Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- حضرت امام خمینی (ره) سلاله پاک حضرت زهرای اطهر (س) در عصر سلطه جاهلیت مدرن و ستمگری قدرت‌های طاغوتی و پوشالی غربی و شرقی، اسلام ناب را پس از قرن‌ها از محاق مظلومیت و مهجوریت به در آوردند و احیاگر اسلام حقیقی و راستین شدند.

گروه سیاسی خبرگزاری میزان؛ در عصر سلطه جاهلیت مدرن و ستمگری قدرت‌های طاغوتی و پوشالی غربی و شرقی، حضرت امام خمینی (ره) سلاله پاک حضرت زهرای اطهر (س)، اسلام ناب را پس از قرن‌ها از محاق مظلومیت و مهجوریت به در آوردند و احیاگر اسلام حقیقی و راستین شدند؛ اسلامی که فریادرس مظلومان در سراسر گیتی است و به حکم آیه «وَ الَّذینَ إِذا أَصابَهُمُ الْبَغْیُ هُمْ یَنْتَصِرُونَ» (آیه ۳۹ سوره شوری) با ظالمان و متجاوزان سر ستیز دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تمام عزت‌ها و ظفر‌هایی که امروز نصیب پیروان اسلام ناب و حاملان و حامیان جبهه مقاومت از شرق تا غرب بلاد اسلامی می‌شود و تمام شکست‌ها و هزیمت‌های جبهه کفر و ظلمت و سردمداران آمریکایی و صهیونیستی و مرتجع آن، به برکت نهضتی است که حضرت امام (ره) آغازگر و پرچمدار آن بودند؛ نهضتی که ثمراتش امروز بر جان و دل ملت‌های مظلوم اسلامی از یمن و عراق و سوریه و لبنان تا فلسطین عزیز پاره تن جهان اسلام می‌نشیند.

امامی که بشریت وامدار اوست
امام بزرگوار ما رهبری الهی است که نه تنها مردم ایران و نه تنها شیعیان و مسلمانان جهان که بشریت وامدار اوست. مردی که اندیشه‌های متعالی و انسان‌ساز اسلامی را از مجامع دینی، مساجد و کتابخانه‌ها به زیست اجتماعی و سیاسی مردم ایران منتقل گرداند و مترقی‌ترین الگوی اداره جامعه را بر مبنای توجه بر نیاز‌های معنوی و مادی انسان ارائه کرد.

ویژگی‌های شخصیتی یک مرد الهی
اما در شکل‌گیری مکتب نجات بخش و متعالی امام راحل، ویژگی‌های شخصیتی این مرد الهی نیز دخیل بود. شاید بتوان گفت که بهترین تعبیر و تفسیر از ویژگی‌های شخصیتی امام (ره) را شاگرد ممتاز ایشان یعنی استاد شهید مطهری که بیش از ۱۲ سال در محضر حضرت امام (ره) تلمذ کرده است، ارائه می‌دهد.

امام (ره) به هدف، راه ، قول و پروردگارش ایمان داشت
استاد شهید در کتاب «پیرامون انقلاب اسلامی» چنین می‌گویند: «من که قریب دوازده سال در خدمت این مرد بزرگ تحصیل کرده‌ام، باز وقتی که در سفر اخیر به پاریس به ملاقات و زیارت ایشان رفتم، چیز‌هایی از روحیه او درک کردم که نه فقط بر حیرت من، بلکه بر ایمانم نیز اضافه کرد. وقتی برگشتم، دوستانم پرسیدند چه دیدی؟ گفتم چهار تا «امَنَ» دیدم: امَنَ بِهَدَفِه به هدفش ایمان دارد. دنیا اگر جمع بشود نمی‌تواند او را از هدفش منصرف کند. امَنَ بِسَبیلِه به راهی که انتخاب کرده ایمان دارد. امکان ندارد بتوان او را از این راه منصرف کرد. شبیه همان ایمانی که پیغمبر به هدفش و به راهش داشت. امَنَ بِقَولِه. در میان همه‌ی رفقا و دوستانی که سراغ دارم احدی مثل ایشان به روحیه‌ی مردم ایران ایمان ندارد؛ و بالاخره بالاتر از همه امَنَ بِرَبِّه. در یک جلسه خصوصی ایشان به من می‌گفت: «فلانی! این ما نیستیم که چنین می‌کنیم، من دست خدا را به وضوح حس می‌کنم». آدمی که دست خدا و عنایت خدا را حس می‌کند و در راه خدا قدم بر می‌دارد خدا هم به مصداق «اِنْ تَنْصُرُوا اللهَ یَنْصُرْکُمْ» بر نصرت او اضافه می‌کند».

در سی‌امین سالگرد ارتحال ملکوتی بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی، حضرت امام خمینی (ره)، در باب ویژگی‌های شخصیتی این مرد الهی و نقش ایشان در نضج و شکوفایی گفتمان عملیاتی مقاومت در جهان اسلام با حجت‌الاسلام و المسلمین سید حمید روحانی رئیس بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی به گفت‌وگو نشسته‌ایم.

پرورش‌یافته مکتب قرآن
روحانی بزرگترین ویژگی و خصیصه حضرت امام خمینی (ره) را پرورش‌یافتگی در مکتب قرآن می‌داند و می‌گوید: امام (ره) در زیست فردی، اجتماعی، سیاسی، اندیشه محوری و عملگرایی شخصیتی ذوابعاد بودند و در تمام این ابعاد نیز در قله کمال قرار داشتند چرا که تمام امور و شوون خود را بر محوریت آموزه‌های قرآنی قرار داده بودند و حیات مطهرشان و سبک زندگی شان در همه زمینه‌ها سراسر قرآنی بود.

امام(ره) شخصیتی ذوابعاد بود
این عضو دفتر حضرت امام (ره) در زمان حضور پربرکت ایشان در نجف، در ادامه با بیان اینکه حضرت امام خمینی (ره) اسلام را در همه ابعاد شناختند و نگرش‌شان به اسلام تک‌بعدی نبود، گفت: امام (ره) ویژگی‌های عرفانی برجسته‌ای داشتند و در عبادت و زهد از ممتازان بودند، اما اینچنین نبود که شناخت حضرت امام (ره) از اسلام صرفا به این جنبه محدود باشد؛ یا حضرت امام (ره) در امر سیاست و تسلط بر جنبه‌های مختلف سیاست‌ورزی، از سرآمدان عصر بودند، اما صرفا به عنوان یک سیاستمدار در جهان شناخته نمی‌شوند؛ از سویی دیگر، فقاهت حضرت امام (ره) در مراتب اعلا قرار داشت، اما این امر سبب نشده بود ایشان اسلام را صرفا در چارچوب «فقه» و «اصول» خلاصه کنند و از امور مهم مرتبط به زندگی اجتماعی و سیاسی مردم و مشکلات آن‌ها و جوامع مسلمین غافل بمانند.

امام(ره) در محراب عبادت، جایگاه سیاست و کرسی فقاهت در حد اعلی بودند
وی تصریح کرد: حضرت امام (ره) وقتی در محراب عبادت می‌ایستادند، انسان احساس می‌کرد که هیچ عابد و زاهدی در چنین مقام و جایگاهی به لحاظ تضرع و تقرب به درگاه الهی قرار ندارد؛ یا ایشان وقتی در مقام یک سیاستمدار ظاهر می‌شدند آنچنان علیه مستکبران و ستمگران نهیب می‌زدند که انسان لرزیدن کاخ طواغیت را حس می‌کرد؛ از سویی دیگر حضرت امام (ره) در کرسی فقه و علم، عالمی بی‌نظیر بودند.

جامعیت امام (ره) ریشه در جامعیت قرآن داشت
روحانی با اشاره به اینکه جامعیت امام (ره) ریشه در جامعیت قرآن داشت، بیان داشت: نگاهی گذرا به احوالات و مواضع و تدابیر و اقدامات حضرت امام خمینی (ره) برای هر انسان منصف و حق‌طلبی این گزاره را به اثبات می‌رساند که ایشان شخصیتی ذوابعاد داشتند و این ویژگی برجسته به سبب انس و الفت با تعالیم و آموزه‌های قرآنی به دست آمده بود.

امام (ره) هر گونه سازش با ظالمان و دشمنان اسلام را مردود می‌دانستند
موسس مرکز اسناد انقلاب اسلامی با اشاره به روحیه سازش‌ناپذیری حضرت امام (ره) با مستکبران و طواغیت، گفت: لحظه لحظه زندگی امام (ره) در تمام زمینه‌ها و امور، نشأت گرفته از تعالیم و آموزه‌های قرآن کریم بود؛ لذا حضرت امام (ره) به حکم آیه قرآن، هر گونه سازش با ظالمان و کفار و دشمنان اسلام را مردود می‌دانستند.

امام(ره) سازشکاران با دشمنان اسلام را منافق می‌دانستند
وی بیان داشت: از سویی دیگر، امام (ره) سازشکاران با دشمنان اسلام را وفق نص صریح قرآن، منافق می‌دانستند و از آن‌ها دوری می‌گزیدند؛ خداوند در آیات ۱۳۸ و ۱۳۹ سوره مبارکه نساء می‌فرماید: «بَشرِ الْمُنَفِقِینَ بِأَنَّ لهَمْ عَذَاباً أَلِیماً الَّذِینَ یَتَّخِذُونَ الْکَفِرِینَ أَوْلِیَاءَ مِن دُونِ الْمُؤْمِنِینَ أَ یَبْتَغُونَ عِندَهُمُ الْعِزَّةَ فَإِنَّ الْعِزَّةَ للَّهِ جَمِیعاً» امام (ره) بر مبنای این آیه شریفه، منافقین را که دوستی کافران را بجای مومنان برگزیده بودند، از خود طرد می‌کردند و به سبب مانوس بودن با قرآن، روحیه نفاق و افراد منافق را خیلی زود، تشخیص می‌دادند.

ذلت‌ناپذیری از ویژگی‌های برجسته شخصیت حضرت امام (ره) بود
روحانی افزود: حضرت امام (ره) هیچگاه در برابر دشمنان اسلام و عنودان با مسلمین، سر تعظیم و تسلیم فرود نیاوردند و ذلت‌ناپذیری از ویژگی‌های برجسته شخصیت حضرت امام (ره) بود؛ از سویی دیگر ایشان نسبت به بندگان الهی و مسلمانان و امت اسلامی و مردم عوام، روحیه‌ای رأفت گونه و مهربانانه داشتند؛ این بُعد از شخصیت امام (ره) نیز متخذ از آیه شریفه «اَشِدّاءُ عَلَی الکُفّار رُحَماّْءُ بَینَهُم» بود.

هیچ‌کس همچون امام (ره) به مردم ایران عشق نمی‌ورزید و دغدغه حفظ استقلال و کرامت آنها را نداشت
رئیس بنیاد تاریخ پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی با اشاره به علاقه وافر حضرت امام (ره) به مردم کشورش ایران، گفت: من در زندگی امام (ره) بسیار مطالعه کرده‌ام؛ به ضرس قاطع می‌گویم که هیچ‌کس همچون حضرت امام (ره) به مردم ایران عشق نمی‌ورزید و هیچ‌کس، چون ایشان دغدغه تعالی معنوی و مادی ایرانیان و حفظ استقلال و کرامت آن‌ها را نداشت؛ اتفاقا این جنبه از شخصیت حضرت امام (ره) نیز برگرفته از تعالیم قرآنی و دینی بود؛ چرا که هر کس به معنای واقعی به خداوند عشق بورزد و عبد صالح باشد، به خلق‌الله و بندگان خدا نیز عشق می‌ورزد و دغدغه آن‌ها را دارد.

امام(ره) مردم را به معنای واقعی کلمه محرم اسرار می‌دانستند
وی با تاکید بر روحیه مردم‌داری و مردم دوستی حضرت امام خمینی (ره)، اظهار کرد: امام خمینی (ره) در قول و عمل با مردم صداقت داشتند و مردم را به معنای واقعی کلمه محرم اسرار می‌دانستند؛ ایشان بزرگترین انقلاب قرن را ابتدا با توکل و اتکال به منبع لایزال قدرت و فیض الهی و سپس با کمک و پشتیبانی مردم به ثمر نشاندند و به نمایندگی از مردم ایران و مسلمانان سراسر جهان در برابر مستکبران و طواغیت عالم ایستادند و عَلم ظلم‌ستیزی برافراشتند؛ بنابراین امام (ره) راه و فکر و نظر مردم را به خوبی می‌شناختند.

شجاعت در وجود امام(ره) نهادینه شده بود
روحانی با اشاره به ویژگی شجاعت که در وجود حضرت امام (ره) نهادینه شده بود، گفت: امام خمینی (ره) شجاعت کم نظیری را در میان رجال تمام اعصار داشتند؛ خصلت شجاعت که در وجود ایشان نهادینه شده بود از همان اعتقاد راسخ شان به قدرت و عظمت خداوند سرچشمه می‌گرفت؛ امام راحل به معنای واقعی کلمه ترجمان آیه شریفه «الَّذینَ آمَنُوا وَ تَطمَئِنُّ قُلُوبُهُم بِذِکرِ اللَّهِ أَلا بِذِکرِ اللَّهِ تَطمَئِنُّ القُلُوبُ» بودند.

امام (ره) هراسی از قدرت‌های دنیوی نداشتند
وی افزود: وقتی انسان قدرت خداوند را مافوق همه قدرت‌ها می‌داند و وجودش با یاد خدا آرامش می‌گیرد، طبیعتا از قدرت‌های مادی و دنیوی و پوشالی هراسی ندارد و امام (ره) مردی الهی بود که حقیقتاً قدرت خداوند را مافوق همه قدرت‌ها می‌دانست و وجودش با یاد خدا آرام می‌گرفت، لذا هراسی از قدرت‌های دنیوی نداشت و برای استیفای حقوق مظلومان و مستضعفان عالم در برابر زورگویان و طواغیت می‌ایستاد.

اینکه امام (ره) می‌فرمود آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند کند؛ یک شعار نبود بلکه یک حقیقت قرآنی بود
موسس مرکز اسناد انقلاب اسلامی، ادامه داد: اینکه امام (ره) می‌فرمود آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند کند؛ یک شعار نبود بلکه یک حقیقت قرآنی بود که امام عظیم‌الشان ما این حقیقت را به صحنه رویارویی مستضعفان جهان در برابر مستکبران آوردند و زمینه تحقق پیروزی‌های متعدد جبهه مظلومان مقاوم را فراهم آوردند.

وی بیان داشت: اینکه امام (ره) از همان نخستین روز‌های پیروزی انقلاب اسلامی، گفتمان «نه شرقی؛ نه غربی» را مطرح کردند، ناشی از این بود که ایشان به معنای واقعی کلمه قدرت زورمندان مستکبر را پوچ و بی‌ارزش می‌دانستند و منبع قدرت اصیل را اراده و مشیّت الهی می‌دانستند.

دوری از «خودپرستی» و «کیش شخصیت» از ویژگی‌های برجسته حضرت امام خمینی (ره)
روحانی، دوری از «خودپرستی» و «کیش شخصیت» را از دیگر ویژگی‌های برجسته حضرت امام خمینی (ره) دانست و گفت: ذره‌ای خودپسندی و منیّت در تفکر و نگاه حضرت امام (ره) وجود نداشت؛ ایشان همه چیز را از خدا می‌دانست و در پیروزی‌ها و موفقیت‌ها و به طور کلی در همه امور، پس از الطاف الهی، بر نقش مردم تاکید می‌کردند؛ هیچ کس یاد ندارد که این مرد الهی در سخنرانی یا موضع گیری‌ای بر نقش و محوریت خود در پیشبرد امور تاکید کند.

رئیس بنیاد تاریخ پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی در پایان تاکید کرد: برای ایجاد تحول در جامعه و خدمت به مردم، تنها راه این است که در مسیر حرکتی حضرت امام (ره) قدم برداریم و راه امام (ره) را بپیماییم؛ راه امام (ره) راه قرآن است و دوری از راه قرآن موجب خسران و وارد آمدن ضربات جبران‌ناپذیر به کشور و جامعه است؛ لذا سازش‌ناپذیری با دشمنان، یاری مظلومان، مردم دوستی، دوری از کبر و منیّت و سایر خصائص والای امام (ره) را که همان دستورات و تعالیم قرآن است برای تعالی کشور و جامعه باید سرلوحه رفتار و گفتار و مواضع خود قرار دهیم.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: حضرت امام خمینی ره بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی سید حمید روحانی رئیس بنیاد تاریخ پژوهی عشق به مردم مرد الهی شهید مطهری شخصیت برجسته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۶۲۲۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اشراقی: ملاک اندیشه‌های امام، رهبر انقلاب هستند

نوه امام راحل می‌گوید شاخص و ملاک اندیشه‌های حضرت امام (ره)، مقام معظم رهبری هستند و یک مورخ وظیفه دارد برای جلوگیری از تحریف اندیشه های امام، به شاخص و ملاک رجوع و نگاه به کلام رهبری کند. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، مراسم رونمایی از کتاب «چالش‌های تاریخی» تألیف سلیمی نمین با حضور حجت الاسلام مرتضی اشراقی از نوادگان امام راحل، حسین صفار هرندی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، موسی حقانی رئیس مؤسسه تاریخ معاصر ایران و رضاپور حسین رئیس دانشکده روانشناسی دانشگاه تهران در سازمان اسناد و کتابخانه ملی برگزار شد.

برگزاری همایش «حل مشکلات جهان اسلام با بهره‌گیری از اندیشه امام خمینی» با مشارکت مراکز افغانستانی و ایرانی

حجت الاسلام مرتضی اشراقی در این نشست گفت: این کتاب به کالبدشکافی هشت چالش تاریخی پرداخته است. از چالش 4 به بعد دربارۀ انقلاب شکوهمند اسلامی است. به نظر می‎رسد بسیار خوب، دقیق و موشکافانه به این مسئله پرداختند. در چالش هشتم این کتاب در خصوص منشأ تقابل آقای منتظری با امام صحبت شده است.

وی افزود: بحثی که امروز دارم، در خصوص تحریف در تاریخ یا به صورت کلی تحریف است. امروز با توجه به گسترش فضای مجازی و رسانه‌های عمومی و نوع خبر رسانی و انتشار اخبار در این فضا و نیز اثرگذاری آن بر افکار عمومی، حقایق وقایع گاهی اوقات به صورت وارونه نمایش داده می‌شود؛ یعنی قلب حقیقت پیش می‌آید که همان تحریف است. وقتی ما واقعه‌ای را به صورت وارونه نمایش دهیم، یعنی تحریفش کردیم.

با تحریف هدفمند شخصیت امام (ره)مواجهیم

اشرافی با اشاره به اینکه یکی از موضوعات مهم در عرصه امروز انقلاب، تحریف هدفمند اندیشه‌های حضرت امام است، گفت: امروز شاهدیم زندگی شخصی، سیاسی و اجتماعی حضرت امام به صورت هدفمند تحریف و به جامعه ارائه می شود. نمونه آن را در رسانه های بیگانه و مستندهایی می‌بینیم. امروز بسیاری از ما از ابعاد شخصیت حضرت امام اطلاع نداریم و این ابعاد بسیار ناشناخته است. نسل کنونی انقلاب به ویژه نسل نوجوان و جوان، این ابعاد شخصیتی را نمی‌شناسند و عظمت امام را درک نکردند. وظیفۀ ما این است که نگذاریم منحرفان و معاندان، امام را تحریف کنند.

تحریف امام، تحریف انقلاب و تحریف اسلام است

وی وظیفۀ یک مورخ را جلوگیری از انحراف چنین شخصیتی دانست و افزود: یک مورخ باید شجاع باشد و از عملیات روانی رسانه‌ای نترسد و نگذارد تحریف امام رخ دهد. تحریف امام، تحریف انقلاب و تحریف جمهوری اسلامی و تحریف اسلام ناب محمدی است. همان گونه که رهبر معظم انقلاب بارها فرمودند در مقابل شبیخون‌های فرهنگی دشمن باید برنامه داشته باشیم، چون که هدفمند و با برنامه عمل می‌کند، پس ما هم باید برنامه داشته باشیم.

اشراقی ادامه داد: یکی از مهم‌ترین برنامه‌هایی که می‌توانیم در برابر هجمۀ فرهنگی دشمن داشته باشیم، جهاد تبیین است؛ جهاد تبیین در خصوص امام، جهاد تبیین در خصوص انقلاب و جهاد تبیین در خصوص دفاع مقدس. عده‌ای در فضای مجازی و رسانه‌های معاند و با هزینه‌های گزاف به تطهیر رژیم فاسد پهلوی می‌پردازند، قلب حقیقت است. آنها قصد دارند با وارونه نمایی به تطهیر رژیم پهلوی بپردازد.

وی افزود: چندین مستند علیه امام و انقلاب ساخته شده است. ما چقدر توانستیم پاسخگو باشیم؟ چقدر در راستای جهاد تبیین و جلوگیری از تحریف تاریخ انقلاب موفق بودیم؟ چند مستند موفق در پاسخ به شبهات این رسانه‌ها باید بسازیم تا جوان و نوجوان ما را قانع کند؟ دشمن با برنامه به جنگ انقلاب آمده است، ما هم باید برنامه داشته باشیم. وظیفۀ مورخ، تبیین حقایق است. تاریخ‌نگاری یک هنر است و مورخ یک هنرمندی که با قلم خودش، هنر خودش را به منصۀ ظهور می‌رساند. قلمی که جلوی تحریف تاریخ را بگیرد و به تبیین حقیقت بپردازد، قلم مقدس است.

سبک زندگی خانوادگی پدر علوم قرآن و حدیث؛ خانواده‌ای از تراز عالمان و عارفان

ملاک اندیشه‌های حضرت امام، مقام معظم رهبری هستند

اشراقی با اشاره به اینکه تحریف کنندگان به صورت آگاهانه و عامدانه به تحریف تاریخ می‌پردازند، گفت: برای این تحریف برنامه دارند و هدفی دارند. خداوند می فرماید « یا أَهْلَ الْكِتابِ لِمَ تَلْبِسُونَ الْحَقَّ بِالْباطِلِ وَ تَكْتُمُونَ الْحَقَّ وَ أَنْتُمْ تَعْلَمُونَ‌» در حالی که شما آگاهید کتمان حقیقت می‌کنید. کتمان حقیقت یعنی تحریف حقیقت. کتمان کنندگان حقیقت، آگاهانه کتمان می کنند. امروز دشمنان قسم خورده به صورت آگاهانه و هدفمند، اندیشه های امام را تحریف می کنند. شاخص و ملاک اندیشه های حضرت امام، مقام معظم رهبری هستند و یک مورخ وظیفه دارد برای جلوگیری از تحریف اندیشه های امام، به شاخص و ملاک رجوع و نگاه به کلام رهبری کند.

مقام معظم رهبری درست در مسیر حضرت امام دستور به جهاد تبیین دادند

وی افزود: امام خمینی در تاریخ 25 دی سال 67 برای جلوگیری از تحریف تاریخ انقلاب، نامه ای به سیدحمید زیارتی نوشتند و ایشان را مکلف به تدوین تاریخ انقلاب کردند. امام در این نامه می فرماید «شما به عنوان یک مورخ باید توجه داشته باشید که عهده دار چه کار عظیمی شده اید. اکثر مورخین، تاریخ را آن گونه که مایلند، یا بدان گونه که دستور گرفته اند، می‌نویسند نه به آن گونه که اتفاق افتاده است. از شما می خواهم هرچه می توانید، سعی و تلاش کنید تا هدف قیام مردم را مشخص کنید. شما باید نشان دهید که چگونه مردم علیه ظلم و بیداد، تهجر و واپس گرایی قیام کردند و فکر اسلام ناب محمدی را جایگزین تفکر اسلام سلطنتی، اسلام سرمایه‌داری، اسلام التقاطو در یک کلمه، اسلام آمریکایی کردند.» امروز هم مقام معظم رهبری درست در مسیر حضرت امام دستور به جهاد تبیین دادند.

اشراقی ادامه داد: امروز می‌بینیم که در فضای رسانه‌ای، هدف اصلی قیام مردم که رسیدن به استقلال سیاسی و نظامی بوده، توسط رسانه‌های معاند وارونه می‌شود. وظیفۀ یک مورخ، جلوگیری از این تحریف است. امروز کدام کشور مانند جمهوری اسلامی است که از لحاظ سیاسی و نظامی، کاملاً استقلال داشته باشد و وابسته به بلوک شرق و غرب نباشد؟ تبیین چنین مسئله ای وظیفۀ همگانی به خصوص خواص است. حضرت زینب سلام الله علیها بزرگترین جهادگر تاریخ اسلام هستند و در همین راستا، مورخین وظیفه ای سنگین‌تر از بقیه دارند؛ چرا که کتاب ماندگار است و قلم مورخ ماندگار است.

وی با اشاره به اینکه تاریخ را مورخین نمی‌سازند بلکه تاریخ را تاریخ سازان می‌سازند، گفت: امروز مردم مظلوم و سرافراز غزه تاریخ ساز یک حماسۀ عظیم هستند. حماسۀ پیروزی خون بر شمشیر و حق بر باطل و حماسۀ پیروزی نور بر ظلمت و بر مورخین فرض است که جلوی تحریف تاریخ غمناک و دردناک مردم غزه را بگیرند. مورخ، یک جهادگر تبیین است و هرگز نباید از جنگ رسانه‌ای دشمن بترسد. مورخ باید شجاع باشد. متأسفانه ما در بحث جهاد تبیین در فضای مجازی خوب عمل نکردیم. باید برنامه داشته باشیم و کم‌کاری گذشته را جبران کنیم.

انتهای‌پیام/

دیگر خبرها

  • اقتدار جمهوری اسلامی تکیه گاهی برای آزادی خواهان جهان است
  • امام جمعه مهاباد: کارگران از عوامل اصل قدرت ایران اسلامی هستند
  • مصباحی مقدم: آمریکا بدنبال تدابیر جدید برای ضربه زدن به جمهوری اسلامی است
  • شناساندن حضرت حجت(عج) به جهانیان؛ اولین گام ظهور
  • انتقاد دبیر کل حزب مجمع ایثارگران از حذف اندیشه و تصاویر امام
  • ماموستا فخری در تبیین حقایق انقلاب از علمای پیشتاز بود
  • علم الهدی: دشمنان اسلام چشم به ولایت معصوم دارند
  • اشراقی: ملاک اندیشه‌های امام، رهبر انقلاب هستند
  • علم الهدی: دشمنان اسلام از مسائل سیاسی عبور کرده و چشم به ولایت معصوم دارند
  • آیت‌الله جنتی: کارگران در صف مقدم دفاع از عزت ملی هستند