Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا- آخرين اخبار از تحولات يمن از احتمال تغيير معادله جنگ يمن و شکست متجاوزان سعودي در اين جنگ حکايت دارد.

ضربات سنگين نيروهاي يمني به مزدوران سعودي
به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري آريا به نقل از شبکه تلويزيوني المسيره، در پي وقوع انفجار در منطقه «الربوعه» در جنوب غرب استان عسير عربستان شماري از مزدوران سعودي به هلاکت رسيدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در همين حال منابع امنيتي يمن از کشته و زخمي شدن تعداد زيادي از عناصر مزدور وابسته به ائتلاف سعودي در حملات توپخانه‌‌اي سنگين نيروهاي يمني در استان الجوف(شمال) خبر دادند.
ده‌ها نفر از نظاميان وابسته به ائتلاف سعودي در عمليات  ارتش و کميته‌هاي مردمي يمن در الجوف واقع در شمال اين کشور کشته و يا زخمي شدند.
ارتش و کميته‌هاي مردمي يمن با آتش توپخانه تجمعات ومقرات مزدوران سعودي در منطقه «الساقيه» شهرستان الغيل و منطقه «حام» شهرستان المتون را هدف قرار دادند.
به گزارش المسيره، منابع نظامي يمن تاکيد کردند که حملات موشکي و توپخانه‌اي در واکنش به نقض مکرر توافق به دست‌آمده ميان دو هيات صنعاء و رياض در سوئد صورت مي‌گيرد.

يمن: بزودي متجاوزان را با سلاح هاي جديد شگفت زده خواهيم کرد
«محمد ناصر العاطفي» با بيان اينکه نيروهاي مسلح اين کشور در زمينه ساخت موشک و پهپادهاي تهاجمي پيشرفت چشمگيري داشتند، گفت که بزودي متجاوزان به يمن را با سلاح هاي جديد شگفت زده خواهيم کرد.
به گزارش خبرگزاري رسمي يمن (سبا)، العاطفي وزير دفاع يمن اظهار داشت: صنعت ساخت موشک ها و پهپادهاي تهاجمي را گسترش داديم و سلاح هاي زيادي ساختيم و اکنون در مراحل نهايي توسعه و ساخت سامانه هاي پدافند هوايي هستيم.
وي گفت: متکبران، مستبدان و آن هايي را که به جنگ با مردم يمن آمدند؛ بزودي غافلگير خواهيم کرد.
وزير دفاع يمن در ادامه افزود: با وجود همه اين دستآوردها و موفقيت ها تاکيد مي کنيم که همچنان دستان ما براي صلح بر اساس توافق سوئد گشوده است و تحت نظارت سازمان ملل متحد در مرحله نخست اين توافق و با وجود آمادگي کامل براي دفاع از شهر الحديده، به صورت يکجانبه از سه بندر واقع در سواحل درياي سرخ عقب نشيني کرديم.
العاطفي تاکيد کرد که اين اقدام يمن به خاطر حمايت از شهروندان و حفظ زير ساخت هاي شهر الحديده و به منظور اجراي تعهداتي که در سوئد بر سر آنها توافق شد، صورت گرفت اما اشغالگران و دست نشانده هاي آنها به نقض توافق سوئد و ريختن خون مردم يمن ادامه مي دهند و محاصره شهر الدريهمي در استان الحديده دليلي بر اين مدعا است.
وي افزود: ائتلاف سعودي همچنان به کشتار مردم يمن با موشک ها، سلاح ها و محاصره زميني، دريايي و هوايي و جلوگيري از ورود دارو و غذا ادامه مي دهد.
وزير دفاع يمن در ادامه گفت: همه خاک يمن را آزاد خواهيم و از يکپارچگي و تماميت ارضي جمهوري يمن دفاع خواهيم کرد و نيروهاي مسلح و کميته هاي مردمي، امروز ابتکار عمل در حمله به عمق خاک دشمن و تاسيسات حساس آنها را به دست دارند.

شاه سعودي دستور خدمت سربازي اجباري صادر کرد
به گزارش خبرگزاري يونيوز؛ ملک سلمان پادشاه سعودي دستور خدمت سربازي اجباري را براي مقابله با تهديدات و حمايت از امنيت عربستان اعلام کرد.


منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: يمن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۵۳۹۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ببینید | هشدار رئیس قوه‌قضائیه به متجاوزان به بیت‌المال

265 215

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900164

دیگر خبرها

  • امتناع افسران و سربازان صهیونیست از دستور آماده شدن برای حمله به رفح
  • اعلام آمادگی مکرون برای استفاده از سلاح هسته ای علیه روسیه
  • مکرون دوباره طرح کاربرد سلاح هسته‌ای در مقابل روسیه را مطرح کرد
  • آمریکا: پوتین دستور مرگ الکسی ناوالنی را صادر نکرده
  • ببینید | هشدار رئیس قوه‌قضائیه به متجاوزان به بیت‌المال
  • اعلام جزئیات مشوق های سربازی
  • جزئیات مشوق‌های سربازی اعلام شد
  • جزئیات عملیات پلیس علیه فروش سلاح و مهمات | برخورد با ترویج خشونت در فضای مجازی در دستور کار
  • جزئیات مشوق‌های سربازی اعلام شد | هر سرباز وظیفه از چند مشوق می‌تواند بهره‌مند شود؟
  • مدیریت بحران شهرستان تفتان در خصوص وضعیت جوی اخطاریه صادر کرد