Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسکانیوز»
2024-04-29@12:05:44 GMT

جایگاه سوم تولید کیت ضد درد به ایران تعلق گرفت

تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۹۶۴۶۱۴

جایگاه سوم تولید کیت ضد درد به ایران تعلق گرفت

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، این کیت با نام «اتوکین پی آر پی» با هزینه ای بسیار کمتر از نمونه های خارجی در داخل تولید می شود تا همگان قادر به استفاده از آن باشند. این کیت به صورت کاملا بومی توسط متخصصان ایرانی شرکت دانش بنیان نوآوران سلامت ارژنگ تولید شده است.

محمد حسین ارژنگیان مدیر عامل این شرکت دانش بنیان درباره تولید این محصول بیان کرد: اتوکین تراپی برای درمان بیماری های مفصلی کاربرد دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این تکنیک درمانی دارای اثر ضد درد و تسکین بالایی است. فرآیند التهابی مزمن را متوقف می کند و از طول عمر درمانی بالایی برخودار است. در اکثر بیماران به ویژه آرتروز مفصل زانو و لگن بسیار موثر است. تولید این کیت منحصر به دو کشور آمریکا و آلمان بود اما با تلاش محققان کشورمان ،ایران جایگاه سوم تولید این محصول در جهان را به خود اختصاص داد.

وی به مزیت های این محصول نسبت به نمونه خارجی اشاره کرد و گفت: استفاده از لوله های شیشه ای صیقلی به جای سرنگ پلاستیکی در فرآیند خونگیری، انکوباسیون و استحصال فرآورده آزادسازی سیتوکین های خون را سرعت می بخشد و معایب وجود میکروپلاستیک را که نمونه های خارجی با آن درگیرند را از بین برده است.

ارژنگیان ادامه داد: همچنین همراه سازی متد پی آر پی در کنار اتوکین تراپی نیز دارای مزیت هایی است. بازسازی مفاصل در کنار کاهش درد به دلیل تزریق پلاسمای غنی از پلاکت در مرحله نهایی درمان در این روش رخ می دهد. در حالیکه نمونه وارداتی صرفا درد را کاهش می دهد. همچنین هزینه پایین رقابتی کیت اتوکین در کنار اثربخشی بالای آن مزیت رقابتی برای محصول ایجاد کرده است.

وی در بخش بعدی درباره پی آر پی نیز توضیحاتی ارائه داد و ابراز کرد: پلاسمای غنی از پلاکت یا پی آر پی چیزی نیست جز حجمی از پلاسمای خود فرد که غلظت پلاکت آن بالاتر از حد پایه است. این فراورده طی یک فرآیند جداسازی از خون تازه و لخته نشده تهیه می شود. به علت غنی بودن پی آر پی از پلاکت های حاوی فاکتورهای رشد و کارایی آنها در بهبودی بافت های آسیب دیده استفاده از پلاکت ها در ترمیم بافت های آسیب دیده و بهبود روندهای درمانی گوناگون متداول شده است.

انتهای پیام/

169 / 156 تولید کیت ضد درد سلول های بنیادی دانش بنیان نوآوران سلامت ارژنگ مفصل زانو آزادسازی سیتوکین بازسازی مفاصل

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: سلول های بنیادی مفصل زانو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۶۴۶۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید کلزا به ۲۵۰ هزارتن می‌رسد

سعداله منصوری سطح کشت کلزا را بالغ بر ۱۶۰ هزار هکتار اعلام کرد و گفت: انتظار داریم سطح برداشت دانه کلزا نزدیک به ۱۳۰ هزار هکتار باشد که نسبت به سال زراعی گذشته ۴۰ هزار هکتار افزایش را نشان دهد.

مجری طرح دانه‌های روغنی وزارت جهاد کشاورزی افزود: از ۱۶۰ هزار هکتار سطح زیرکشت کلزا، نزدیک به ۵۰ تا ۵۵ هزار هکتار آن در اراضی دیم و مابقی در اراضی آبی است.

وی با بیان اینکه در سال زراعی گذشته سطح زیرکشت کلزا در کشور ۱۱۰ هزار هکتار بوده است، خاطرنشان کرد: در نهایت از سطح ۸۸ هزار هکتار حدود ۱۴۰ هزار تن کلزا برداشت شد.

منصوری تناسب قیمت تضمینی این محصول در مقایسه با گندم، توزیع به موقع نهاده‌ها و بذر و وعده به موقع پرداخت پول محصول تحویلی کشاورزان با مرجع مشخص را از دلایل استقبال کشاورزان از کشت کلزا در سال زراعی جاری دانست.

مجری طرح دانه‌های روغنی وزارت جهاد کشاورزی درباره خرید تضمینی دانه‌های کلزا، گفت: امسال خرید کلزا توسط بخش خصوصی و انجمن صنایع روغن‌کشی ایران انجام می‌شود و نقش نهادهای دولتی اعم از سازمان مرکزی تعاون روستایی و شرکت بازرگانی دولتی ایران حداقل خواهد بود و اگر در منطقه‌ای بخش خصوصی برای خرید ورود نکرد، این نهادها اقدام به خرید تضمینی خواهند کرد.

مجری طرح دانه‌های روغنی وزارت جهادکشاورزی ابراز امیدواری کرد که ورود بخش خصوصی در موضوع خرید کلزا با روند منطقی و معقول پیش برود و پرداخت بهای محصول کلزاکاران با حمایت دست‌اندرکاران سپری شود و بتوان با اطمینان خاطر برای برنامه کشت سال زراعی آینده آماده شد.

او با اشاره به آغاز برداشت دانه‌های کلزا از مزارع کشور گفت: در استان‌های کرمان، هرمزگان، خوزستان و ایلام برداشت آغاز شده و تاکنون روند خوبی داشته است.

منصوری افزود: در استان‌های ایلام و خوزستان، زارعانی که محصول‌شان را تحویل داده‌اند، ۲۰ درصد بهای محصول را دریافت کرده‌اند.

مجری طرح دانه‌های روغنی وزارت جهاد کشاورزی ادامه داد: براساس آخرین گزارش‌ها، حدود نیمی از سطح زیر کشت کلزا در استان ایلام و حدود ۳۰ درصد مزارع استان خوزستان تاکنون برداشت شده است.

او در مورد توزیع بذر کلزا گفت: امسال نزدیک به ۲ هزار تن بذر کلزا میان کشاورزان توزیع شد که از این میزان حدود ۷۰ درصد بذر هیبرید تولید داخل و مابقی بذر آزاد افشان بوده و به میزان محدودی هم بذر هیبرید وارداتی برای ایجاد تنوع ارقام داشته‌ایم.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • تلاشگران ذوب آهن اصفهان مغز متفکر برای جهش تولید هستند
  • تسریع و تسهیل انواع تست کمک‌فنر‌ها با تولید مولتی‌تستر ایرانی ممکن شد
  • ۷۰ درصد پنبه کشور در گلستان تولید می شود
  • مراقب باشید؛ این داروها و خوراکی‌ها پلاکت خون را کاهش می‌دهند
  • آغاز نهضت تولید محصول سبز با برق سبز در مه‌ولات
  • اطلاعات پروژه جدید بهمن دیزل لو رفت!
  • افزایش ۷۰ هزار تنی تولید کلزا در کشور
  • تولید کلزا به ۲۵۰ هزارتن می‌رسد
  • پژو سقوط کرد؛ سرگردانی ایران‌خودرو برای تولید محصول محبوب
  • اطلاعات پروژه جدید بهمن دیزل