Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمدتقی منوچهری در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: از بهمن ماه سال گذذشته عملیات مقابله با ملخ‌های صحرایی در استان بوشهر آغاز شد و با حضور تیم‌های مختلف این عملیات ادامه دارد.

وی به فعالیت ۴۳ تیم در عملیات سم‌پاشی علیه ملخ‌های صحرایی اضافه کرد و ادامه داد: در این عملیات‌ها ۱۵۰ سم‌پاش زمینی، هشت دستگاه ماشین یو.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ال.وی و دو هواپیما مشارکت دارند.

مقابله با ملخ‌ها در ۷ شهرستان

رئیس جهاد کشاورزی استان بوشهر از اجرای عملیات سم‌پاشی علیه هجوم و آفت ملخ‌های صحرایی در سطح ۷۰ هزار و ۵۰۰ هکتار اراضی استان خبر داد و بیان کرد: عملیات مقابله با ملخ‌ها در هفت شهرستان در حال انجام است.

وی با اشاره به اینکه ۲۰ تن سم در عملیات سم‌پاشی ملخ‌ها در استان استفاده شده است، خاطرنشان کرد: بیشترین میزان هجوم ملخ‌ها در استان بوشهر مربوط به شهرستان‌های دشتستان، گناوه و دیلم است.

پایان برداشت گندم

منوچهری در ادامه از برداشت ۱۴۲ هزار و ۵۰۰ تن گندم در اراضی استان بوشهر خبر داد و افزود: هزینه خرید ۱۳۷ هزار و ۵۰۰ تن گندم با مبلغ ۲۳۶ میلیارد تومان از کشاورزان به حساب آنها واریز شده است.

وی از افزایش هشت برابری خریداری گندم از کشاورزان استان نسبت به سال قبل خبر داد و گفت: فصل برداشت گندم در استان به پایان رسیده و فعالیت کمباین‌ها خاتمه یافته است.

کد خبر 4631619

منبع: مهر

کلیدواژه: بوشهر سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر ملخ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۵۴۳۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از ۱۴۰ هزار هکتار از مزارع خوزستان خسارت دید

به گزارش خبرنگار مهر، مجید نبی‌پور صبح امروز یکشنبه از خسارت دیدن ۱۴۵ هزار هکتار از مزارع خوزستان بر اثر بارش شدید باران خبر داد و بیان کرد: این خسارت‌ها شامل آب‌گرفتگی، ریزش خوشه، خمیدگی و خوابیدگی است.

وی افزود: همچنین بارش تگرگ موجب شکستگی دانه به برخی محصولات در این مزارع شد.

رئیس جهاد کشاورزی خوزستان ادامه داد: میزان خسارت‌ها بین ۱۰ تا ۷۰ درصد است.

وی اظهار کرد: ۳۹۲ هزار هکتار از مزارع خوزستان زیر پوشش بیمه هستند که شامل ۱۹۴ هزار گندم آبی، ۱۷۲ هزار هکتار گندم دیم و ۲۵ هزار سایر محصولات است.

نبی پور با اشاره آغاز ارزیابی خسارت‌ها گفت: این ارزیابی‌ها به صورت دقیق انجام و خسارت‌ها پرداخت خواهد شد.

کد خبر 6097033

دیگر خبرها

  • پیش‌بینی تولید ۱۰۵ هزار تن تخم‌مرغ در قزوین
  • امحای ۹۰ هکتار از مزارع آبیاری شده با فاضلاب در شیراز آغاز شد
  • آزادسازی سه هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان تبریز
  • ضرورت مقابله با بیماری زنگ زرد در مزارع گندم دیم کشور
  • نهال‌کاری در ۵۰ هکتار از اراضی تفرجگاه عینالی تبریز
  • ۲ شهرک مولد کشاورزی در بوشهر ساخته می‌شود
  • مقابله با تغییر کاربری ۱۲۸۷۰ هکتار از اراضی زراعی البرز
  • عملکرد بالای ۵ تن محصول گندم در مزارع کارون
  • بیش از ۱۴۰ هزار هکتار از مزارع خوزستان خسارت دید
  • ۲۲ هزار هکتار از اراضی شهرستان بروجرد زیر کشت می‌رود