Web Analytics Made Easy - Statcounter

هنرمندان تئاتر شهرستان مهریز طی نشست با رئیس شورای تئاتر استان یزد، مطالبات خود را بیان کردند.به گزارش بلاغ،محمدحسن زارعیان یک شنبه شب، در نشست هنرمندان تئاتر شهرستان مهریز خاطرنشان کرد: بی‌شک یک مجری توانمند، یک طناز نیست یا یک هنرمند هنرهای تجسمی، موسیقی‌دان نیست؛ بنابراین باید تلاش کنیم گروه‌های نمایشی که در سطح شهرستان پراکنده هستند در زیرمجموعه انجمن تئاتر این شهرستان شناسایی شوند تا از این ظرفیت‌ها حتی در مناطق دورافتاده شهرستان نهایت بهره را ببریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان مهریز همچنین افزود: لباس‌های هنرمندان انجمن تئاتر شهرستان نیز مندرس است و درخور و شأن هنرمندان این شهرستان نیست. غنی‌سازی کتابخانه تئاتر شهرستان با کتاب‌های تخصصی این رشته نیز باید موردتوجه قرار گیرد. برای برگزاری کلاس‌های تابستانه نیز گروه‌های نمایشی و انجمن‌ها می‌توانند اعلام آمادگی کنند.

وی همچنین در پاسخ گلایه یکی از هنرمندان نمایش شهرستان مبنی بر نبود سالن موردنیاز برای اجرای برنامه اذعان کرد: با رایزنی‌هایی که با رستوران‌ها و بوم گردی‌ها صورت گرفته است، قرار شده است متن‌خوانی نمایشنامه‌ها توسط هنرمندان عرصه تئاتر، در مجتمع آتنا، هفت شهر، رستوران سنتی چهل دخترون، کافه قرار، مهرنگار و باغشهر به تمرین و اجرا بپردازند.

در ادامه رئیس شورای تئاتر استان یزد با اشاره به پیشینه خوب شهرستان مهریز درزمینهٔ تئاتر گفت: با توجه به حمایت‌های اداره فرهنگ و ارشاد مهریز و هنرمندان این شهرستان، همواره مهریز موردتوجه استان است. امیدواریم در جشنواره‌ها و به‌ویژه در جشنواره «استنداپ» که اجرای طنز طی ۱۰ الی ۱۵ دقیقه است و به‌زودی برگزار خواهد شد، مهریز مانند گذشته بدرخشد.

احمد ندافی ضمن تأکید بر انسجام گروه‌ها و انجمن‌های تئاتر شهرستان و برگزاری انتخابات و تشکیل شورا افزود: رئیس انجمن تئاتر لازم نیست از هنرمندان تئاتر باشد اما اعضای شورای تئاتر باید همه از هنرمندان تئاتر باشند. حدود ۱۰۰ نفر در استان یزد فوق‌لیسانس تئاتر دارند و تلاش می‌کنیم از ظرفیت‌های استان استفاده کنیم.

وی در خصوص تأمین لباس برای هنرمندان تئاتر شهرستان مهریز قول مساعد داد و گفت: از انجمن تئاتر که در ۱۰ شهرستان راه‌اندازی کرده‌ایم تنها دو شهرستان فعال هستند و مهریز یکی از این شهرستان‌های فعال است که قابل‌تقدیر است. وضعیت سالن‌ها و هزینه‌های بالای اجاره آن نیز به دلیل خصوصی‌سازی سالن‌ها است و باید این موضوع مطرح و مشکل رفع شود.

علیرضا یزدانیان، رئیس انجمن تئاتر شهرستان مهریز نیز با اشاره به رزومه و سوابق خود درزمینهٔ نمایش و تئاتر تأکید کرد: برای موفقیت در تئاتر به نیروی‌های جوان و فعال و باتجربه بالا نیازمندیم. تلاش می‌کنیم از محلات مختلف گروه‌های نمایشی متعددی اعلام حضور کنند تا جایی که برای اجرای برنامه‌ها و مراسم‌های سطح شهرستان از ظرفیت هنری شهرستان و از هنرمندان، خواننده‌ها و مجریان توانمند بومی و مهریزی استفاده کنیم.

از حواشی این مراسم، می‌توان به اعتراض اعضای قبلی انجمن تئاتر با نحوه انتخاب رئیس جدید این انجمن و نیز اختلاف آن‌ها با گروه‌های نمایشی سطح شهرستان؛ همچنین گلایه رئیس شورای تئاتر استان یزد در مورد این اختلافات اشاره کرد.

 

منبع: بلاغ مازندران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bloghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بلاغ مازندران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۶۳۷۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشکیل کارگروه‌ تخصصی مشترک بین دانشگاه آزاد و شورای شهر زرقان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، سراج‌الدین محبی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد زرقان به مناسبت روز شورا‌ها با رئیس شورای اسلامی شهر زرقان دیدار و گفت‌وگو کردند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد زرقان در این دیدار اظهار کرد: به نمایندگی از این دانشگاه این روز را به‌طور خاص به اعضای شورای اسلامی شهر زرقان که با همدلی، وظیفه‌شناسی و قانون‌مداری در رفع مشکلات شهر و شهروندان تلاش می‌کنند و در این مدت با تعامل و دلسوزی دانشگاه زرقان را دررسیدن به اهداف خود همراهی کرده‌اند، تبریک می‌گویم.

محبی، تشکیل شورا‌های اسلامی شهر و روستا را ﺑﻪﻣﻨﺰﻟﻪ ﺗﺠلی ﻣﺮدمﺳﺎﻻری دﯾنی و ﻧﻤﺎد اﻋﻤﺎل ﺣﻖ ﺗﻌﯿﯿﻦ ﺳﺮﻧﻮﺷﺖ توسط مردم در ﻧﻈﺎم جمهوری اسلامی و نقطه عطفی برای مدیریت مشارکتی در ایران برشمرد که به‌عنوان یک رویکرد نوین در رفع معضلات و مشکلات جامعه نقش مهمی به‌عنوان یک حکومت محلی در عرصه زندگی شهری ایفا می‌‌کند.

وی متذکر شد: دانشگاه آزاد اسلامی واحد زرقان آمادگی تشکیل کارگروه‌های تخصصی مشترک بین این دانشگاه و شورای اسلامی شهر به‌منظور تطابق فکر و ایده با عمل و اجرای آن پس از تأیید علمی و سرمایه‌ای را دارد و می‌تواند الگویی از همراهی علم و عمل در جامعه باشد.

دانشگاه‌ زرقان زیربنا و پایگاه فرهنگی و اجتماعی است

رئیس شورای اسلامی شهر زرقان هم وجود دانشگاه در شهرستان زرقان را زیربنا و پایگاه فرهنگی، علمی و اجتماعی دانست و با توجه به نقش مثبت و محوری این نهاد با قدردانی از تأثیر فرهنگی و علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد زرقان به تشریح خواسته‌ها و دغدغه‌های مردم شهرستان در مورد دانشگاه آزاد پرداخت.

قاسم جمالی، خواستار راه‌اندازی رشته‌های مرتبط با صنایع واقع در شهرستان زرقان و مشارکت بیشتر دانشگاه آزاد اسلامی واحد زرقان  در برگزاری مراسم‌ و مناسبت‌ها در سطح شهرستان زرقان شد.

وی، عدم وجود رشته‌های پزشکی و پیراپزشکی را از بزرگ‌ترین دغدغه مردم برشمرد و افزود: زرقان نزدیک‌ترین شهرستان به مرکز استان فارس و قطب پزشکی جنوب کشور و دارای دو بیمارستان و درمانگاه تخصصی است و خلأ وجود رشته‌های فوق به‌شدت احساس می‌شود و دائر کردن این رشته‌ها را از خواسته‌های برحق مردم زرقان است.

رئیس شورای اسلامی شهر زرقان با استقبال از تلفیق علم و عمل در اجرای طرح‌های شهری و تحقق شعار سال به عنوان «جهش تولید با مشارکت مردم» ابراز امیدواری کرد که با اهتمام و جدیت بیشتر در مسیر توسعه و بالندگی در همه ابعاد فرهنگی، اجتماعی و عمرانی شهرستان زرقان گام برداشته شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بوشهر در تعداد اجراهای موسیقی از برترین استان‌های کشور است
  • خراسان رضوی بیشترین تعداد دفاتر انجمن سینمای جوانان کشور را دارد
  • حل برخی مشکلات اهدای خون در شهرستان‌های استان یزد
  • تجلیل جامعه معلولان از یک برنامه تلویزیونی/«نامیرا» فرهنگسازی کرد
  • مکمل‌های طرح نور در نهادهای فرهنگی اجرا شود
  • تشکیل کارگروه‌ تخصصی مشترک بین دانشگاه آزاد و شورای شهر زرقان
  • شوراها پشتوانه مالی ندارند
  • تاریخ برگزاری انتخابات فدراسیون انجمن‌های ورزشی مشخص شد
  • زمان برگزاری انتخابات فدراسیون انجمن‌های ورزشی مشخص شد
  • تونس حوزه هنری را نماینده تئاتر ایران می‌داند/مفاهیم مشترک تئاتری