Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، مدیران باشگاه تراکتورسازی بعد از قطع همکاری با جورج لیکنز فعالیت خود را برای جذب سرمربی جدید شروع کردند و گزینه های زیادی برای هدایت سرخپوشان تبریزی مطرح شده است که در این گزارش به بررسی این موضوع پرداختیم. 

 تراکتورسازی فصل گذشته به عنوان یک تیم خصوصی پای به لیگ برتر گذاشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اولین تجربه تراکتورِ خصوصی، تجربه پر فراز و نشیبی بود. این تیم در طول یک فصل سه مربی روی نیمکت خود دید و فصل را با رتبه پنجم به پایان رساند. جان توشاک، اولین سرمربی تراکتورسازی در لیگ هجدهم بود که خیلی زود جای خود را به دستیارش داد. محمد تقوی ابتدا به عنوان سرمربی موقت و سپس به عنوان سرمربی بدون پسوند موقت هدایت تراکتور را تا پایان نیم فصل بر عهده گرفت. جورج لیکنز در نیم فصل دوم به عنوان جانشین تقوی که پیشدستی کرده و پس از اطلاع از تلاش باشگاه برای استخدام سرمربی جدید استعفا داده بود، شد. با پایان لیگ هجدهم که رتبه پنجم را برای تراکتوری ها به همراه داشت آنها از کسب سهمیه هم بازماندند و این در حالی بود که خود را برای قهرمانی آماده کرده بودند. به این ترتیب لیکنز از سمت خود برکنار شد و بار دیگر پروسه انتخاب سرمربی در تراکتورسازی آغازشد.

گزینه های داخلی 

علی دایی اولین گزینه ای بود که به عنوان سرمربی احتمالی تراکتورسازی نامش در رسانه ها مطرح شد اما حضور دایی بنا به دلایلی در  این تیم تبریزی  منتفی شد. 

جواد نکونام هم مذاکراتی با مسئولان تراکتورسازی داشت و حتی قصد داشت برنامه های خود را به تراکتورسازان بدهد اما در نهایت توافقی میان طرفین حاصل نشد. 

افشین قطبی پس از یک دوره موفق در فولاد از این تیم جدا شد. او نیز در یک مقطع کوتاه به عنوان گزینه هدایت تراکتور مطرح شد اما این مربی هم از لیست تراکتورسازان کنار گذاشته شد. 

برانکو سرمربی پرسپولیس هم یکی از گزینه های هدایت تراکتورسازی است که جلسه مخفیانه او با مسئولان تراکتورسازی خیلی زود رسانه ای شد و  حتی گفته شد که تراکتورسازی ها پیشنهاد ۳ میلیون دلاری به سرمربی پرسپولیس دادند اما پرسپولیسی ها خیلی زود دست به کار شدند و طی جلسه ای با برانکو به توافق رسیدند تا او راهی تبریز نشود. 

خبر مذاکره تراکتوری ها با امیر قلعه نویی یکی دیگر از خبرهایی بود که در این مورد در رسانه ها منتشر شد. قلعه نویی که در طول فصل گذشته چندین بار به مدیریت باشگاه تراکتورسازی تاخته بود، اینک به عنوان گزینه هدایت این تیم مطرح شد تا همه انگشت به دهان بمانند اما او بیان کرد که دوست دارد در اصفهان بماند و اولویت اول تا سومش سپاهان است. 

گزینه های خارجی

هرجا سخن از انتخاب سرمربی جدید برای تراکتورسازی باشد، نام تونی الیویرا در صدر گزینه ها دیده می شود. این یک اصل نانوشته در فوتبال آذربایجان است که سال هاست شاهد آن هستیم. در مقطع فعلی هم تونی الیویرا به عنوان یکی از گزینه های هدایت تراکتور مطرح شد و همچنان نیز شانس انتخاب شدن برای چهارمین مرتبه را دارد. 

علاوه بر این یکی از رسانه های ترکیه ای اعلام کرد که باشگاه تراکتورسازی پیشنهاد قرارداد ۲ ساله به عرفان بوز سرمربی ترکیه ای داده است اما این موضوع از سوی مسئولان این باشگاه رد شد. 

لئوناردوی برزیلی که سابقه هدایت تیم میلان را دارد یکی دیگر از گزینه هایی بود که منابع آگاه از مذاکره باشگاه تراکتورسازی با او خبر دادند و گفته می شود این مربی برزیلی شانس زیادی برای نشستن روی نیمکت فنی تراکتورسازان دارد.

به هر ترتیب به نظر می رسد که این بار نیز محمدرضا زنوزی، شخصا سرمربی تیم تراکتورسازی را انتخاب خواهد کرد. مالک تراکتوری ها در ترکیه حضور دارد و در حال مذاکره با چند گزینه خارجی است. با توجه به اینکه زنوزی شخصا اعلام کرد که قصد ندارد سرمربی ایرانی برای تراکتور استخدام کند بایستی خود را آماده شنیدن نام یک مربی خارجی کنیم.

به هر حال انتخاب سرمربی برای تراکتور به یک داستان تکراری تبدیل شده و ثبات روی نیمکت در این تیم جایی ندارد. این موضوع یکی از مهمترین عواملی است که می تواند در  ناکامی تراکتور در فصل های اخیر نقش داشته باشد.

بیشتر بخوانید: 

گزینه سرمربیگری تراکتورسازی را بیشتر بشناسید

فردامعارفه سرمربی تیم تراکتورسازی

سرمربی برزیلی در راه تبریز

انتهای پیام/ 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: باشگاه تراکتورسازی لیگ برتر فوتبال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۶۲۱۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیام اینستاگرامی امیر قلعه‌نویی با قلب قرمز + عکس

به گزارش همشهری آنلاین امیر قلعه‌نویی یک هفته پس از جدایی مطهری از جمع نفرات تیم ملی برای این مربی آرزوی موفقیت کرد و با انتشار استوری در صفحه اینستاگرامش نوشت:

کد خبر 849212 برچسب‌ها تیم ملی فوتبال ایران ویژه ورزشی امیر قلعه‌ نویی

دیگر خبرها

  • ارنستو والورده و اشتفان کونتس، گزینه‌های جدید هدایت بایرن مونیخ
  • استقبال سرجیو کونسیسائو از هدایت میلان؛ تماس روسونری با ساری و روبرتو مارتینز
  • با وجود علاقه سرمربی آلمانی؛ هانسی فلیک هیچ‌وقت به هدایت بارسلونا نزدیک نبود!
  • از گزینه هدایت ایران تا تبدیل به مدعی بهترین لیگ دنیا
  • پیام امیر قلعه‌نویی با قلب قرمز!
  • پیام اینستاگرامی امیر قلعه‌نویی با قلب قرمز + عکس
  • شایعات حضور قطبی در تیم ملی ایران تکذیب شد
  • پیام سرمربی تیم ملی به حمید مطهری (عکس)
  • قطبی دستیار قلعه‌نویی‌ نمی‌شود
  • تکذیب یک شایعه عجیب در مورد قطبی و تیم ملی