Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پول نیوز»
2024-05-06@22:35:49 GMT

رشد اقتصادی فرانسه کاهش یافت

تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۹۶۴۷۱۴

رشد اقتصادی فرانسه کاهش یافت

پول‌نیوز - رشد اقتصادی سه ماهه نخست فرانسه به ۰.۳ درصد رسید.

به گزارش تریدینگ اکونومیکس، مرکز آمار فرانسه با تأیید پیش بینی‌های قبلی و انتظار اقتصاددانان اعلام کرد که با کاهش ۰.۱ درصدی رشد اقتصادی در سه ماهه نخست امسال نسبت به سه ماهه پایانی سال گذشته، دومین اقتصاد بزرگ منطقه یورو رشد ۰.۳ درصدی را تجربه کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!





در بین مؤلفه‌های مختلف رشد، مصارف خانوار افزایش داشته است (از ۰.۳ درصد در سه ماهه پایانی سال گذشته به ۰.۴ درصد در سه ماهه نخست) اما سرمایه گذاری ثابت و تقاضای خالص خارجی با کاهش (به ترتیب از ۰.۶ درصد به منفی ۰.۳ درصد و از ۰.۷ درصد به ۰.۶ درصد) مواجه شده است.

دولت فرانسه که از اواخر سال گذشته مخارج خود را برای تقویت رشد اقتصادی افزایش داده بود به روند افزایشی خود در سال جدید نیز ادامه داده است به گونه‌ای که مخارج دولتی طی این مدت ۰.۷ درصد افزایش یافته است. با این حال سرمایه گذاری خانوارها بدون تغییر و در سطح ۰.۳ درصد باقی مانده است و شرکت‌های خصوصی سرمایه گذاری خود را از ۰.۸ درصد در سه ماهه پایانی سال قبل به ۰.۷ درصد در سه ماهه نخست امسال کاهش داده‌اند.

به گفته مرکز آمار فرانسه، صادرات در این مدت ۰.۴ درصد و واردات ۱.۴ درصد افزایش داشته است. در دوازده ماه منتهی به ماه مارس اقتصاد فرانسه ۱.۲ درصد رشد داشته است که نسبت به آمار مدت مشابه سه ماهه قبلی تغییری نکرده است.

متوسط رشد اقتصادی فرانسه در بازه زمانی ۱۹۴۹ تا ۲۰۱۹ معادل ۰.۷۸ درصد بوده است که بالاترین رقم ثبت شده مربوط به سه ماهه سوم ۱۹۶۸ با ۸ درصد و کمترین رشد نیز متعلق به سه ماهه دوم ۱۹۶۸ با منفی ۵.۳ درصد بوده است.

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: رشد اقتصادی فرانسه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۶۴۷۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وصول یک ماهه ۱۰۰۰ میلیارد مالیات از شرکتهای خام فروش صادراتی

سازمان امور مالیاتی حدود ۱۰۰۰ میلیارد تومان از شرکتهای خام فروش صادراتی بابت مالیات عملکرد وصول کرد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، بر اساس گزارش عمکلرد سازمان مالیاتی در فروردین ماه امسال حدود 1000 میلیارد تومان مالیات از شرکتهای صادرکننده مواد خام و نیمه خام وصول شده است.

لازم به ذکر است، کل سال 1402 حدود 11.5 هزار میلیارد تومان از این شرکتها مالیات و عوارض صادراتی دریافت شده بود.

گفتنی است، این عوارض مرتبط با مالیات عمکلرد شرکتهای صادرکننده مواد خام طبق حکم بند ن تبصره 6 وصول شده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مالیات آری؛ اما نه ۳۰ و ۵۰ و ۷۰ درصد!
  • ‏افزایش ۲۰۰ میلیون دلاری دارایی‌های ارزی در فروردین
  • چشم‌انداز صندوق بین‌المللی پول از اقتصاد ایران و جهان
  • رشد ۵ درصدی مبادلات تجاری ایران و هند
  • تجارت ایران و هند با رشد ۵ درصدی به ۳۷۷ میلیون دلار رسید
  • واردات ۱۳۴ میلیون دلار برنج هندی در ۲ ماه
  • وصول یک ماهه ۱۰۰۰ میلیارد مالیات از شرکتهای خام فروش صادراتی
  • ابرتورم در ترکیه چگونه مردم را بدهکار می‌کند؟
  • افزایش چشمگیر شمار اخراج های پناهندگان از آلمان
  • افزایش ۱۶ درصدی تولید فولاد ایران در فصل نخست ۲۰۲۴