Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی گفت: درراستای ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه باید بیشتر فرهنگ عمل به آموزه‌های قرآن را رواج دهیم که این عامل سبب کاهش انحرافات اجتماعی می‌شود. ۱۳ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۳ استانها مرکزی نظرات - اخبار استانها -

به‌گزارش خبرگزاری تسنیم از ساوه، حجت‌الاسلام حسین دلاوری صبح امروز در اجتماع فعالان و نخبگان قرآنی شهرستان ساوه با اشاره بر ضرورت ترویج فرهنگ قرآنی اظهار داشت: اگر از تمامی ظرفیت‌های جامعه برای توسعه فرهنگ قرآنی و ترویج مفاهیم عالیه کلام وحی استفاده شود، مسیر نجات و سعادت انسان که در متن قرآن وجود دارد، هموارتر می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: خوشبختانه با تاکیدات مقام معظم رهبری نسبت به حفظ قرآن، این موضوع در جامعه به خوبی مورد توجه قرار گرفته و اقدامات بسیار خوبی از سوی موسسات و متولیان امور قرآنی انجام گرفته، قرآن راه نجات انسان‌ها است و حتی یک آیه می تواند تاثیرات به سزایی در دل و جان انسان داشته باشد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی خاطرنشان کرد: تقویت وحدت و انسجام برنامه‌ها و فعالیت‌ مجموعه‌های قرآنی  و ایجاد فضای مناسب و تقویت انگیزه در میان آحاد مختلف مردم به منظور گرایش به سمت و سوی معارف قرآنی باید مورد توجه قرار گیرد.

شهرستان ساوه از استعدادها و ظرفیت‌های بالایی در حوزه قرآن برخوردار است

دلاوری بیان کرد: شهرستان ساوه از استعدادها و ظرفیت‌های بالایی در حوزه قرآن برخوردار است و انسجام‌بخشی به فعالیت‌های قرآنی سبب می‌شود تا گام‌های موثری در توسعه مفاهیم کلام وحی برداشت.

وی ادامه داد: درراستای ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه باید بیشتر فرهنگ عمل به آموزه‌های قرآن را رواج دهیم که این عامل سبب کاهش انحرافات اجتماعی می‌شود، انسان هر چقدر به قرآن نزدیک‌تَر شود به نظام الهی نزدیک‌ترشده و آموزه‌های قرآنی ترویج می‌یابد.

کاشان| 300 میلیارد ریال اعتبار برای گسترش فرهنگ قرآنی اختصاص یافتترویج فرهنگ قرآنی در جامعه بسیاری از ناهنجاری‌های اجتماعی را از بین می‌برد‌مقابل بی‌اعتنایی شورای توسعه فرهنگ قرآنی سکوت نمی‌کنیم

نشر فرهنگ قرآنی ضامن سلامت روح و روان جامعه

امام جمعه ساوه هم در این مراسم با اشاره به ضرورت اهتمام به برنامه‌های قرآنی گفت: اهتمام و توجه به برنامه‌های قرآنی باید اولویت فعالیت‌های فرهنگی در سطح کشور قرار گیرد.

سید ابراهیم حسینی افزود: زندگی سعادتمند در گرو توجه به دستورات قرآن کریم و همچنین پرداختن به موضوعات قرآنی است و باید با تمام توان در این زمینه تلاش کرده و در گسترش معارف اسلامی و دینی بکوشیم، نشر فرهنگ قرآنی ضامن سلامت روح و روان جامعه در برابر همه آفات و راهکار مقابله با فرهنگ بیگانه است.

وی تصریح کرد: برگزاری محافل انس با قرآن به عنوان یک مقدمه‌ای است که اجرا می‌شود درحالی که باید به متن و تفسیر قرآن نیز توجه کرد، فهم قرآن به مراتب اهمیت بیشتری دارد تا بستر عمل بیشتر به مفاهیم قرآنی فراهم شود.

انتهای پیام/ ع

R41371/P/S6,73/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۶۶۱۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشکیل بانک اطلاعاتی به منظور ترویج اشاعه کارآموزی در مازندران

مدیرکل فنی و حرفه‌ای مازندران گفت: تشکیل بانک اطلاعاتی با کمک مجمع خیرین به منظور ترویج اشاعه کارآموزی در فنی و حرفه‌ای ضروری است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مازندران، سیدحسین درویشی شامگاه _یک‌شنبه، نهم اردیبهشت_ در جلسه شورای مهارت واقع در سالن ششم بهمن فرمانداری ویژه آمل با اشاره به فعالیت دو هزار و ۵۰۰ آموزشگاه در سراسر استان اظهار کرد: از این تعداد ۳۰۰ آموزشگاه در این شهرستان وجود دارد که ۲۰۰ آموزشگاه آن به آمایش نیاز دارد.

وی افزود: در جهت جذب سرمایه‌گذار در ۲ حوزه گردشگری و صنایع‌دستی فراخوان عمومی داده شود و این باید بر مبنی عنوان سال آن هم مشارکت مردمی باشد.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای مازندران با بیان اینکه در این استان ۷۰ درصد آموزش در آموزشگاه‌های آزاد انجام می‌شود، گفت: بنگاه‌های اقتصادی و واحدهای صنعتی در استان فعال هستند، بنابراین برای ارتقای مهارت و جذب کارگر باید در سامانه عضو شوند.

درویشی با تاکید بر اینکه در جهت مهارت‌آموزی واحدهای اصناف باید وارد کار بیاید، اظهار داشت: با وجود اینکه ایجاد اشتغال در سطح کشور جایگاه بالایی قرار داریم، اما در زمینه دانش‌آموختگان در تراز پایین قرار داریم.

وی با اشاره به اینکه هم‌اکنون ۷۰ درصد کارآموز یا دانشجوی در حال تحصیل یا دانش‌آموز هستند و این مناسب نیست، عنوان کرد: با توجه به تشکیل مجمع خیرین فنی و حرفه‌ای در این استان نیاز به فعالیت گسترده در سراسر مازندران دارد؛ تشکیل بانک اطلاعاتی در این مجمع ضروری به منظور ترویج اشاعه کارآموزی در فنی و حرفه‌ای است.

این مسئول افزود: پنجشنبه مهارتی به نام مهر راه انداخته شد که در این اصناف دهیاران و بخشداران برای توانمندسازی روستا به کمک سفیران مهارت آموزی بیایند، با توجه به این‌که پایلوت آن در ۵۰۰ روستا دستور کار قرار گرفت.

کد خبر 748904

دیگر خبرها

  • تشکیل بانک اطلاعاتی به منظور ترویج اشاعه کارآموزی در مازندران
  • فضای جامعه برای مجرمان خشن و حرفه ای ناامن شود
  • تقویت نشاط اجتماعی با ترویج فرهنگ پهلوانی در جوانان و نوجوانان
  • ترویج استفاده از توقفگاه‌ها و مجتمع‌های بین راهی مورد توجه قرار گیرد
  • نماینده آیت الله العظمی سیستانی خواستار تربیت شخصیت قرآنی دانش آموزان و دانشجویان شد
  • چرا غرب دنبال ترویج بی‌بند‌وباری در ایران است؟
  • سند راهبردی جامعه قرآنی عصر رونمایی شد
  • اسم گذاری ۱۷ شوال به عنوان روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای
  • تکریم توانخواه حافظ قرآن در کردستان
  • تکریم حافظ قرآن توانخواه در کردستان