Web Analytics Made Easy - Statcounter

امیرحسین فواکه، وکیل اتحادیه ناشران در موضوع قاچاق کتاب، از ارائه چهار پرونده به دادگاه از ابتدای سال جاری تاکنون خبر داد و گفت: حل مشکلات حقوقی قاچاق کتاب در مجلس و با قانون‌گذاری شدنی است. ۱۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۹ فرهنگی ادبیات و نشر نظرات - اخبار فرهنگی -

امیرحسین فواکه، وکیل پرونده اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران در موضوع قاچاق کتاب، در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، با اشاره به وضعیت پرونده‌های قاچاق کتاب گفت:‌ از ابتدای سال جاری تاکنون چهار پرونده به دادگاه ارائه شده که از این میان برای دو پرونده جلسه رسیدگی تشکل شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یکی از این جلسات منجر به صدور رأی شده که مورد اعتراض شخص خاطی قرار گرفته است.

وی ادامه داد:‌ پرونده دوم نیز بررسی شد، ولی تصمیمی گرفته نشده است. در انتظار صدور رأی از سوی قاضی محترم پرونده هستیم. دو پرونده دیگر نیز در انتظار برگزاری جلسه رسیدگی هستند.

 فواکه در پاسخ به اینکه برخی از ناشران متضرر در موضوع قاچاق کتاب معتقد هستند که رأی صادره در پرونده نخست تناسبی با جرم نداشته است،‌ گفت:‌ به نظر بنده رأی صادره در آن پرونده با جرم تناسب داشته است.

مژدگانی یک ناشر برای شناسایی نسخه‌های قاچاق کتاب‌هایشآموزگار: 90 وانت‌بار و خاور کتاب قاچاق کشف شد/گردش مالی ده‌ها میلیارد تومانی در قاچاق کتابکدخدایی:مجلس و دولت لایحه مبارزه با قاچاق کتاب را ارائه دهند

وکیل پرونده قاچاق کتاب، حساسیت مراجع قضایی روی موضوع قاچاق کتاب را راضی‌کننده دانست و گفت: مراجع قضایی از سال گذشته تاکنون با تشکیل پرونده بزرگی از قاچاق کتاب که در حال جمع‌آوری مدارک و مستندات موجود است،‌ نسبت به موضوع قاچاق کتاب حساس شدند،‌ پیش از این نیز حساسیت نسبی وجود داشت،‌  بعدها که ابعاد پرورنده را مشاهده کردند، متوجه شدند که اتفاقاً جرم مهمی است.

فواکه با اشاره به مشکل قانون‌گذاری در موضوع قاچاق کتاب افزود:  مشکلی که وجود دارد،‌ مشکل قانون‌گذاری است،‌ مراجع قضایی با توجه به قوانین موجود به پرونده‌ها رسیدگی می‌کنند‌، در همه کشورهای دنیا بحث مالکیت فکری پیشرفت بسیاری داشته است، زیرا این بحث در حوزه رشته‌های نوپای علم حقوق است،‌ ولی کشور ما تازه با این مباحث رودرو می‌شود، یکسری از قوانین ما روزآمد و کارآمد نشده است،‌ بنابراین اصل کار در حوزه مجلس است‌، نه سیستم قضایی. لایحه جامع مالکیت فکری مدت‌هاست در مجلس  مسکوت باقی مانده و جزو اولویت‌های مجلس به شمار نمی‌رود. با توجه به وسعت ابزار ارتباط جمعی وروش‌های نشر آثار اعم از فضای سایبری، مجازی و... باید قوانین را روزآمد کنیم.

وی با اشاره به پرونده اصلی قاچاق کتاب که با شکایت بیش از 20 ناشر همراه است و پرونده بسیار بزرگی به شمار می‌رود،‌ گفت: این پرونده در حال طی کردن مقدمات اجرایی است، باید تحقیقات دادسرا در این زمینه تمام شود و چون ابعاد وسیعی دارد و نفرات زیادی هم در آن درگیر هستند، تا تحقیقات نسبت به همه ابعاد مرتبط تکمیل شود، زمان می‌برد. دقیقاً نمی‌توان گفت‌،‌ ارسال این پرونده به دادگاه چقدر زمان می‌برد ولی ما در حال تکمیل پرونده هستیم. یکسری از متهمان این پرونده با قرار تأمین بیرون آمده‌اند،‌ یکسری هم فراخوانده شده و توضیحات خود را ارائه کرده‌اند تا جاییکه اطلاع دارم هیچ متهم فراری نیز در این پرونده وجود ندارد.

انتهای پیام/

R1013198/P/S4,35/CT3 واژه های کاربردی مرتبط قاچاق کتاب

منبع: تسنیم

کلیدواژه: قاچاق کتاب قاچاق کتاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۵۳۴۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۶۸ درصدی کشف کالای قاچاق در سال ۱۴۰۲

وی در تشریح عملکرد پلیس امنیت اقتصادی در کشف پرونده‌های سازمان یافته و کلان، گفت: در این حوزه در مجموعه شاهد رشد ۶۸ درصدی پرونده‌های تشکیل شده در سال ۱۴۰۲ در مقایسه بامدت مشابه سال قبل آن هستیم.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی فراجا با اشاره به اینکه بیشتر تمرکز پلیس امنیت اقتصادی بر روی پرونده‌های کلان و سازمان یافته است، گفت: در سال ۱۴۰۲ شاهد افزایش چهار درصدی دستگیری متهمان جرائم اقتصادی در مقایسه با سال ۱۴۰۱ هستیم.

رحیمی در تشریح عملکرد یکساله پلیس مبارزه با قاچاق کالا و ارز نیز گفت: پلیس مبارزه با قاچاق کالا و ارز در سال ۱۴۰۲ با اجرای طرح‌های سراسری، منطقه‌ای و استانی خود در راستای مقابله با قاچاق کالا و ارز تعداد ۴۶۲ فقره پرونده کلان، ملی و مهم را با ارزش بالاتر از ۱۰ میلیارد تومان تشکیل داد که در این زمینه شاهد افزایش ۱۱۸ درصدی عملکرد این پلیس در مقایسه با سال ۱۴۰۱ هستیم.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی فراجا به رشد ۹ درصدی تشکیل پرونده در راستای مبارزه با قاچاقچیان کالا و ارز نیز اشاره کرد و افزود: در سال ۱۴۰۲ شاهد افزایش ۲۲ درصدی توقیف خودروهای قاچاق بر در مقایسه با مدت مشابه سال قبل آن هستیم.

رشد ۴۸ درصدی توقیف خودروهای شوتی در سال ۱۴۰۲

رحیمی با اشاره به رشد ۴۸ درصدی توقیف خودروهای شوتی نیز گفت: طرح مقابله و مبارزه با خودروهای قاچاق بر معروف به خودروهای شوتی به‌ صورت مستمر در دستورکار پلیس امنیت اقتصادی فراجا در سراسر کشور قراردارد.

وی در تشریح عملکرد معاونت امنیت اقتصاد دیجیتال پلیس امنیت اقتصادی فراجا نیز گفت: بر اساس تدابیر راهبردی و خط مشی‌های ابلاغی و همچنین رصد و تحلیل وضعیت اقتصادی کشور در برهه های مختلف با اقدامات مشترک اطلاعاتی و عملیاتی تلاش کردیم که اجازه جولان و فعالیت مجرمان در این فضا را سلب کنیم.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی فراجا گفت: در  سال ۱۴۰۲ ارزش  پرونده های کلان، ملی، مهم و سازمان یافته معاونت امنیت اقتصاد دیجیتال پلیس امنیت اقتصادی فراجا نسبت به مدت مشابه سال گذشته صد درصد افزایش داشته است.

وی با اشاره به اینکه تعداد پرونده های تشکیل شده از طریق رصد سامانه های در اختیار و فضای مجازی در این سال گذشته در مقایسه با سال ۱۴۰۱ از رشد  ۱۰۰ درصد ی برخوردار است، بیان داشت:۵۶ هزار مورد محموله‌های تجاری در سال ۱۴۰۲ به صورت سامانه ای کنترل و مورد بررسی قرار گرفته است که این رقم رشد ۱۰۰ درصدی در مقایسه با سال قبل خود را نشان می‌دهد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • جزئیات تازه از دادگاه پسران معاون اول سابق قوه قضائیه | سهم‌ ۱۴۰ میلیارد تومانی در پرونده ۹۰۰ میلیاردی در قیطریه | قاضی از متهمان خواست فحاشی نکنند!
  • جزئیات جدید از دادگاه پسر معاون اول سابق قوه قضائیه که اعترافات خود را پس گرفته بود
  • پاشنه آشیل روسیه برابر تحریم‌های غرب
  • ضبط ۴۵ هزار نخ سیگار قاچاق در میاندوآب
  • افزایش ۶۸ درصدی کشف کالای قاچاق در سال ۱۴۰۲
  • رشد ۶۸ درصدی کشف کالای قاچاق در سال ۱۴۰۲
  • شرایط صدور دستور موقت
  • جریمه 23 میلیون تومانی قاچاق البسه در نهبندان
  • دادگاه‌های صلح تا مهرماه ایجاد شوند/ لزوم کاهش پرونده‌های معوق
  • دادگاه‌های «صلح» تا مهرماه ایجاد شوند/ لزوم کاهش پرونده‌های معوق