Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، پایگاه اینترنتی نشریه هاآرتص نوشت نتانیاهو و ترامپ رفقای شفیقی هستند که در لجن گرفتار شده و سعی دارند به هم کمک کنند.

این پایگاه اینترنتی افزود پیش بینی می‌شود دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا نامزدی خود را برای انتخابات سال ۲۰۲۰ در ۱۸ ماه ژوئن اعلام کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این اقدام ترامپ البته هیچ فردی را شگفت زده نمی‌کند و روز سوم نوامبر سال ۲۰۲۰ به منزله روزی مهم در آمریکا و آینده این کشور محسوب می‌شود و در عین حال روز ۱۷ ماه سپتامبر هم در اسرائیل روز مهمی خواهد بود.

به نظر می‌رسد ترامپ با ورود رسمی به صحنه انتخابات در عین حال نحوه مبارزات انتخاباتی خود را در رابطه با موضوعاتی، چون کنگره، رسانه‌ها و تحقیقات رابرت مولر (Robert Mueller) در رابطه تبانی با روس‌ها و سنگ اندازی در مسیر قانون تغییر دهد.

در این میان بنیامین نتانیاهو نیز می‌تواند به مانند ترامپ باشد.

منتقدان نتانیاهو معتقدند او با تلاش هایش برای تصویب قانونی برای مصونیت قضایی خود رای دهندگان را فریب داده است. او تنها چند روز پیش از برگزاری انتخابات در یک مصاحبه تلویزیونی هرگونه اتهام فساد را رد کرد و گفت شما درباره چه صحبت می‌کنید؟ او در این مصاحبه فریبکاری خود را به خوبی نشان داد.

راهبرد غلط نتانیاهو در تلاش‌های نافرجام وی برای تشکیل دولت ائتلافی به خوبی آشکار شد. او به شدت به دنبال کسب مصونیت قانونی از راه پارلمان بود.

اما این اقدامات وی به نتیجه نرسید و او با شکست مواجه شد؛ بنابراین در انتخابات آتی نتانیاهو با وضع بدی روبرو خواهد بود. حتی اگر او بار دیگر هم برنده انتخابات شود باز هم نمی‌تواند اتهامات فساد را رد کند. ترامپ خواهان آن است که اتهامات ضد نتانیاهو رفع شوند.

این یکی دیگر از تشابه در رویکرد ترامپ و نتانیاهو است. این دو به طرز وحشیانه‌ای مشابه هم هستند. هر دو طرف در رابطه با اتهاماتی که به آن‌ها وارد شده است ابراز بی گناهی می‌کنند.

آن‌ها قوانین را زیر سئوال می‌برند. آن‌ها به استقلال قوا حمله می‌کنند. هر دو نفر از بازپرسان خود انتقاد می‌کنند و اقدامات آن‌ها را برای منافع دشمنان سیاسی خود ارزیابی می‌کنند.

­نتانیاهو با اقدامات خود سبب بی اعتمادی مردم به جناح تحت کنترلش در اسرائیل شده است. اقدامات ترامپ و نتانیاهو سبب از بین رفتن اعتماد عمومی به تشکیلات قدرت و به طور ویژه در نهاد‌های تحت کنترل آن‌ها شده است. این موضوع سبب شده است بسیاری معتقد باشند ترامپ و نتانیاهو با اقدامات خود در آستانه از دست دادن حمایت حزبی خود باشند.

نتانیاهو تاکنون بر اساس یک حکومت ائتلافی کنترل اوضاع را در اسرائیل در اختیار داشته است. اما اقدامات دادگاه عالی اسرائیل او را با چالش‌های زیادی مواجه کرد.

از طرف دیگر ترامپ هم تلاش کرد نهاد قضایی آمریکا را به چالش بکشد. او تلاش کرد قاضی‌های محافظه کار را وارد سیستم قضایی آمریکا کنند. اما مجلس نمایندگان آمریکا این اقدامات وی را با چالش مواجه کرد و این به شدت او را نگران کرده است.

از ۱۸ ژوئن و زمانی که ترامپ پیش بینی می‌شود نامزدی خود را در اورلاندو اعلام کند تا ۱۷ سپتامبر و زمانی که اسرائیلی‌ها مجبور به بازگشت بر سر صندوق‌های رای گیری می‌شوند، هر دو نفر ممکن است برای اولین بار مبارزات انتخاباتی خود را به طور همزمان برگزار کنند.

خطوط اصلی مبارزات آن‌ها ممکن است تقریبا مشابه هم باشند: هر کدام به سمت انتقاد از رسانه‌های جمعی حرکت خواهند کرد هر کدام از آن‌ها نگرانی‌های طرفداران خود و موضوع اذیت و آزار اقلیت‌ها و موضوع مشکلات ناشی از مهاجران و خارجی‌ها را مطرح می‌کنند و هرکدام خود را قربانی توطئه گرایی پنهانی جهانی می‌دانند.

همانند رفقایی که در لجن گرفتار شده اند، هر کس مخالفان خود را به هر روش ممکن متهم می‌کند و دروغ می‌گوید. شعار مشترک آن‌ها اکنون دروغ است. این موضوع را می‌شد به وضوح پس از بحث و گفتگو در سال ۲۰۱۸ هلسینکی بین ترامپ با ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه مشاهده کرد. ترامپ پس از این دیدار دروغ‌های زیادی گفت.

روابط بین ترامپ و نتانیاهو تنها به روابط سیاسی محدود نمی‌شود. آن‌ها روابط شخصی هم با هم دارند. بر اساس برخی گزارش‌ها نتانیاهو قصد دارد از ترامپ بخواهد تا پیش از برگزاری انتخابات از وی برای سفر به اسرائیل دعوت کند.

او قصد دارد از ترامپ برای حضور در مراسمی در جولان (اشغالی) و نامگذاری یک روستا در این منطقه دعوت کند.

اگر نتانیاهو در انتخابات ۱۷ سپتامبر به پیروزی برسد، آنگاه ترامپ می‌تواند حساب ویژه‌ای بر روی نتانیاهو باز کند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آمریکا رژیم صهیونیستی فلسطین محور مقاومت دونالد ترامپ انتخابات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۶۲۱۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حذف ترامپ و ستاره ایرانی از قهرمانی جهان

برترین اسنوکربازان جهان و برترین نماینده ایران، از گردونه فینال رقابت‌های جهانی این رشته باز ماندند.

به گزارش تابناک ورزشی، مسابقات قهرمانی جهان، تور حرفه‌ای اسنوکر که مهم‌ترین تورنمنت‌ این رشته است، از اول اردیبهشت آغاز شده و تا هفدهم همین ماه در شفیلد انگلیس ادامه دارد.

رقابت‌های انتخابی این مسابقات از ۲۰ فروردین آغاز شده و تا ۲۹ اردیبهشت ادامه دارد. حسین وفایی و امیر سرخوش ۲ نماینده ایران در رقابت‌های انتخابی قهرمانی جهان هستند. سرخوش اولین تجربه خود را پشت سرگذاشت و پس از شکست در رقابت اول از صعود به مرحله بعد باز ماند.

وفایی با رتبه جهانی ۱۹، اولین بازی خود را در جدول مقدماتی به پایان رساند. بخش اول این بازی برابر مارکوفو از هنگ‌کنگ با رنکینگ ۸۳ جهان با نتیجه ۶ بر ۳ به نفع وفایی به پایان رسید و رقابت در بخش دوم نیز باز هم با برتری وفایی با نتیجه ۱۰ بر ۴ به پایان رسید. او با این پیروزی در یک قدمی حضور در جدول اصلی و یک‌هشتم این مسابقات قرار گرفت.

وفایی توانست با پیروزی در مرحله مقدماتی به جمع ۳۲ نفر برتر مسابقات برسد و پس از صعود به جدول اصلی، با جاد ترامپ، نفر دوم اسنوکر جهان و برترین بازیکن این فصل تور اسنوکر حرفه‌ای‌ها روبه‌رو شد.

در بخش اول وفایی با نتیجه ۶-۳ از حریف انگلیسی عقب افتاد و در بخش دوم نیز نتوانست بر او غلبه کند. نهایتا این بازی با نتیجه ۱۰-۵ به سود ترامپ به پایان رسید و وفایی از یک هشتم رقابت‌های قهرمانی جهان حذف شد. ترامپ با عبور از وفایی، در مرحله یک چهارم نهایی با جک جونز، رتبه ۴۱ جهان رو به رو شد. ترامپ که خود را برای رویارویی با سالیوان، اسطوره جهان اسنوکر در نیمه‌نهایی آماده کرده بود، در عین ناباوری مقابل جونز با نتیجه ۱۳ بر ۹ شکست خورد و از رقابت‌ها حذف شد.

رونی اُسالیوان نیز در مرحله یک چهارم با استوارت بینگهام روبه‌رو شد ولی نتوانست پیروز میدان باشد. تقریبا تمام مخاطبان به این امید بودند که این اسطوره تاریخ اسنوکر، یک پای فینال باشد اما حذف او و تمام بازیکنان برتر رنکینگ جهانی، مخاطبان این رشته را بسیار شگفت‌زده کرد.

نهایتا جک جونز که با رنکینگ ۴۴ وارد این رقابت‌ها شد، پس از صعود به رتبه ۱۶ جهان، به فینال مسابقات رسید و با کایرن ویلسون با رتبه ۱۲ جهانی روبه‌رو شد. جونز در مسیر صعود خود توانست جاد ترامپ را شکست دهد و ویلسون نیز سالیوان را پشت سر گذاشت. این ۲ بازیکن توانستند برترین اسنوکربازهای جهان را شکست دهند و رقابت فینال این ۲ می‌تواند حساسیت و جذابین خاص خودش را داشته باشد.

دیگر خبرها

  • حذف ترامپ و ستاره ایرانی از قهرمانی جهان
  • اعتراف روزنامه غربگرا: ایران  سه بر صفر از آمریکا جلو است
  • ترامپ بهترین دوست اسرائیل!
  • (ویدئو) نظامیان اوکراینی ماکت ترامپ را آتش زدند
  • هاآرتص: حماس دست نتانیاهو را خواند
  • ببینید | لحظه نجات بچه گرفتار در سیل در شهرستان قیرو کارزین
  • افزایش کمک‌های مالی برای کمپین انتخاباتی ترامپ
  • ترامپ دولت بایدن را به «گشتاپو» تشبیه کرد
  • پژوهشگر فلسطینی: اعتراضات دانشجویی، نتانیاهو، بایدن و حتی ترامپ را سردرگم کرده است
  • لشکرکشی وسط اتوبان تیم امنیتی دونالد ترامپ برای اسکورت به دادگاه | فیلم