Web Analytics Made Easy - Statcounter

زهرایی با اشاره به ساخت ۲۰ هزار واحد مسکونی برای سیل‌‌زدگان با جهاد همبستگی ملی، گفت: تاکنون ۳۷۰ واحد تعمیری به سرانجام رسیده و ۸ هزار واحد توسط بنیاد مسکن تامین اعتبار و عملیات ساخت آن آغاز شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «محمد زهرایی» امروز (12 خرداد) در نشست خبری با اصحاب رسانه استان خراسان جنوبی، اظهار کرد: سال جاری دشمنی استکبار علیه جمهوری اسلامی به حداکثر رسیده و همه ابرقدرتهای استکباری و کشورهای ایادی آنان و خودفروختگان منطقه دست به دست هم دادند تا ملت ایران اسلامی را به زانو درآورند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



 

نظام مقدس نیاز به مدل قرارگاهی و فرماندهی دارد

رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور با اشاره به اینکه شعار امسال روز بسیج سازندگی «هر ایرانی یک خدمت رسان» نامگذاری شده است، گفت: همانطور که در دوران دفاع مقدس هر ایرانی یک رزمنده شد و آحاد ملت ایران با هر توانی به میدان آمدند و در مقابل متجاوزان پیروز شدیم و امروز به خودکفایی و خوداتکایی رسیدیم.

 

زهرایی با بیان اینکه در حادثه سیل دشمن حداقل تهاجم رسانه ای و فضای مجازی را توانست داشته باشد چرا که از همان ابتدا قرارگاه رسانه ای در مناطق سیل زده حضور داشتند، افزود: نظام مقدس نیاز به مدل مدیریت اداری ندارد بلکه نیازمند مدل قرارگاهی و فرماندهی دارد چرا که همیشه نظام اسلامی در بحران است و قدرت انقلاب در پیش روندگی در لحظه است.

 

برآورد 40 هزار میلیارد تومانی خسارت سیل در ایران

وی با اشاره به اینکه امسال برآورد خسارت سیل 40 هزار میلیارد تومان است، ادامه داد: مردم در مقابل سیل استقامت کردند و در سوسنگرد یک سیل بند 7.5 متری با گونی احداث کردند و در سیل همه مردم اتحاد و انسجام داشتند.

 

رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور اعتماد بین مردم و نظام ظرفیت بسیار بالایی است که باید تقویت شود چرا که این ظرفیت در طی زمان خود را بیشتر نشان خواهد داد، عنوان کرد: در سطح جهان ترامپ های دیوانه و متاسفانه در داخل هم غضنفرهای داریم که موجب می شود تا زیرکی و هوشیاری نیروهای ارزشی و انقلابی در سال جاری دوچندان شود.

 

زهرایی با تاکید بر نقش اساسی رسانه ها در ایجاد امیدآفرینی، تقویت پیوند مردم و نظام و اطلاع رسانی خدمات دولت و نظام اسلامی به جامعه، گفت: باید از فضای سیاسی و جناح بندی و تخریب‌ها فاصله بگیریم چرا که اکنون کشور به اتحاد و انسجام نیاز دارد.

 

فعالیت 5 هزار و 380 گروه جهادی در مناطق سیل زده

وی به مرحله نخست طرح جهاد همبستگی ملی اشاره کرد و گفت: در مرحله نخست هفت استان معین مناطق سیل زده شدند و مدل قرارگاهی پیاده شده و 78 هزار نفر در قالب 5 هزار و 380 گروه جهادی در قالب شناسه دار و محله محور در مناطق سیل زده کشور حضور یافتند و حدود 2 هزار و 200 گروه جهادی در صف انتظار ماندند.

 

رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور با بیان اینکه در این مرحله 20 هزار خانه و یک هزار و 400 خیابان در مرحله از گل و لای تخلیه شد، افزود: همچنین 616 تیم پزشک عمومی، 302 تیم پزشک متخصص، 110 تیم دامپزشکی و 300 تیم مشاوره برای خدمت رسانی به مناطق سیل زده کشور اعزام شدند.

 

زهرایی با اشاره به اینکه در مرحله نخست جهاد همبستگی ملی توسط جهادگران یک هزار و 300 سیل بند و 400 پل موقت و روستایی در مناطق سیل زده احداث شد، ادامه داد: همچنین متوسط روزانه 60 هزار غذای گرم پخت می شد.

 

ساخت 20 هزار واحد مسکونی برای سیل‌‌زدگان با جهاد همبستگی ملی

وی به آغاز مرحله دوم جهاد همبستگی ملی در سطح کشور اشاره کرد و افزود: در این طرح برای تعمیر و ساخت 20 هزار واحد مسکونی در مناطق سیل زده حدود 70 هزار مسجد در کشور با همکاری جهادگران اقدام خواهند کرد.

 

رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور با تاکید بر اینکه طرح جهاد همبستگی یک مانور مهم و کارآمد برای گروه های جهادی است، عنوان کرد: تاکنون 370 واحد تعمیری به سرانجام رسیده و 8 هزار واحد توسط بنیاد مسکن تامین اعتبار شد و عملیات ساخت آن آغاز شده است و حدود 100 واحد پیشرفت فیزیکی 20 درصد دارند.

 

به گفته وی از مجموع ساخت 20 هزار واحد مسکونی برای سیل‌زدگان، سهم خراسان جنوبی ساخت 450 واحد برای استان سیل زده گلستان است.

 

زهرایی با بیان اینکه برای بهسازی و ساخت هر واحد مسکونی تعمیری 7 میلیون تومان و هر واحد تخریبی 10 میلیون تومان برآورد شده، اظهار داشت: برای واحدهای احداثی دولت 10 میلیون کمک بلاعوض و 40 میلیون تسهیلات به سیل زدگان اعطا می شود و بسیج نیز ظرفیت خیرین و جهادگران را وارد میدان می کند.

 

آخرین وضعیت پیشرفت 40 هزار پروژه توسط بسیج سازندگی

وی با بیان اینکه باید اقتصاد کشور مردم پایه شود، افزود: در بهمن سال 97 طرح خدمت رسانی 40 هزار پروژه زودبازده و عام المنفعه مطرح شد و تاکنون 12 هزار پروژه با پیشرفت فیزیکی 55 درصد در حال اجرا است و یک هزار و 700 پروژه نیز به اتمام رسیده که 200 پروژه آن در خراسان جنوبی بوده است.

 

رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور با اشاره به اجرای طرح کرامت محلات آسیب پذیر حاشیه شهرها برای مبارزه با مواد مخدر، افزود: در این راستا سال گذشته یک هزار و 52 پروژه عام المنفعه در 400 محله در دستور کار بود که برای 602 پروژه تاکنون تامین اعتبار شده و 294 پروژه به سرانجام رسیده است.

 

زهرایی بیان کرد: در راستای اشتغال بهبودیافتگان از اعتیاد 10 هزار آموزش تخصصی و توانمندسازی ارائه شده و تاکنون هزار اشتغال ایجاد شدخ است.

 

 

پایان پیام/375

منبع: شبستان

کلیدواژه: راهپیمایی روز قدس روز قدس خبرگزاری شبستان استان بوشهر فلسطین ماه رمضان دهه کرامت مراسم شب قدر معامله قرن طرح جهاد همبستگی ملی مناطق سیل زده احداث واحد مسکونی رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور خراسان جنوبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۵۴۲۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آتش سوزی ۲ واحد تجاری و مسکونی در گیلان

بابک چمرانی، رئیس آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شفت گفت: ساعت ۱۵ و ۴۵ دقیقه عصر امروز (یکشنبه ۱۶ ار دیبهشت ماه) در منطقه لیشاوندان این شهرستان، یک واحد تجاری فروش ابزار یراق طعمه حریق شد و به شدت سوخت.

او افزود: ۸ آتش نشان با ۴ خودروی اطفای حریق از شهر‌های شفت، تولم شهر و فومن آتش را در حدود ۱۰ دقیقه خاموش و از سرایت به دیگر واحد‌ها جلوگیری کردند.

به گفته رئیس آتش نشانی شفت، علت این آتش سوزی و میزان خسارت آن در دست بررسی است.

از شهرستان سیاهکل هم خبر رسید که یک واحد مسکونی آتش گرفته است.

کمیل لاهوتی، شهردار سیاهکل گفت: ساعت ۱۵:۳۰ امروز با گزارش آتش سوزی یک واحد مسکونی به واحد آتش نشانی این شهرستان، ۷ آتش نشان با ۲ خودروی اطفای حریق به سرعت به محل حادثه اعزام شدند. 

او افزود: با توجه به همجواری تعداد زیادی از واحد‌های تجاری با این واحد مسکونی، آتش نشانان به سرعت دست به کار شده و با خاموش کردن آتش این واحد مسکونی از سرایت آتش به دیگر واحد‌ها جلوگیری کردند. 

شهردار سیاهکل تصریح کرد: علت حادثه و میزان خسارت در دست بررسی است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان گیلان رشت

دیگر خبرها

  • تجهیز زیر ساخت‌های ۹۰ درصد روستا‌های ایران
  • آتش سوزی ۲ واحد تجاری و مسکونی در گیلان
  • ساخت ١٤٠ هزار واحد مسکونی برای کارگران صنعتی
  • حریق یک واحد تجاری و یک واحد مسکونی در ۲ شهرستان گیلان
  • اختصاص زمین برای ساخت ١٤٠ هزار واحد مسکونی کارگران بخش صنعت در کشور
  • ساخت ۱۸۰۰ واحد مسکونی برای محرومان استان مرکزی
  • آغاز ساخت واحد‌های مسکونی درمنطقه عشایری دهدلی
  • امکان ساخت ۴ و نیم میلیون واحد مسکونی جدید در بافت‌های فرسوده
  • امکان ساخت ۴.۵ میلیون واحد مسکونی جدید در بافت‌های فرسوده
  • رفع خطر از منازل مسکونی فرسوده منطقه ۴ یزد