Web Analytics Made Easy - Statcounter

درخواست تعویق سه ساله مصوبه جایگزینی موتور‌های دوزمانه قایق‌های صیادی و تفریحی جدید بنزینی با موتور‌های چهارزمانه از سوی وزارت کشور جهت سیر مراحل بررسی و تصویب هیئت وزیران ارائه شد. ۱۳ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۹ اقتصادی راه و مسکن نظرات - اخبار اقتصادی -

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری تسنیم،  از ابتدای سال 92 و به استناد مصوبه 17 آبان 91 هیئت وزیران، ثبت و تردد قایق های صیادی و تفریحی در دریا منوط به نصب موتورهای چهارزمانه بنزینی شد و ثبت موتورهای دوزمانه فعلی برای شناورها اعم از صیادی و تفریحی به خاطر تبعات زیست محیطی ممنوع شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پس از ابلاغ مصوبه فوق به دلیل عدم وجود زیرساخت های فنی و اقتصادی لازم برای ساخت و تأمین موتورهای چهارزمانه توسط مالکان آن‌ها که عموما از اقشار ضعیف و آسیب‌پذیر جامعه در سواحل کشور هستند تاکنون 12000 فروند از این قایق ها نتوانسته اند شرایط لازم برای ثبت را اخذ کنند. همین امر باعث شده تعداد زیادی قایق های فاقد هویت در سواحل و دریا وجود داشته باشند که مشکلات زیاد و جدی برای متولیان امر نظارت بر حفظ ایمنی و امنیت دریانوردی و مبارزه با قاچاق کالا ایجاد کرده است.

بنابر مراتب فوق و باتوجه به اینکه بررسی های میدانی به عمل آمده، بیانگر آن است که بستر لازم برای تأمین و ساخت موتورهای چهارزمانه (ساخت داخل یا وارداتی) فراهم نیست از طرفی باتوجه به اختلاف قیمت بسیار زیاد این موتورها با موتورهای دوزمانه، مالکان آن ها نیز توان پرداخت قیمت تمام شده این موتورها را ندارند.

لذا به منظور رفع معضل هوطنان ساحل‌نشین و تسهیل مأموریت های سازمان های متولی امر ساماندهی شناورهای فاقد هویت، وزارت کشور درخواست تعویق مصوبه مربوط به مدت سه سال را جهت سیر مراحل بررسی و تصویب هیئت وزیران ارائه کرده است تا بستر لازم برای ساخت این موتورها در داخل یا واردات آن‌ها و نیز امکان ارائه بسته حمایتی پیشنهادی برای مالکان قایق های موصوف فراهم شود.

پیش از این نیز وزارت راه و شهرسازی در مکاتبه ای مشابه، خواهان تعویق اجرای تصویب نامه مذکور شده بود.

انتهای پیام/

R1012188/P/S7,81/CT1 واژه های کاربردی مرتبط وزارت کشور سازمان بنادر وزارت راه

منبع: تسنیم

کلیدواژه: وزارت کشور سازمان بنادر وزارت راه وزارت کشور سازمان بنادر وزارت راه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۶۳۴۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بریکس می‌تواند جایگزینی برای دلار آمریکا ارائه کند

یک مقام صندوق بین‌المللی پول گفت، در صورت سقوط نظام مالی جهانی و دلار آمریکا، گروه بریکس می‌تواند جایگزینی برای آن ارائه کند.

به گزارش ایسنا، «الکسی موژین» عضو هیئت مدیره صندوق بین‌المللی پول گفت: اگر نظام مالی جهانی سقوط کند، کشورهای عضو گروه بریکس می‌توانند جایگزینی برای دلار آمریکا پیدا کنند.

موژین گفت: «مباحث زیادی درباره کمبودهای نظام مالی کنونی مطرح شده است. علاوه بر آن، بسیاری از مقالات باور دارند گروه بریکس می‌تواند جایگزینی برای سیستم مالی کنونی ارائه دهد.»

به گفته این مقام صندوق بین‌المللی پول کشورهای عضو بریکس می‌توانند یک واحد جدید ارائه کنند که در صورت سقوط دلار و نظام پولی جهان، آن را جایگزین کنند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • وزارت دادگستری آمریکا به دنبال تحریم گوگل است
  • عرضه به هنگام زمین و تامین اعتبارات لازم برای خرید مصالح از ضروریات ساخت مسکن توسط مردم است
  • نظارت بر فیلم‌های خارجی و چند ابهام    
  • تعویق در روند تحقیقات جنایات جنگی نیروهای بریتانیایی در افغانستان  
  • بریکس می‌تواند جایگزینی برای دلار آمریکا ارائه کند
  • گردش دوباره چرخ کارخانه ذوب آهن اسدآباد درخواست کارگران شد
  • رد درخواست ۹۶ درصد متقاضیان نهضت ملی در شهرهای تهران
  • خرید تضمینی گندم به بیش از یک میلیون و ۲۵۰ هزار تن رسید
  • قبول شدگان ماده ۲۸ پس از قبولی در آزمون استخدامی آموزش و پرورش باید چه کنند؟
  • منطقه ویژه سلفچگان با تکمیل فرودگاه قم توسعه می‌يابد