Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسئول سازمان بسیج سازندگی با اعلام برآورد ۴۰ هزار میلیارد تومانی خسارت سیل ‌گفت: در مرحله نخست طرح جهاد همبستگی ملی ۷۸ هزار نفر در قالب گروه‌های جهادی در مناطق سیل زده حضور یافتند و حدود ۲ هزار و ۲۰۰ گروه جهادی در صف انتظار ماندند. ۱۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۹ استانها خراسان جنوبی نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، محمد زهرایی صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: سال 98 سال پیچیده‌ای بود و دشمنی علیه ایران به حداکثر رسیده و کمپینی در این راستا راه افتاده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در این راستا همه کشورهای استکبار و ابرقدرت‌ها و خودفروخته‌هایی در منطقه دست در دست هم دادند تا ملت ایران را به زانو درآورند.

مسئول سازمان بسیج سازندگی کشور شعار امسال روز بسیج سازندگی را «هر ایرانی یک خدمت رسان" دانست و بیان کرد: این شعار برگرفته از تجربیات دوران دفاع مقدس است چراکه در دوران دفاع مقدس هر ایرانی یک رزمنده بود و همه مردم پشتیبان جبهه حق علیه باطل بودند.

نظام اسلامی برای عبور از بحران‌ها به مدیریت جهادی و قرارگاهی نیاز دارد

زهرایی تصریح کرد:  با توجه به تهاجمات و کید معاندان، نظام اسلامی برای عبور از بحران‌ها و مسائل بیش از مدیریت اداری به مدیریت جهادی و قرارگاهی نیاز دارد.

وی خاطرنشان کرد: خوشبختانه در بحث سیل دشمنان حداقل تهاجمات را در فضای مجازی توانستند داشته باشند چون جوانان همه پای کار آمدند و جهادی عمل کردند.

خسارت 40 میلیارد تومانی سیل در کشور

مسئول سازمان بسیج سازندگی کشور و مسئول ستاد بازسازی مناطق سیل زده در سپاه و بسیج یادآور شد: در بحث سیل، سال 98 را با بحران آغاز کردیم و طبق برآورد انجام شده 40 هزار میلیارد تومان تاکنون خسارت وارد شده است.

زهرایی با بیان اینکه برکات سیل قابل قیاس با خسارات آن نیست اظهار داشت: 200 روستا و شهر در خوزستان دچار آبگرفتگی شدند و اتحاد و انسجام مردم در این بحران بسیار خوب بود.

خسارت سیل به 3761 واحد مسکونی روستایی و شهری / منازل آسیب‌دیده در کمترین زمان ‌بازسازی می‌شو‌د‌511 میلیارد ریال برای جبران خسارت سیل در کهگیلویه و بویراحمد اختصاص یافت10 میلیارد تومان برای جبران خسارت سیل در حوزه زیرساخت روستایی کهگیلویه و بویراحمد اختصاص یافت

وی با بیان اینکه سال 98 را با بحران آغاز کردیم و ترامپ‌های دیوانه‌ای در جهان و غضنفرهایی در داخل داریم که موجب می‌شود تا زیرکی و هوشیاری نیروهای ارزشی و انقلابی در سال جاری دو چندان شود.

زهرایی خاطرنشان کرد: با این حال جلوه‌های زیبابی از همبستگی و دفاع از سرزمین در مقابل سیل ویران کننده در مناطقی چون خوزستان به نمایش گذاشته شد.

رسانه‌ها امیدآفرینی را در بین مردم گسترش دهند

مسئول سازمان بسیج سازندگی کشور گفت: در مناطق مختلف استان‌های سیل زده هر شب 700 تا 800 نفر در راستای گره‌گشایی از کار مردم به صورت شبانه روزی فعالیت می‌کردند.

زهرایی با بیان اینکه در بحث سیل رسانه‌ها نقش اساسی دارند تا امیدآفرینی کنند و پیوند نظام و مردم را تقویت کنند بیان کرد: باید خدمات به مردم در زمان داده شود و بین مردم امیدآفرینی ادامه داشته باشد.

وی با بیان اینکه باید در سال 98 از فضای سیاسی بندی و جناحی و تخریب‌ها فاصله بگیریم یادآور شد: هرکجا که ما به مردم اعتماد کردیم پیروز شدیم و امید است از بحث اقتصاد نیز سرافراز بیرون بیاییم و اقتصاد ما اقتصاد پایه شود.

اجرای طرح خدمت رسانی همزمان 40 پروژه زود بازده در کشور

مسئول سازمان بسیج سازندگی از اجرای طرح خدمت رسانی همزمان 40 پروژه زود بازده بسیج سازندگی خبر داد و گفت: در این راستا تاکنون پس از گذشت 3 ماه 12 هزار پروژه با پیشرفت فیزیکی 55 درصد انجام شده است.

زهرایی اظهار داشت: تاکنون یک هزار و 700 پروژه درست شده است و 200 پروژه در خراسان جنوبی اتفاق افتاده است که بیشتر در حوزه قنوات است.

اجرای طرح کرامت مناطق آسیب‌پذیر در 1000 منطقه حاشیه شهرها

وی از اجرای طرح کرامت مناطق آسیب‌پذیر حاشیه شهرها خبر داد و بیان کرد: در سال گذشته یک هزار و 52 پروژه عامل منفعه در 400 محله در دستور کار بود که از این تعداد 602 پروژه تأمین اعتبار و  294 پروژه به سرانجام رسیده و تمام شده است.

مسئول بسیج سازندگی کشور با بیان اینکه این طرح در سال 98 با شدت بیشتری انجام می‌شود یادآور شد: در این راستا 400 محله به 600 محله اضافه می‌شود.

بهره‌برداری از 1220 واحد مسکونی زلزله زدگان

زهرایی با اشاره به اینکه در بحث زلزله نیز نیروهای خراسان جنوبی ورود کردند و خدمات زیادی به مردم ارائه دادند تصریح کرد: سازمان بسیج مستضعفین یک هزار و 220 مسکن مسکونی زلزله زده را به سرانجام رساند که از این تعداد 350 مسکن مربوط به بهزیستی بوده است.

وی با اشاره به اجرای طرح جهاد همبستگی ملی برای مناطق سیل زده بیان کرد: این طرح در دو مرحله کمک‌رسانی آنی و کمک برای بازسازی پیگیری می‌شود‌ و در این راستا سپاه  استانی برای خدمت رسانی بسیج شدند. 

مسئول سازمان بسیج سازندگی کشور با اشاره به خدمت رسانی 5 هزار و 380 گروه جهادی شناسه‌دار و محله محور در قالب 78 هزار نفر برای کمک به سیل زدگان گفت: با این وجود 2 هزار و 200 گروه جهادی در صف انتظار هستند.

پاک سازی 20 هزار منزل از گل و لای سیلاب

زهرایی با بیان اینکه 20 هزار خانه و 2 هزار و 400 کوچه و خیابان در مناطق سیل زده توسط جهادگران با همکاری مردم از گل و لای خارج شدند افزود: 616 تیم عمومی پزشکی، 302 تیم پزشکی تخصصی و 110 تیم دامپزشکی و 200 تیم مشاوره برای خدمت رسانی در مرحله اول به مناطق سیل زده اعزام شدند.

وی با بیان اینکه مرحله اول کمک به سیل زدگان برگ زرینی برای نظام بود اظهار داشت: در مرحله اول جهادگران یک هزار و 300 سیل بند و 400 پل موقت و روستایی در استان‌های سیل زده احداث کردند.

70 هزار مسجد در راستای ساخت 20 هزار خانه در مناطق سیل زده تلاش می‌کنند

مسئول سازمان بسیج سازندگی کشور از پخت روزانه 60 هزار پرس غذای گرم به طور متوسط در مناطق سیل زده خبر داد و اظهار داشت: حضور 40 تیم از بسیج ورزشکاران را در این مناطق داشتیم.

زهرایی با بیان اینکه در مرحله نخست طرح، سپاه‌های استانی یک هزار و 190 ماشین آلات مهندسی به مناطق ارسال کردند بیان کرد: در مرحله دوم طرح جهاد همبستگی،  70 هزار مسجد در کشور با همکاری جهادگران در راستای ساخت 20 هزار خانه در مناطق سیل زده تلاش می‌کنند.

وی با بیان اینکه اولویت روستاها، مناطق دور افتاده و بهزیستی و کمیته امداد است اظهار داشت: بسیج سازندگی خود را کمک کننده دولت در بازسازی مناطق سیل زده می‌داند.

تأمین اعتبار برای 8 هزار واحد سیل زده توسط بنیاد مسکن

مسئول سازمان بسیج سازندگی کشور خاطرنشان کرد: دولت 10 میلیون کمک بلاعوض و 40 میلیون تسهیلات به سیل زدگان اعطا می‌کند و بسیج نیز ظرفیت خیرین و جهادگران را وارد میدان می‌کند.

زهرایی با اشاره به پایان یافتن کار 370 واحد تعمیری و تأمین اعتبار برای 8 هزار واحد توسط بنیاد مسکن اظهار داشت: 100 واحد نیز حدود 20 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است‌.

وی با بیان اینکه از مجموع ساخت 20 هزار واحد مسکونی برای سیل‌زدگان، سهم خراسان جنوبی ساخت 450 واحد برای استان سیل زده گلستان است گفت: برای بهسازی و ساخت هر واحد مسکونی تعمیری 7 میلیون تومان و هر واحد تخریبی 10 میلیون تومان برآورد شده است.

نقش گروه‌های جهادی در گام دوم انقلاب تدوین شود

سئول بسیج سازندگی کشور به گام دوم انقلاب اشاره و خاطرنشان کرد: در گام دوم انقلاب، 90 درصد گروه‌های جهادی جوانان بودند و در حال حاضر نیز جوانان نقش پررنگی در همه عرصه‌ها دارند.

زهرایی از تدوین نقش گروه‌های جهادی در گام دوم انقلاب خبر داد و بیان کرد: مردم خراسان جنوبی با وجود اینکه در معیشت و اقتصاد و محرومیت در رده پایین هستند اما در ولایت مداری در صدر هستند و این باید حفظ و تقویت شود.

انتهای پیام/ش

R41348/P/S6,56/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۵۵۸۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حرکت‌های جهادی کارخانه انسان‌سازی است

رئیس بسیج سازندگی اصفهان گفت: حرکت‌های جهادی کارخانه انسان‌سازی برای جوانان است و باید از این ظرفیت مردمی به بهترین وجه استفاده شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، ظهر امروز_ پنجشنبه سیزدهم اردیبهشت_ سرهنگ حسن عجمی در نشست خبری که به مناسبت هفته بسیج سازندگی برگزار شد، اظهار کرد: نهادهایی چون جهاد سازندگی و بسیج سازندگی که در زمان حیات امام خمینی (ره) و در زمان زعامت رهبر معظم انقلاب ایجاد شد، کمک حال نظام و مردم است.

وی با اشاره به ایجاد بسیج سازندگی در سال ۱۳۷۹ افزود: محوریت فعالیت در چهار قالب خدمت‌رسانی، محرومیت‌زدایی، اقتصاد مقاومتی و حرکت جهادی است.

عجمی به فعالیت گروه‌های جهادی در دوره کرونا برای ضدعفونی اماکن و فضاهای عمومی و تولید ماسک اشاره کرد: با وجود اینکه بیشتر کشورها درگیر مشکل ماسک بودند، با فعالیت گروه‌های جهادی و مردمی مشکلی در زمینه نداشتیم.

وی ادامه داد: در دوران شیوع کرونا، بحث کمک مومنانه به فرمان رهبر انقلاب با محوریت بسیج انجام شد که با استفاده از ظرفیت مردمی، سه میلیون بسته معیشتی به نیازمندان اهدا شد.

به گفته رئیس بسیج سازندگی اصفهان، با استفاده از ظرفیت گروه‌های جهادی در موضوع ازدواج آسان، سه هزار کمک جهیزیه اعطا شد.

وی آزادسازی زندانیان با کمک سازمان زندان‌ها و طرح کاسب امین را از دیگر اقدامات بسیج سازندگی برشمرد.

عجمی موضوع آب را یکی از مشکلات کشور دانست و گفت: قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) با محوریت مشکلات آبی کشور ایجاد شده که بسیج سازندگی نماینده آن در استان است و در شهرهای نائین، سمیرم و فریدون‌شهر اقداماتی در دست اجراست که از جمله در ۴۰ روستا از نعمت آب شرب پایدار برخوردار شدند.

به گفته وی، در طرح شهید عجمیان، ۵۵۰ مدرسه در سطح استان با محوریت گروه‌های جهادی فعالیت‌های مهمی انجام گرفته است.

مطالبه‌گری برای تحقق شعار سال

رئیس بسیج سازندگی اصفهان رهبر انقلاب سال‌هاست محور اقتصادی برای شعار سال انتخاب کرده‌اند و امسال نیز سال جهش تولید با مشارکت مردم نامیده شده و وظیفه داریم در خصوص شعار سال و موانعی که بر سر راه است، مطالبه‌گری کنیم.

عجمی با بیان اینکه هدف بسیج خدمت‌رسانی و محرومیت‌زدایی است، تصریح کرد: ۱۶۴۹ صندوق قرض‌الحسنه ایجاد شده که نقش بسیج سازندگی، آموزش به تسهیل‌گران آموزش داده شده که این صندوق‌ها مردم محور و اشتغال‌زا است، در طرح جهاد روشنایی نیز با راه‌اندازی پنل‌های خورشیدی، پنج و نیم مگا بایت به ظرفیت برق استان اضافه شد.

وی حرکت‌های جهادی را کارخانه انسان‌سازی برای جوانان نامید و تاکید کرد باید از این ظرفیت مردمی به بهترین وجه استفاده شود.

عجمی اهدا بسته معیشتی، افتتاح نیروگاه خورشیدی، افتتاح مزرعه اقتصاد مقاومتی، افتتاح طرح‌های کارفرمایی، افتتاح استخر ذخیره آب و اعزام ۱۰۰ گروه جهادی به مناطق هدف را از جمله برنامه‌های شاخص هفته بسیج سازندگی عنوان کرد و از اصحاب رسانه خواست با تعامل دو جانبه، اقدامات انجام شده را به اطلاع مردم برسانند.

به گزارش ایمنا، در ادامه این نشست، رئیس بسیج سازندگی اصفهان به سوالات خبرنگاران پاسخ داد و عماد مرادی مدیرقرارگاه مقاومتی، جواد شجاعی مسئول فرهنگی و رسانه، عماد کاویانی مدیرگروه های جهادی نیز به ارائه توضیحاتی در حوزه مسئولیتی خود پرداختند.

کد خبر 750051

دیگر خبرها

  • تلاش برای مردمی کردن اقتصاد در خراسان جنوبی
  • ساماندهی ۵۲۰۰ گروه جهادی در فارس
  • بسیج سازندگی پای کار مسکن محرومین
  • در پی راه‌اندازی دهکده اقتصاد مقاومتی دیگری در مناطق شرقی کرمانشاه هستیم
  • گام های بسیج سازندگی خراسان جنوبی برای مردمی کردن اقتصاد
  • ایجاد اشتغال برای بیش از 7 هزار نفر توسط صندوقهای قرض الحسنه بسیج سازندگی
  • حرکت‌های جهادی کارخانه انسان‌سازی است
  • اعزام ۹۷ گروه جهادی در هفته بسیج سازندگی به مناطق کم برخوردار/اجرای ۱۱۰ برنامه به مناسبت هفته بسیج سازندگی در کازرون
  • بسیج سازندگی اردبیل ۵۰۸ میلیارد تومان پروژه اجرا کرد
  • سال گذشته ۱۱ هزار گروه جهادی به بسیج پیوستند