Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-29@19:23:40 GMT

لغو مجوز فعالیت صیادی ۱۶ کشتی ترال در آب‌های ایران

تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۹۶۳۷۱۶

به گزارش ایسنا، محمد رادمهر در جمع صیادان شهرستان جاسک، اظهار کرد: بنا به تخلف‌های ۱۶ کشتی ترال، مجوزهای دریانوردی آن‌ها توسط ابلاغ شورای کارگروه مرز شورای امنیت ملی لغو شده است و حق هیچ‌گونه فعالیت دریانوردی و صیادی نخواهند داشت و از تحت پرچم جمهوری اسلامی ایران خارج شده‌اند.

وی با بیان اینکه برخورد با تخلف‌های صیادی به‌صورت جدی توسط شیلات انجام می‌گیرد و تخلف در صید صنعتی و سنتی تفاوتی ندارد، تصریح کرد: آبزیان دریای عمان متعلق به تمام ایرانیان هست و باید در حفظ اکوسیستم دریایی تلاش کنیم وگرنه برای بازسازی اکوسیستم دریایی باید بهای سنگین بدهیم که برخی از خسارات به حوزه دریا غیرقابل‌جبران هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرماندار جاسک تصریح کرد: رویکرد جدید تعاونی صیادان باید به سمت پرورش آبزیان ماهی و میگو برود و از سرمایه‌گذاری پرورش میگو و ماهی در قفس حمایت می‌کنیم.

وی خاطرنشان کرد: کمبود ماهی در بازار جاسک غیرقابل‌پذیرش است و نباید تمام صید روز خود را به شهرستان‌ها ارسال کنند، دولت به ازای هر شناور قایق و لنج، سوخت یارانه‌ای می‌دهد و صیادان موظف هستند صید خود را در جاسک عرضه کنند.

فرماندار جاسک با بیان اینکه امسال همگی باید اهتمام جدی در افزایش رونق تولید اقتصادی داشته باشیم، اظهار کرد: توسعه بنادر جاسک از اقدامات مهم دولت بوده و اساس اقتصاد کشور "دریا محور" است، بنابراین تعاونی صیادان در راه‌اندازی کارخانه‌های فرآوری دریایی سرمایه‌گذاری کنند تا چرخه تولید از ابتدا تا انتها در همین شهرستان صورت پذیرد.

رادمهر در پایان گفت: پانزده هزار صیاد جاسکی مستقیم و غیرمستقیم از دریا امرار معاش می‌کنند.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۶۳۷۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حادثه دریایی جدید در غرب یمن

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وبگاه سازمان عملیات تجارت دریایی انگلیس (UKMTO)، لندن امروز دوشنبه از وقوع یک حادثه امنیتی در فاصله ۵۴ مایل دریایی در غرب یمن خبر داد.

بر اساس اعلام الجزیره، اداره عملیات تجارت دریایی بریتانیا خبر داد: یک افسر شرکت امنیتی اعلام کرد که یک کشتی در ۵۴ مایل دریایی المخا در غرب یمن آسیب دیده است.

افسر امنیتی شرکت از آسیب دیدن کشتی خبر داد و افزود: به خدمه آسیبی نرسیده است و کشتی به مسیر خود به سوی بند بعدی در حرکت است.

ادامه دارد ....

کد خبر 6092498

دیگر خبرها

  • آتش سوزی ۲ فروند لنج در بندر شهدای هفت تیر چابهار | فوت یک نفر و خسارت سنگین مالی به صیادان
  • حادثه دریایی جدید در غرب یمن
  • فرمانده نیروی دریایی ارتش : کشتی‌ های ایرانی را در خلیج عدن و اقیانوس اطلس اسکورت می‌کنیم
  • توانایی ایران در وصل شدن گذر جنوب شرق به اروپای شرقی
  • خلیج‌ فارس امن‌ترین نقطه دریایی جهان است | اسکورت کشتی‌های تجاری ایران در آب‌های فرامرزی
  • وقوع یک حادثه در آب‌های شرق یمن
  • مزایای کریدور حمل‌ ونقل سبز و دیجیتال دریایی چیست؟
  • بومی سازی تجهیزات الکترونیکی در صنعت دریا
  • بومی سازی تجهیزات الکترونیکی کاربردی در صنعت دریا
  • وقوع ناپایداری‌های موقتی، تندباد لحظه‌ای و گردوخاک، ۸ اردیبهشت