Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-02@03:43:02 GMT

قليان و بدنسازي

تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۹۶۲۵۳۸

قليان و بدنسازي

خبرگزاري آريا -

به ورزشکاران توصيه مي‌شود به هيچ عنوان دخانيات مصرف نکنند‎
بر خلاف اينکه عده‌اي اين تصور را دارند که مضرات دود قليان کمتر از سيگار است بايد گفت : مصرف قليان به مراتب داراي اثرات مخرب بيشتري بر سلامت ورزشکاران و تمامي افراد مي‌شود.
ضرر قليان بسيار بيشتر از سيگار است به طوري که بر اساس آزمايشات مشخص شده که زيان هر بار کشيدن قليان برابر با کشيدن 60 نخ سيگار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


موضوع ديگري که عوارض قليان را بيشتر از سيگار افزايش مي دهد اين است که نيکوتين قليان وقتي از درون فضاي مرطوب عبور مي کند به هنگام ترکيب شدنش با آب ترکيبات جديدي را تشکيل مي دهد که زيان کشيدن قليان را به مراتب بيشتر مي کند.
بر خلاف اينکه عده‌اي اين تصور را دارند که مضرات دود قليان کمتر از سيگار است بايد گفت مصرف قليان به مراتب داراي اثرات مخرب بيشتري بر سلامت ورزشکاران و تمامي افراد مي‌شود. همچنين ترکيبات شيميايي که در تنباکوي قليان جهت خوش‌رنگ و خوش‌بوتر شدن آن‌ها استفاده مي‌شود مي‌تواند موجب بروز انواع سرطان شود.
استفاده از دخانيات بر همه اعضاي بدن تاثير بدي ميگذارد . دخانيات به تنهايي تاثير زيادي بر عضلات ميگذارد. چند عامل مهم که در استفاده از دخانيات تاثير دارد خلاصه آن در زير آمده است.
1.موجب تخريب ويتامين ث مي شود و در نتيجه خستگي زودرس عضلاني پديد مي آيد .
از ديگر عوارض سيگار در بين ورزشکاران حرفه‌اي خستگي زودرس و کاهش قدرت عضلاني آن‌هاست. ورزشکاري که اقدام به مصرف دخانيات مي‌کند چون در حال استراحت، ضربان قلب بالايي دارند بنابراين توان هوازي آن‌ها کاهش پيدا مي‌کند.
2.موجب کاهش قند خون مي شود و در نتيجه فعاليت عضلاني مختل مي شود .
3.موجب اختلال در رسيدن اکسيژن به بدن و اختلال در اعمال قلبي عروقي مي شود .
در کساني که به طور متناوب اقدام به مصرف دخانيات مي‌کنند، اين اقدام موجب افزايش مقاومت در عروق کرونر و تنگي اين عروق مي‌شود و منجر به حوادث قلبي عروقي و در شرايط حادتر سبب بروز سکته قلبي مي‌گردد. لذا به ورزشکاران توصيه مي‌شود به هيچ عنوان دخانيات مصرف نکنند.

اگر ميخواهيد بصورت حرفه اي به تناسب اندام برسيد و عضله سازي کنيد نبايد دخانيات مصرف نماييد‎
خطرات قليان:
دود قليان حاوي سطوح بالايي از ترکيبات سمي از جمله تار، مونوکسيد کربن، فلزات سنگين و مواد شيميايي سرطان‌زا (يا تشديد کننده سرطان) مي‌باشد. در واقع افرادي که قليان مي‌کشند، در معرض مونوکسيد کربن و دود بيشتري نسبت به افراد سيگاري قرار دارند.
درست مانند سيگار کشيدن، قليان کشيدن نيز با سرطان ريه، بيماري‌هاي قلبي و ساير بيماري‌هاي جدي مرتبط است.
کشيدن قليان تقريبا به اندازه‌ي سيگار کشيدن نيکوتين وارد بدن مي‌کند، و احتمالا منجر به وابستگي به دخانيات مي‌شود.
قليان کشيدن توسط زنان باردار مي‌تواند منجر به تولد نوزادان کم وزن شود.
لوله‌هاي قلياني که در قليان سراها و کافه‌ها استفاده مي‌شوند، ممکن است به درستي تميز نشده و افراد را در خطر شيوع بيماري‌هاي عفوني قرار دهد.
وقتي شما ميخواهيد بصورت حرفه اي به تناسب اندام برسيد و عضله سازي کنيد نبايد دخانيات مصرف نماييد.زيرا دخانيات باعث استپ بدن ميشود.
چگونه!؟
بدن براي تغيير و خصوصا عضله سازي احتياج به اکسيژن رساني دارد که اين اکسيژن رساني از طريق خون انجام ميشود که شما با سيگار کشيدن و قليان کشيدن مانع اين امر ميشويد.
گردآوري: بخش ورزشي بيوته

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۶۲۵۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدئو) به خاک و خون کشیدن نمازگزاران شیعه در حکومت طالبان

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • پورکیانی سرپرست دبیری فدراسیون بدنسازی و پرورش‌اندام شد
  • اعلام ترکیب تراکتور برای پایین کشیدن استقلال
  • «قلیان اکسیژن» در مرحله آزمایش است/ برای نتیجه‌گیری زود است
  • ببینید | تصاویر تلخ از وضعیت اسفناک و درد کشیدن یک اسب در نقش جهان اصفهان
  • (ویدئو) به خاک و خون کشیدن نمازگزاران شیعه در حکومت طالبان
  • ناآگاهی مهمترین علت مصرف الکل و دخانیات
  • نگران مصرف قلیان هستیم/ دکه‌های مطبوعاتی مجوز عرضه دخانیات ندارند
  • قلیان اکسیژن چیست و چه خطراتی می‌تواند داشته باشد؟
  • بدنسازان زنجان سال گذشته ۵۰ نشان کشوری کسب کردند
  • قلیان اکسیژن؛ یک پک عمیق به سمت ناکجا؟!