Web Analytics Made Easy - Statcounter

در برنامه اقدام ملی ساخت ۴۰۰ هزار مسکن در مدت ۲ سال و تا سال ۹۹ در دستور کار قرار دارد؛ همچنین تکمیل 500 هزار مسکن مهر تا پایان این دولت نیز گام دوم این طرح است.

گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو - سید مهدی حاجی‌آبادی؛ اقدام ملی مسکن، جدیدترین طرح اعلامی وزارت راه و شهرسازی برای ساماندهی به وضعیت خانه‌دار شدن مردم است؛ طرح مذکور شامل ۳ گام عمده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در برنامه اقدام ملی ساخت ۴۰۰ هزار مسکن در مدت ۲ سال و تا سال ۹۹ در دستور کار قرار دارد؛ در این برنامه مهمترین موضوع کاهش هزینه مسکن در قیمت تمام شده است؛ با توجه به این‌که زمین بیش از ۶۰ درصد هزینه مسکن را به خود اختصاص می‌دهد در برنامه «اقدام ملی» سیاستگذار تلاش کرده تا با واگذاری زمین‌های دولتی به سازندگان، هزینه ساخت را در این طرح کاهش دهد. همچنین علاوه بر زمین‌های وزارت راه وشهرسازی بر اساس دستورالعمل رئیس جمهوری تمام دستگاه‌های دولتی موظف شده‌اند تا زمین‌های دولتی را برای ساخت و ساز در اختیار وزارت راه و شهرسازی قرار دهند.
مهدی عبوری معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: با مصوبه شورای پول و اعتبار در اسفندماه سال ۱۳۹۷ که در اختیار وزارتخانه و بانک مسکن و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گذاشته شد، مقرر شد برای افرادی که تمایل به استفاده از این طرح دارند، در کلان‌شهر‌ها به‌صورت فردی حدود ۱۰۰ میلیون تومان و همراه با زوجه ۱۶۰ میلیون تومان در اختیار متقاضیان قرار گیرد.
عبوری ادامه داد: در شهر‌های مراکز استان نیز ۸۰ میلیون تومان به فرد و همراه با زوجه ۱۴۰ میلیون تومان و در شهر‌های زیر ۲۰۰ هزار نفر جمعیت مبلغ ۶۰ میلیون تومان به فرد و ۱۰۰ میلیون تومان با زوجه در اختیار متقاضیان قرار گیرد تا این طرح ملی موجب خانه‌دار کردن ۴۰۰ هزار نفر از متقاضیان واحد‌های مسکونی شود.


تکمیل واحد‌های باقی‌مانده مسکن مهر
پس از روی کار آمدن دولت یازدهم، با مزخرف خوانده شدن مسکن مهر توسط عباس آخوندی وزیر وقت راه و شهرسازی، بسیاری از مردم از قید خانه‌دار شدن در ایام صدارت وی را زدند؛ و طرح مسکن اجتماعی نیز جز در پاره‌ای مقالات و یادداشت‌های رسانه‌های حامی دولت برون‌دادی نداشت.
وزیر جدید راه و شهرسازی مدعی است تا پایان دوره وزارتش تمامی مسکن‌های باقی مانده طرح مهر را تحویل می‌دهد؛ که از آن به گام دوم اقدام ملی مسکن می‌شود یاد کرد.
حدود ۵۰۰ هزار واحد مسکونی در قالب مسکن مهر در ۴ استان در دست ساخت است.
اجرای این طرح به‌صورت جدی در دستور کار استان‌ها قرار گرفته است و با ابلاغ جدید وزیر قرار شده تا پایان دولت پرونده ۵۰۰ هزار واحد مسکن مهر بسته شود.
گفتنی است وزارت راه و شهرسازی متعهد شده ۲۰۰ هزار باب مسکن روستایی را نیز تا پایان دولت با همکاری بنیاد ملی مسکن و بخش خصوصی تکمیل و تحویل دهد.
مزایای طرح جدید چیست؟
واگذاری زمین دولتی، کاهش ۵۰ درصدی هزینه صدور پروانه و مجوزها، ۲۵ میلیون وام ساخت با نرخ سود صفر درصد و خرید مصالح از «بازار تعهدی» با تخفیف ۳۰ درصدی، بخشی از برنامه بسته جدید رونق مسکن است.

۶ بسته تأمین مالی و ۶ بسته تأمین سرمایه که بانک مسکن تدوین کرده است از جمله پیشنهاد‌های مطرح شده در طرح اقدام ملی است.

راه اندازی «بازار تعهدی» مصالح بخش دیگری از طرح اقدام ملی است که براساس آن، قراردادی ما بین بانک مسکن، بنیاد مسکن و شرکت تأمین مصالح ساختمانی امضا می‌شود. ساز وکار بازار به این صورت خواهد بود که سازندگان نیاز مصالح سالانه خود را اعلام می‌کنند و شرکت تأمین مصالح را به‌صورت عمده خریداری می‌کند که قیمت آن تقریباً ۲۸ تا ۳۰ درصد کمتر از قیمت بازار است.
به نظر می‌رسد با استقبال از اراده وزارت راه و شهرسازی به عبور از دوران بی‌عملی آخوندی، به دوران اثرگذاری در مسئله مسکن، تا حدی بتوان رشد عقب‌ماندگی‌های پیشین را جبران کرد؛ امری که نیازمند صداقت وزارت راه و خروجی قابل لمس برای خانه‌دار شدن مردم است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: خانه قیمت خانه قیمت مسکن اجاره خانه ساخت مسکن ساخت و ساز طرح اقدام ملی مسکن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۶۲۱۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرمایه گذاری ۱۰۰هزار میلیارد تومانی برای ۳۵پروژه تجاری ومسکونی در کشور

ارسلان مالکی معاون وزیر راه وشهرسازی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه استفاده از ظرفیت های مردمی در اجرای پروژه های نهضت ملی  جزو برنامه‌ها و اولویت های ما به شمار می رود  افزود: در راستای تحقق شعار سال ۱۴۰۳ با مشارکت مردم و بخش خصوصی شناسایی و اجرای پروژه‌های سرمایه‌گذاری در سازمان ملی زمین و مسکن به ارزش بیش از ۱۲۰ هزار میلیارد تومان در دست اقدام است.

مالکی با بیان اینکه  از این میزان ۳۳ پروژه مشتمل بر ۵ هزار و ۲۲۵ واحد مسکونی، تجاری، اداری و خدماتی به ارزش بالغ بر ۱۲ هزار میلیارد تومان در حال ساخت است گفت:۱۱ پروژه با ظرفیت یک‌هزار و ۸۰۰ واحد مسکونی، تجاری، اداری و خدماتی هم در مرحله انتخاب سرمایه‌گذار قرار دارد، ادامه داد: ارزش ریالی این پروژه‌ها در حدود ۸ هزار میلیارد تومان است.

وی یادآور شد: ۳۵ پروژه سرمایه‌گذاری در ۱۸ استان به ارزش حدود ۱۰۰ هزار میلیارد تومان برای انجام مطالعات و اخذ نظریه کارشناس رسمی در دست اقدام است گفت: اجرای پروژه‌های سرمایه‌گذاری به‌عنوان یکی از اولویت‌های سازمان ملی زمین و مسکن در برنامه اجرایی سال ۱۴۰۳ مطرح شده است.

معاون وزیر راه وشهرسازی با بیان اینکه از تمامی سرمایه گذاران در اجرای پروژه‌های نهضت ملی مسکن دعوت می‌کنیم که در این زمینه ورود کرده و اقدام به اجرای پروژه‌ها عمرانی و تجاری کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی راه و شهرسازی

دیگر خبرها

  • مردم ماشین و طلا بفروشند، خانه بسازند
  • سمنان پیشرو در نهضت ملی مسکن/ ۱۹ هزار واحد مسکونی در دست ساخت است
  • اهدای زمین رایگان بهترین راه خانه‌دار کردن مردم است
  • سندرم تراکم،بلای جان کلانشهرها/ ضرورت تغییرالگوی ساخت مسکن از آپارتمان‌های ‌انبوه به خانه‌های یک طبقه حیاط‌دار
  • سرمایه گذاری ۱۰۰هزار میلیارد تومانی برای ۳۵پروژه تجاری ومسکونی در کشور
  • شناسایی و اجرای بیش از ۱۲۰ هزار میلیارد تومان فرصت سرمایه‌گذاری در سازمان ملی زمین و مسکن
  • آیا هشدار به‌ پلتفرم‌های آگهی جواب می‌دهد؟
  • اقدام آتشین مرد نقاش | مادر و پسر ۱۱ ساله در خشم پدر سوختند
  • حجاج ابهری و خدابنده‌ای برای تزریق واکسن مننژیت اقدام کنند
  • حجاج ابهر و خدابنده برای تزریق واکسن مننژیت اقدام کنند