Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس، گفت: در حال حاضر امکان تولید ۳ میلیون تن گوشت مرغ وجود دارد درحالی که نیاز بازار حدود ۲ میلیون تن است. ۱۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۰ اقتصادی کشاورزی نظرات - اخبار اقتصادی -

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری تسنیم، علی ابراهیمی در خصوص آزادسازی صادرات گوشت مرغ و احتمال افزایش قیمت این محصول در بازار داخلی، اظهار کرد: خوشبختانه در زمینه پرورش طیور زیر ساخت‌های خوبی در کشور فراهم شده و امکان تامین نیاز داخل و صادرات گوشت مرغ وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه با وجود پرورش مرغ‌های اجداد و مادر در کشور ظرفیت تولید جوجه یک روزه ارتقاء داده شده است، ادامه داد: در زمینه برنامه ریزی صادرات گوشت مرغ دیر اقدام شده، صادرات اینگونه محصولات از روش‌های ارزآوری مطمئن در کشور هستند که می‌توانند خلاء تحریم‌های فروش نفت را پر کند.

وی با تاکید بر این‌که بخش کشاورزی تا کنون نشان داده که با وجود تحریم‌ها مقاوم ترین بخش فعالیت اقتصادی است، عنوان کرد: باید بر توان داخلی تکیه کنیم و در خصوص پرورش طیور این ظرفیت ایجاد شده، در حال حاضر امکان تولید 3 میلیون تن گوشت مرغ وجود دارد درحالی که نیاز بازار حدود 2 میلیون تن است.

وی با اشاره به اینکه باید فضای صادرات گوشت مرغ را باز و بازارهای پایدار آن را با نظارت بر کیفیت گوشت‌های صادراتی حفظ کرد، ادامه داد: مانع شدن از صادرات گوشت مرغ موجب کاهش قیمت در بازارهای داخلی نمی‌شود، بخشی از افزایش قیمت‌ها ناشی از عدم برنامه ریزی و دخالت بیش از حد وزارتخانه‌های جهاد کشاورزی و صنعت، معدن و تجارت است.

ابراهیمی با تاکید بر اینکه ارز ترجیحی از واردات کالاهای اساسی باید حذف و اجازه حضور تولید کنندگان داخلی در بازارهای خارجی داده شود، عنوان کرد: برای حمایت از مصرف کننده باید راه‌کار اساسی پیدا کرد، با پرداخت یارانه آنگونه که باید نمی‌توانیم مصرف کنندگان را حمایت کنیم.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی در پایان، خاطرنشان کرد: صادرات مرغ و تخم مرغ می‌تواند مزیت خوبی در حوزه اقتصاد بخش کشاورزی داشته باشد و به تامین ارز مورد نیاز کشور کمک کند.

انتهای پیام/

R1012122/P/S7,83/CT12

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۵۴۱۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع تداخلات اراضی پیش‌نیاز تثبیت مالکیت است

به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری علم و فناوری آنا از وزارت جهاد کشاورزی، محمد احمدی در نشست وبیناری دوره آموزشی ساماندهی، GIS، تفسیر عکس‌های هوایی و رفع تداخلات ویژه رؤسای ادارت امور اراضی استان هرمزگان ضمن بیان مطلب فوق اظهار داشت: رفع تداخلات اراضی به عنوان پیش‌نیاز تثبیت مالکیت مردم بر اراضی و صدور اسناد اراضی کشاورزی در اولویت سازمان امور اراضی کشور است

وی افزود: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده بسیاری از استان‌های کشور در این خصوص در حال اتمام کار و ورود به مرحله بعدی تثبیت مالکیت اراضی در قالب تطبیق، مستندسازی و صدور اسناد اراضی کشاورزی هستند.

مدیرکل مهندسی و حدنگاری اراضی خاطرنشان کرد: برنامه‌های حفظ کاربری اراضی، آمایش سرزمین و مدیریت جامع اراضی کشاورزی کشور نیز از اهداف اصلی سازمان امور اراضی به شمار می‌رود که در دست اجرا است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بازدید از زنجیره سیب هدف هیات عراقی از سفر به آذربایجان غربی است
  • کردستان دارای ظرفیت‌های مهم و ارزشمند اقتصادی است
  • جلوگیری از صادرات کالا به منظور تنظیم بازار داخلی ممنوع است
  • بیش از ۸۰ درصد نیاز ناوگان دریایی در داخل تأمین می شود
  • فرماندهی واحد، نیاز تحقق توسعه دریامحور است
  • بیش از ۸۰ درصد نیاز ناوگان دریایی در داخل تأمین می‌شود/تمام دریانوردان ایرانی هستند
  • بیش از ۸۰ درصد نیاز ناوگان دریایی در داخل تأمین می‌شود
  • خشک شدن دریاچه ارومیه چالش جدی در شهرستان شبستر است
  • رفع تداخلات اراضی پیش‌نیاز تثبیت مالکیت است
  • اثربخشی مراتع در تولید گوشت قرمز