Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-30@11:48:50 GMT

بحران در دولت ائتلافی آلمان با یک استعفا

تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۹۶۱۰۹۹

بحران در دولت ائتلافی آلمان با یک استعفا

صدراعظم آلمان در یک کنفرانس مطبوعاتی در برلین تاکید کرد که با وجود بحران در حزب سوسیال دمکرات، دولت به کار خود ادامه خواهد داد. آنگلا مرکل گفت: «ما به کار در دولت با جدیت و احساس مسئولیت بالا ادامه خواهیم داد.»

صدراعظم المان در عین حال به چالش‌های پیش رو در کار دولت نیز اشاره کرد و از رئیس مستعفی حزب سوسیال دمکرات به عنوان "شخصیتی خوب" نام برد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خانم آنه‌گرت کرامپ کارن‌باوئر، رئیس حزب دمکرات مسیحی آلمان (CDU) نیز خانم نالس را به عنوان "چهره‌ای قوی، صادق و قابل اعتماد" ستود و از حزب سوسیال دمکرات خواست مسائل داخلی خود را به گونه‌ای حل کند که خطری متوجه ائتلاف بزرگ نشود.

مارکوس زودر، رئیس حزب سوسیال مسیحی آلمان (CSU) از سوسیال دمکرات‌ها خواست مسئولانه رفتار کنند و در توئیتر نوشت: «ما انتظار داریم که حزب سوسیال دمکرات به وظیفه خود برای حفظ ثبات دولت عمل کند.» زودر که هم‌چنین نخست‌وزیر دولت محلی بایرن است، از کناره‌گیری خانم نالس ابراز تاسف کرد و گفت که او مسئول اصلی نتایج ناموفق انتخاباتی سوسیال دمکرات‌ها نیست.

استعفای خانم نالس از ریاست حزب سوسیال دمکرات آلمان، موجی از بحث پیرامون سرنوشت این حزب را به راه انداخته است. اولاف شولتس، معاون حزب سوسیال دمکرات، وزیر دارایی و معاون صدراعظم آلمان، پیش از اعلام این کناره‌گیری گفته بود که سوسیال دمکرات‌ها را در انتخابات بعدی، از ورود به یک ائتلاف بزرگ منع کرده است. روزنامه "تاگس اشپیگل" به نقل از شولتس نوشت، سه مرتبه ائتلاف بزرگ کمکی به دمکراسی در آلمان نکرده است: «هیچکس چنین ائتلافی را دیگر برای سال ۲۰۲۱ نمی‌خواهد. نه فقط شهروندان یا احزاب محافظه‌کار، بلکه سوسیال دمکرات‌ها هم در صدد چنین چیزی نیستند.»

قرار است کادر‌های سوسیال دمکرات‌ها درباره پیشنهاد‌های خود برای تعیین جانشین خانم نالس در نشست دوشنبه سوم ژوئن (۱۴خرداد) تصمیم‌گیری کنند.

خانم مالو درایر، نخست وزیر دولت ایالت راین‌لند- فالتس نیز با ادای احترام به خانم نالس و معاونانش، ابراز اطمینان کرد که حزب سوسیال دمکرات بدون رهبری نخواهد ماند. هم اینک در جبهه سوسیال دمکرات‌ها گفتگو‌هایی برای سپردن ریاست موقت حزب به خانم مالو در جریان است. هم‌چنین گفته می‌شود که رالف موتزنیش، معاون فراکسیون سوسیال دمکرات‌ها در مجلس آلمان، موقتا ریاست فراکسیون را بر عهده خواهد گرفت تا جای خالی خانم نالس پر شود.

سیاستمداران دو حزب "چپ‌ها" و "سبزها" نیز با احترام از آندریا نالس نام برده‌اند. دیتمار بارتش، رئیس فراکسیون چپ‌ها در مجلس آلمان گفته است: «احتمالا همه ما به این فکر می‌کنیم که سیاست چقدر خشن است.»

آنالنا بائربوک و روبرت هابک، روسای حزب "سبزها" نیز با تقدیر از شجاعت آندریا نالس در تصمیم‌گیری، ابراز امیدواری کرده‌اند که حزب سوسیال دمکرات بتواند به سرعت بر خلاء کنونی غلبه کند و با نیروی تازه روی وظایفش متمرکز شود. حزب سبز‌ها اعلام کرد که حاضر نیست در صورت خروج سوسیال دمکرات‌ها از دولت ائتلافی جای آن‌ها را پر کند.

حزب آلترناتیو برای آلمان، اما ائتلاف بزرگ را پایان یافته خوانده است. خانم آلیس وایدل، رئیس فراکسیون AFD در مجلس گفت: «سوسیال دمکرات‌ها برای راه‌حل دست و پا می‌زنند و ائتلاف بزرگ هم‌چون مرده‌ای متحرک، گرد صحنه سیاسی می‌چرخد.»

خانم وایدل، ریزش آرای سوسیال دمکرات‌ها را "هزینه خیانت" این حزب به رای دهندگان دانست.

اما یورگ مویتن، رئیس حزب "آلترناتیو برای آلمان" خواستار کناره‌گیری دولت آلمان شده و گفته است: «چه فرقی می‌کند که نالس برود و یکی دیگر جای او را در حزب سوسیال دمکرات بگیرد؟ آن کسی که باید سرانجام استعفا کند تا راه برای شروعی تازه باز شود، آنگلا مرکل است؛ و نه فقط مرکل بلکه تمام اعضای کابینه او.»

منبع: پارسینه

کلیدواژه: آلمان صدراعظم آلمان آنگلا مرکل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۶۱۰۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معرفی کرمانشاه به عنوان هاب مدیریت بحران غرب کشور

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور، گفت: کرمانشاه به عنوان مرکز و هاب مدیریت بحران و حوادث غرب کشور مصوب شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمانشاه، بابک محمودی در نشست ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان در استانداری برگزار شد با اشاره به اینکه هر اقدامی در زمینه بحران باید در قالب پیشگیری باشد، اظهار داشت: باید نقاط پرخطر در طبیعت به مردم معرفی شوند و امدادرسانی‌ها باید به سرعت انجام شود که سبب نشویم مردم از حضور در طبیعت دلزده شوند.

وی با اشاره به استقبال مردم از کوهستان عنوان کرد: راهنمایان در کوهستان حضور دارند و در برخی مسیرها صعود افراد باید با راهنما انجام شود و این تلفات را کاهش می‌دهد.

محمودی با بیان اینکه بیستون چهارمین توده سنگی بزرگ دنیا است و برای سنگ‌نوردی و صخره‌نوردی بسیار مهم است، گفت: کوهستانی بودن را نباید یک تهدید دانست، بلکه می‌توان به آن به عنوان یک فرصت اشتغال‌زایی نگاه شود.

رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر کشور افزود: با تصویب کرمانشاه به عنوان مرکز پشتیبانی و حوادث غرب کشور از نظر پایگاه هوایی و تجهیزات انباری و تخصصی تجهیز می‌شود.

وی بیان کرد: این مرکز می‌تواند علاوه بر استان کرمانشاه به سایر استان‌های غرب کشور نیز خدمات‌رسانی کند، اما استان باید حداقل‌های انبارداری شامل سیستم اعلام حریق را راه‌اندازی کند و در این صورت کرمانشاه به عنوان هاب منطقه‌ای برای مدیریت بحران در نظر گرفته خواهد شد.

محمودی با اشاره به اینکه فرودگاه کرمانشاه اکنون با مشکلاتی مواجه است که به‌زودی برطرف می‌شود، گفت: چنانچه آشیانه دیگری در فرودگاه برای استقرار دائمی سه تا چهار فرزوند بالگرد ایجاد شود بسیار کمک کننده خواهد بود.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور افزود: ما انگیزه‌ای برای افزایش تعداد پایگاه‌ها نداریم، زیرا بسیار هزینه بر است و این انگیزه را باید فرمانداران و استانداران ایجاد کنند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • استانداردهای دوگانه آلمان در قبال پوتین و نتانیاهو
  • بحران سیاسی در اسکاتلند با کناره گیری وزیر اول
  • نخست وزیر اسکاتلند قصد استعفا دارد
  • رئیس فدراسیون ورزش کارگری: فعالیت خانم‌ها و آقایان یکسان می‌شود/ امسال لیگ کارگری هم خواهیم داشت
  • رئیس فدراسیون ورزش کارگری: فعالیت خانم ها و آقایان یکسان می‌شود/ امسا لیگ کارگری هم خواهیم داشت
  • اعتراض علیه سیاست‌های ضد اسلامی دولت آلمان در هامبورگ
  • ثبت ۱۶ هزار زلزله در سال گذشته
  • معرفی کرمانشاه به عنوان هاب مدیریت بحران غرب کشور
  • تمجید سخنگوی دولت از بانوی ورزشکار ایرانی بابت رکوردشکنی در آسیا
  • استعفاهای سریالی سران نظامی صهیونیست/کابوس «وعده صادق» ادامه دارد