Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-03@06:45:18 GMT

روستاهای اطراف سد سیمره به نقاط امن منتقل می شوند

تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۹۵۷۴۴۱

روستاهای اطراف سد سیمره به نقاط امن منتقل می شوند

استاندار لرستان، با اشاره به مکان یابی مناسب برای انتقال ساکنان روستاهای اطراف سد سیمره، گفت: تسهیلات بلاعوض در اختیار ساکن این روستاها قرار می گیرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خرم آباد، « سید موسی خادمی»، امروز(12 خرداد) درجلسه‌ بررسی مشکلات روستاهای اطراف سد سیمره، افزود: پنج نقطه مناسب برای استقرار روستاییان اطراف سد سیمره مشخص شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

استاندار لرستان، اظهار داشت: برای رفع مشکلات ساکنان این روستاها، به روستائیان تسهیلات بلاعوض با مبلغ ۵۰ میلیون ارائه می شود.

 

وی با اشاره مصوباتی که در نشست با هماهنگی وزارت نیرو انجام شده است، بیان کرد: خوشبختانه بخش عمده‌ای از این مصوبات مانند بحث آب و برق روستاها تا حد زیادی حل شده است.

 

خادمی، خاطرنشان کرد: با توجه به جاده‌ای که در حد راه‌گشایی برای روستاییان این منطقه احداث کرده بودیم، مسیر اصلی از زیر آب خارج شده و ارتباط در حال برقراری است.

 

استاندار لرستان بیان کرد: هیئت کارشناسی که در حال بررسی خسارات مخزن هستند در مرحله نهایی شدن است که با هماهنگی وزارت نیرو قیمت‌ها مشخص می‌شود.

 

 وی تصریح کرد: مطابق مصوباتی که با وزارت نیرو داشتیم قرار شد ظرف سه ماه پس از مشخص شدن میزان خسارات، پرداخت شوند که امیدواریم این منابع به زودی تامین شوند.

 

خادمی، دیگر مصوبات دولت برای روستاییان این منطقه اشاره کرد و گفت: بعد خریداری خانه‌ها از طرف وزارت نیرو برای جلوگیری از حاشیه نشینی مکان استقرار جدید این روستاها از طرف منابع طبیعی در پنج نقطه مشخص شده و در حال آماده‌سازی است.

 

 استاندار لرستان، اظهار کرد: به هر خانوار ۵۰ میلیون بلاعوض برای ساخت پرداخت می‌شود که احتمالا ۴۰ میلیون آن در آینده از مطالبات آنها کسر خواهد شد.

 

 خادمی، ابراز امیدواری کرد: با این مصوبات برای سد که یک کار بزرگ عمرانی و مورد نیاز کشور است و نیز مردم منطقه مشکلی ایجاد نشود.

پایان پیام/599

منبع: شبستان

کلیدواژه: راهپیمایی روز قدس روز قدس خبرگزاری شبستان استان بوشهر فلسطین راهپیمایی روز جهانی قدس عظمت روز جهانی قدس روز جهانی قدس دهه کرامت سد سیمره جانمایی روستا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۵۷۴۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت یکم خرداد در تقویم به نام «روز لرستان»

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان لرستان، استاندار لرستان در آئین تجلیل از نخبگان جامعه کار و تولید لرستان، از نام‌گذاری اول خرداد سالروز عملیات حاج عمران به عنوان روز لرستان در تقویم خبر داد.
ابوطالب شفقت گفت: این نامگذاری به مناسبت سالروز عملیات حاج عمران، غرورآفرینی رزمندگان لرستانی و تقدیم صد‌ها شهید صورت گرفته است.
شفقت همچنین با گرامیداشت روز کارگر و معلم، گفت: کارگر تقویت کننده مسیر خودکفایی جمهوری اسلامی است.
ابوطالب شفقت گفت: امروز در نبرد اقتصادی نیازمند کار جهادی و حمایت از تولید داخل هستیم.
استاندار لرستان با بیان اینکه پایداری نظامی اسلامی به تقویت و در صحنه‌بودن نیروی انسانی است، افزود: پایداری جمهوری اسلامی به عمل درست معلمین و کارگران است.
شفقت، سهم اشتغال استان را پائین دانست و افزود: لرستان علی‌رغم برخورداری از نیروی انسانی باکفایت، مواهب طبیعی و خدادادی، قرار گرفتن در نقطه استراتژیک کشور، اما سهم اشتغال کارگری پائینی دارد.
وی تصریح کرد: تأمین امنیت شغلی، ایجاد فضای کسب و کار برای کارفرمایان و ایجاد فضا برای بازار تولیدگران ضروری است.
استاندار لرستان با تأکید بر لزوم افزایش کیفیت محصولات تولیدی، تصریح کرد: باید با تولید محصولات باکیفیت سهمی از بازار‌های خارجی را پیدا کنیم.
مدیر کل کار تعاون و رفاه اجتماعی استان لرستان نیز در این مراسم با اشاره به جایگاه کار و کارگر، با بیان اینکه استان ما به دلایل مختلف از صنعت‌های مادر کم بهره بوده است گفت: اگر استان لرستان متفاوت دیده نشود ما شاهد ایجاد تحول و ایجاد اشتغال در این استان نخواهیم بود.
سید فرهاد ناصری نیا در این زمینه افزود: تا معافیت‌های مالیاتی، نرخ دستمزد و مشوق‌های کارگری اتفاق نیفتد سرمایه‌گذار رغبتی به سرمایه گذاری ندارد.
مدیر کل کار تعاون و رفاه اجتماعی استان در بخش دیگری از سخنانش خواستار ایجاد بازارچه‌های مشاغل خورد دائمی در استان شد.
لازم به ذکر است جامعه کارگری کشور تا کنون نزدیک به ۱۴ هزار شهید را تقدیم انقلاب اسلامی کرده که سهم لرستان ۲۰۴ شهید کارگر می‌باشد.
۱۸ هزار و ۹۱۵ کارگاه با ۱۳۸ هزار و ۵۱۷ کارگر در لرستان فعال است.
در ادامه از نخبگان جامعه کار و تولید لرستان قدر دانی شد.

دیگر خبرها

  • دیدار استاندار لرستان و آیت‌الله «نیازی»
  • اجرای هزار میلیارد طرح عمرانی در روستاهای استان یزد
  • نامزدهای انتخابات را به رعایت قانون توصیه می‌کنم
  • «بر بلندای حضور» برگزیدگان خود را شناخت
  • دیدار استاندار لرستان با کارگران معدن
  • استاندار لرستان روز کارگر به دیدار کارگران معدن رفت + فیلم
  • ثبت یکم خرداد در تقویم به نام «روز لرستان»
  • حداقل حقوق بازنشستگان 35 درصد افزایش یافت
  • تقدیر استاندار لرستان از کارگران یک معدن
  • واکنش وزارت راه به یکی دانستن «رفع نقاط پرحادثه» و «روکش آسفالت»