اینکه 48 میلیارد تومان هم خصوصی‌سازی به سازمان گسترش و نوسازی بدهکار بود و همچنان بدهکار است.

وی از تزریق مجموعا 150 میلیارد تومان آورده از جانب خریدار کارخانه خبر داد و افزود: بیش از 400 نفر هم نیروی جدید وارد مجموعه شد که 160 نفر از آنها قرارداد شرکتی بودند و به قرارداد مستقیم تبدیل شدند. کارخانه در زمان خریداری 380 نفر نیرو داشت ولی اکنون 750 ‌نیرو دارد و 350 نفر هم در ریخته‌گری داریم که در مجموع بیش از 1100 نیرو مشغول به کار هستند.

شکرانی با اشاره به اینکه نیمه اول سال 97 تولید ماهانه ماشین‌سازی به 20 دستگاه نمی‌رسید، گفت: بعد از واگذاری، تغییرات مدیریتی و همت کارگران، تولید کارخانه به بالای 60 دستگاه در ماه رسید و تولیدات سه برابر شد. پرداخت مرتب حقوق کارکنان و متخصصین و تزریق مواد اولیه مرتب به خط تولید هم موجب ایجاد انگیزه بالا شد و باعث شد تولید با سرعت بالا تداوم یابد.

وداع مردم آذربایجان با پدر صنعت و بنیان‌گذار کبریت توکلی و ماشین سازی تبریزماشین سازی تبریز خصوصی شدگسترده شدن تحصن کارگران شرکت ماشین سازی تبریز/بی‌صاحب‌سازی "ماشین‌سازی" توسط "خصوصی‌سازی" + تصاویر

وی از طرح برخی سخنان غیر کارشناسی و تخصصی از سوی تعدادی از مدیران انتقاد کرد و گفت: اینکه ماشین‌سازی را به خودرو‌سازی تبدیل می‌کنیم، این حرف غیرتخصصی است. اساسا کارکرد این دو کاملا متفاوت است. ماشین سازی ایجاد شغل می‌کند ولی خودروسازی استهلاک مطلق است.

مدیرعامل ماشین سازی تبریز با بیان اینکه انتظار داریم تصمیم‌سازان و مدیران استان از ماشین‌سازی در سال رونق تولید حمایت کنند، اضافه کرد: لنگه این شرکت در خاورمیانه وجود ندارد، لذا باید برای احیای کامل این شرکت باید همه با هم تلاش کنیم.

وی از رونق فروش محصولات و صادرات آن خبر داد و افزود: ابتدای امسال 12 دستگاه به ترکیه صادر کردیم و 12 دستگاه هم سفارش دادند. چندین دستگاه هم به آلمان و سوئد صادر کرده ایم که نشان از تکنولوژی بالای محصولات این کارخانه دارد.

شکرانی خاطر نشان کرد: 27 میلیون دلار هم قرارداد با سوریه برای 6 سال امضا کردیم و قرار شد در سوریه کارخانه‌ای بسازیم و ماشین‌سازی تبریز پشتیبان آن شرکت باشد که بعد از ماه رمضان قرار داد تکمیلی را امضا می‌کنیم.

وی در ادامه با انتقاد از اینکه هر حرف و حدیثی درباره ماشین سازی اعم از واگذاری مجدد و مشکلات مختلف که واقعیت ندارد، در خرید قطعه و بازار فروش ما اثر می‌گذارد، تصریح کرد: از یکسال گذشته هیچ مسئولی از کارخانه بازدید نکرده که تولید داریم یا نه ولی در مورد عدم تولید در ماشین سازی اظهار نظر و ابراز نگرانی می‌کنند. فقط مشاور ارشد وزیر صنعت به این کارخانه آمد و از محل کارخانه با وزیر تماس گرفت و گفت که تولید در این شرکت پویاست و آنچه به شما گزارش داده‌اند، 180 درجه با واقعیت موجود در این شرکت فرق دارد.

مدیرعامل ماشین سازی تبریز با اشاره به اینکه کارخانه آهنگری شرکت 20 سال تعطیل بود ولی مالک این شرکت دوباره آن را راه‌اندازی کرد، ابراز داشت: با شرکت مس قرارداد داریم که لوله‌های مسی بسازیم و تراکتورسازی هم اعلام آمادگی کرده ‌تا از تولیدات ما خریداری کنند، حتی از ترکیه هم سفارش ریخته‌گری قطعه داریم.

شکرانی با تاکید بر اینکه گروه ماشین‌سازی فعالیت خوبی دارد و امیدوارم این فعالیت بیش از گذشته رونق بگیرد افزود: اکنون ماشین‌سازی هر مالکی دارد، مهم نیست، مهم این است که این صنعت سرپا باشد چراکه آبروی صنعت استان است و پشتیبان صنایع مهمی مانند هوا‌فضا، نفت، دفاع و صنایع حساس است.

وی استقلال هر کشوری را وابسته به صنعت و اقتصاد دانست و گفت: چرا باید عمدا ماشین‌سازی را خار و ذلیل کنیم؟ همه با هم کمک کنیم تولید رونق بیشتری گرفته و به دوران اوج ماشین سازی نزدیک شویم.

مدیرعامل ماشین سازی تبریز در پاسخ به تسنیم، تکلیف مالکیت را مورد اشاره قرار داد و خاطر نشان کرد: هیچ حکمی برای خلع ید صادر نشده و بحث فروش مجدد مطرح نیست. مالک فعلی از طریق وکلا تلاش می‌کند که یک ماه مرخصی بگیرد تا تمام دیونات خود را پرداخت کند. از اعتماد فرخ‌زاد در قضیه ارز سوء استفاده شد و باید فرصت مجددی برای اصلاح روند گذشته داده شود.

وی در مورد وضعیت تکنولوژی تولیدات ماشین‌سازی هم گفت: شرکت سوئدی که دستگاهی مشابه ما تولید می‌کند، عینا همان دستگاه است ولی اپراتور آنها ربات است اما در دستگاه‌های تولیدی ما، انسان اپراتور است. تکنولوژی این شرکت از تکنولوژی روز دنیا عقب نیست چرا که مشتریان خارجی ما از اروپاست و رضایت دارند.

انتهای پیام/ش

R7887/P/S6,47/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۵۲۶۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار درباره وضعیت پرسپولیس و استقلال

آفتاب‌‌نیوز :

روزنامه جوان نوشت: خاطرات خوبی از واگذاری تیم‌های ریشه‌دار نداریم. اما حالا با وجود تمام سروصدا‌ها و «به‌به» و «چه‌چه» کردن‌های آقایان کت‌وشلوارپوش ورزش بابت این واگذاری (که هنوز هم نمی‌دانیم چگونه چند ساعته انجام شد!) باید خیلی سخت نگران آینده دو باشگاه استقلال و پرسپولیس باشیم.

یکی از شرایط واگذاری سرخابی‌ها، اهلیت مالکان جدید سرخابی‌ها بود، مسئله‌ای که نوع نگاه و برخورد مالکان جدید دو باشگاه در همین چند روز اول آن را زیر سؤال می‌برد؛ اینکه یکی از تغییر شهر حرف به میان آورد و دیگری از تغییر نام صحبت کند، حتی اگر تکذیب هم شود، نشان از این واقعیت تلخ دارد که مالکان جدید سرخابی‌های پایتخت نه‌تن‌ها کوچک‌ترین شناختی نسبت به فوتبال باشگاهی نداشته و ندارند که بدتر از آن اصلاً متوجه نیستند چگونه باید با ظرفیت مردمی این دو باشگاه روبه‌رو شوند.

هنوز جوهر مهر واگذاری خشک نشده که یکی از مالکان تقاضای غیرحرفه‌ای خرید تمام بلیط‌های بازی را می‌کند. یا خبر می‌رسد که مالک آن تیم دیگر در ردیف شرکت‌های تحریمی است. درست است که چنین مواردی خیلی زود تکذیب شد، اما با توجه به اینکه همیشه گفته‌اند: «تا نباشد چیزکی، مردم نگویند چیزها» نشان از آن دارد که واگذاری سرخابی‌های پایتخت به کنسرسیوم بانکی و هلدینگ پتروشیمی مانند بسیاری دیگر از طرح‌ها و برنامه‌ها بدون مطالعه و صرفاً برای از سر بازکردن کار بوده است. آقایان فقط می‌خواستند واگذاری این دو تیم در کارنامه عملکرد خودشان ثبت شود.

پرسپولیس و استقلال تیم‌های تهران هستند با خیل عظیمی از هواداران، در این شکی نیست که این دو تیم در جای‌جای ایران علاقه‌مند دارند، اما هیچگاه نباید فراموش کنیم سرخابی‌ها تیم‌های پایتخت هستند، خاستگاهشان تهران بوده و در پایتخت هم باید بمانند. شوخی این ادعا هم قشنگ نیست که پرسپولیس به مشهد برود یا اینکه نام استقلال اول تغییر کند و بعد از آن شهرش هم عوض شود، چون خواهند گفت: «استقلال خلیج فارس» در تهران چه می‌کند؟

این موارد طی همین یکی، دو روز رخ داده و همه فقط نظاره‌گر بوده‌اند. مواردی که امروز تکذیب می‌شوند، اما باید نگران تکرار شدن آن‌ها و در نهایت به وقوع پیوستن‌شان باشیم. واقعیت این است که جامعه فوتبال از پیشکسوتان گرفته تا هواداران دو باشگاه هنوز این واگذاری را درک نکرده‌اند و به این مسئله با شک و تردید نگاه می‌کنند. این را می‌توان از میان حرف‌ها و اظهارنظر‌های آنان متوجه شد. واقعیت این است که. این زنگ خطر خیلی زود با خبر‌هایی که از نوع نگاه مالکان جدید آن‌ها به گوش می‌سد، به صدا درآمده، اما آیا کسی هست که صدای این زنگ را بشنود؟

دیگر خبرها

  • برنامه ریزی برای تولید سوخت حاصل از زباله در شهر تبریز
  • انواع دستگاه بسته بندی و ماشین آلات بسته بندی صنعتی
  • واگذاری بیش از ۹ هزار فقره انشعاب آب در استان مرکزی
  • خط سوم تولید کمپوست در تبریز راه‌اندازی می‌شود
  • هشدار درباره وضعیت پرسپولیس و استقلال
  • یک برگ دیگر از ناکارآمدی های دولت سیزدهم/ تولیدات خودروسازان داخلی کجاست؟
  • آماده سازی اراضی طرح نهضت ملی مسکن در رفسنجان
  • نحوه واگذاری سهام ترجیحی پرسپولیس مشخص شد
  • اعلام نحوه واگذاری سهام پرسپولیس ترجیحی به پیشکسوتان
  • اعلام نحوه واگذاری سهام ترجیحی به اعضای باشگاه و پیشکسوتان پرسپولیس