Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان؛ محمدجواد فدائی؛ استاندار کرمان در جلسه شورای زکات استان کرمان که با حضور مدیرکل کمیته امداد استان و اعضای شورای زکات در محل دفتر امام‌جمعه کرمان برگزار شد بر شناسایی ظرفیت‌های موجود در حوزه زکات استان تأکید کرد و گفت: می‌توان از ظرفیت‌های دانش آموزان، دانشجویان، شورا‌ها و خیران برای تبلیغ و افزایش پرداخت زکات استفاده کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: تبلیغ اقدامات انجام‌شده در دهستان‌ها، بخش‌ها و مجتمع‌های روستایی در قالب همایش‌های تشریح مسائل زکات می‌تواند نقطه عطفی در حوزه زکات ایجاد کرده و توجه مردم را به این حوزه بیش‌ازپیش کند.

فدائی به آمار زکات جمع‌آوری‌شده در استان در سال ۹۷ اشاره و بیان کرد: مجموعه زکات پرداختی در استان کرمان در حالی ۱۲ میلیارد تومان بوده که در سال گذشته سه هزار و ۱۶۰ میلیارد تومان مالیات در این استان پرداخت‌شده است و با توجه به این موضوع می‌توان برآورد کرد که ظرفیت پرداختی زکات بیشتری در استان کرمان وجود دارد.

وی ادامه داد: لازم است که پروژه‌های عمرانی که از محل درآمد زکات ساخته می‌شوند با روش‌های مختلف ازجمله نصب تابلو معرفی شوند.

یحیی صادقی، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی ره استان کرمان نیز در این جلسه گفت: در حوزه زکات ظرفیت‌های بسیار خوبی در استان کرمان وجود دارد و حقیقتاً نتوانسته‌ایم از این ظرفیت‌ها به‌درستی استفاده کنیم.

وی بابیان اینکه ۲۰ روحانی به‌صورت ثابت و ۹ سرباز طلبه در حوزه زکات در استان کرمان فعالیت دارند، افزود: مردم با اعتقاد نسبت به پرداخت زکات اقدام می‌کنند.

صادقی بابیان اینکه سال گذشته بیش از ۱۲ میلیارد تومان زکات در استان کرمان جمع‌آوری‌شده است، گفت: ۸۰ درصد زکات جمع‌آوری‌شده در استان در سال ۹۷ برای محرومان هزینه شده است.

مدیرکل کمیته امداد استان کرمان با اشاره به اینکه بر اساس تصمیم نماینده، ولی فقیه در استان و امام‌جمعه کرمان و استاندار کرمان، زکات فطره صرفاً از طریق شورای زکات استان و به‌صورت متحدالشکل در مصلا‌های برگزاری نماز عید فطر جمع‌آوری می‌شود افزود: مقررشده که ۵۰ درصد زکات جمع‌آوری‌شده در اختیار کمیته امداد، ۳۰ درصد در اختیار بهزیستی و ۲۰ درصد در اختیار خیریه‌های دارای مجوز قرار گیرد.

انتهای پیام/ح

سرشماری زکات استان کرمان

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: زکات کمیته امداد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۶۱۱۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم بهره‌گیری از ظرفیت روستاها در راستای اشتغالزایی

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام علی خورشیدی پیش از ظهر یکشنبه در همایش گرامیداشت روز ملی شوراها اظهار کرد: روز نهم اردیبهشت روز ملی شوراهای اسلامی نامگذاری شده و باید این روز مهم را گرامیداشت.

وی افزود: در آیات و روایات متعددی به اهمیت مشورت پرداخته شده است و لازم است در تمامی مسائل این مشورت صورت بگیرید و در واقع این مهم یکی از محاسن حکومت اسلامی است.

حجت‌الاسلام خورشیدی با تاکید بر اینکه ظرفیت‌های بخش روستایی باید شناسایی و تقویت شوند، گفت: دهیاران باید با شناسایی ظرفیت‌های روستاها در راه توسعه بخش روستایی تلاش کنند.

وی اضافه کرد: همه ما اذعان داریم نظام اسلامی خدمات شایسته‌ای در سطح شهر و روستا انجام داده است اما هنوز مشکلاتی در حوزه‌های مختلف وجود دارد و لازم است شوراها و دهیاران در راستای رفع آن تلاش کنند.

امام جمعه بیجار بر لزوم بهره‌گیری از ظرفیت روستاها در راستای اشتغالزایی تاکید کرد و گفت: باید ظرفیت‌های روستا و بخش‌ها را شناسایی کنیم تا روستاها خودکفا شوند.

کد خبر 6090738

دیگر خبرها

  • لزوم استفاده از ظرفیت بنیاد مسکن در اجرای طرح‌های مسکن روستایی
  • وزیر کشور: اقدامات استان کرمان در ایجاد زنجیره ارزش قابل توجه است
  • لزوم همکاری نهادهای دولتی و بخش خصوصی برای توسعه گردشگری اردبیل
  • لزوم بهره‌گیری از ظرفیت روستاها در راستای اشتغالزایی
  • آغاز فصل سرشماری قرقاول در استان گلستان
  • لزوم ایجاد فضای مناسب برای مشارکت مردم در تحقق شعار سال
  • افزوده شدن ظرفیت تصفیه‌خانه‌های فاضلاب فارس
  • برنامه ریزی لازم برای تحقق اقتصاد دریامحور در راستای تحقق تمدین نوین اسلامی انجام شود
  • لزوم لایروبی مستمر حوضچه نیروگاه نکا
  • ایمن سازی و تاب آوری خط تغذیه گاز ۱۱۰ میلیمتر پلی اتیلن در چگنی