Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- رئیس انجمن برنج گفت: از حدود پنج سال گذشته برنج کاران با هدف افزایش تولید، اقدام به کشت زود هنگام برنج کرده که این اقدام آن‌ها از توان شالیزار‌ها تا حد قابل توجهی کاهش می‌دهد. جمیل علیزاده شایق در گفت وگو با خبرنگار گروه اقتصاد خبرگزاری میزان در خصوص زمان آماده سازی شالی اظهار کرد: طبق هرسال، برنج کاران از ابتدای فروردین ماه اقدام به آماده سازی و کشت محصول می‌کنند، اما از حدود پنج سال گذشته به دلیل توان بالای شالیزارها، برخی برنج کاران از یک ماه زودتر یعنی اسفند ماه، زمین را آماده کشت می‌کنند تا مرحله محصول دهی زمین تا دوبرابر افزایش یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 
وی در ادامه افزود: محققان و کارشناسان کشاورزی نسبت به این اقدام شالیکاران واکنش منفی نشان داده و معتقد اند که از توان شالیزار‌ها تا حد بسیار زیادی کاسته می‌شود ونهایتا هر زمین زودتر از بین می‌رود.
رئیس انجمن برنج در رابطه با مدت زمان محصول دهی شالیزار‌ها عنوان کرد: در مناطق شمالی کشور هرچه هوا گرم و خشک‌تر باشد، کشت و برداشت محصول زودتر آغاز می‌شود پس با توجه به اینکه هرچه به سرق و گلستان می‌رویم هوا گرم‌تر می‌شود، کشت نیز زودتر آغاز می‌شود.  
علیزاده شایق خاطر نشان کرد: زمان برداشت برنج با توجه به شرایط آب وهوا و نحوه نگه داری برنج کار، متفاوت است، با این تفاسیر برداشت برنج از نیمه دوم مرداد ماه شروع شده و تا اوایل مهر ماه ادامه دارد.
وی ادامه داد: پس از برداشت کامل محصول، شالی‌ها وارد مرحله شالی کوبی می‌شوند و نهایتا تبدیل به برنج و از اواخر پاییز وارد بازار می‌شوند.  
رئیس انجمن برنج در خصوص میزان برداشت برنج در سال جاری گفت: در پنج سال گذشته به دلیل خشکسالی میزان تولید سالانه برنج روند نزولی داشت، اما امسال باتوجه به اینکه تمام زمین‌ها زیر کشت رفته، پیش بینی ۲ میلیون و ۲۵۰ هزار تن برنج برداشت خواهیم کرد این عدد حداکثر تولید سال گذشته و حداقل تولید سال جاری است.       برای مشاهده عکس های بیشتر به این لینک مراجعه کنید.
انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: برنج شالیزار برنجکار کشت برداشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۶۰۹۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عرضه سیب زمینی ایرانشهر به بازار مصرف


به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز سیستان و بلوچستان، فیاضی مدیر جهاد کشاورزی ایرانشهر گفت: متوسط برداشت سیب زمینی در هر هکتار از زمین‌های کشاورزی ایرانشهر ۴۰ تن است و پیش بینی می‌شود از سطح زیر کشت بیش از ۲ هزار تن محصول برداشت شود.
وی افزود: کاشت سیب زمینی در ایرانشهر در دیماه آغاز و کار برداشت این محصول نیز اردیبهشت انجام می‌شود.
مدیر جهاد کشاورزی ایرانشهر تصریح کرد: سانته و آریندا ارقام سیب زمینی کشت شده در اراضی کشاورزی شهرستان ایرانشهر است.

دیگر خبرها

  • عرضه سیب زمینی ایرانشهر به بازار مصرف
  • پیش‌بینی برداشت بالغ بر ۵۷۵ هزار تن‌ گندم آبی در خراسان رضوی
  • افزایش پیش‌بینی قیمت نفت به دنبال احتمال کاهش عرضه
  • سطح زیرکشت کلزا در آذربایجان‌غربی ۲ برابر شد/پیش‌بینی برداشت حدود ۱۲ هزار تنی
  • پیش بینی برداشت ۲۰۰۰ تن سیب زمینی در ایرانشهر
  • کشت نیشکر در ۲۹ هکتار از زمین‌های کشاورزی گیلان
  • پیش بینی قیمت الکترود در سال ۱۴۰۳
  • کاهش ۸۳۰ میلیون دلاری ارزبری برنج طی یکسال گذشته/ برنج ایرانی ۹ درصد ارزان شد
  • برداشت جو قصیل در قم
  • کشت آزمایشی جو قصیل در قم به برداشت رسید