Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-04-29@06:50:24 GMT

چگونگی محاسبه افزایش حقوق بازنشستگان کشوری اعلام شد

تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۹۶۶۹۰۳

ساعت24 -‌صندوق بازنشستگی کشوری چگونگی افزایش حقوق بازنشستگان کشوری بر اساس ابلاغ سازمان برنامه و بودجه در دو بخش و برای یک میلیون و ۴۲۴ هزار و ۱۱۱ رکورد ثبت شده را اعلام کرد.

با ابلاغ جداول همسان سازی و افزایش حقوق بازنشستگان و موظفان صندوق بازنشستگی کشوری از سوی سازمان برنامه و بودجه در  ۲۱ اردیبهشت ماه امسال و صدور احکام بازنشستگان تحت پوشش از شامگاه همان روز، سوالاتی برای برخی از مشترکان این صندوق پیش آمده است که بر این اساسچگونگی محاسبه افزایش حقوق بازنشستگان کشوری اعلام می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اساس افزایش حقوق سنواتی ۱۸ درصد است که از ۴۴۰ هزار تومان کمتر نباشد

در این گروه، ۱۸۳ هزار و ۵۶۵ نفر معادل ۱۲.۸۷ درصد جمعیت بازنشستگان کشوری هستند که حقوق بازنشستگی سال ۱۳۹۷ آنها بیش از افزایش‌های ناشی از امتیاز جداول ۱۰۹ و ۱۱۰ است و ۱۸ درصد به آنها تعلق می‌گیرد و میانگین حقوق سال ۱۳۹۸ آنها ۳۹ میلیون ۲۸۱ هزار و ۶۴۷ ریال افزایش یافته است، بنابراین، حقوق بازنشستگان در این گروه ۴۴۰ هزار تومان به بالا افزایش یافته است.

برای تعدادی از حقوق بگیران نیز که به لحاظ سنوات کمتر از ۳۰ سال (معمولا کمتر از ۱۵ سال) به علت فوت یا ازکارافتادگی مشمول دریافت حقوق شده‌اند با توجه به شرایط تعریف شده در مواد ۱۰۹ و ۱۱۰ قانون مدیریت خدمات کشوری و قلت سنوات حقوق آنها، بر اساس سنوات برقرار شده که در محاسبه، این افزایش مشمول ۱۸ درصد و حداقل حقوق ۱۵ میلیون ۸۷۵ هزار ریال شده است.

افزایش همسان‌سازی بین ۲۴ تا ۴۰ درصد متغیر است

در ادامه این گزارش آمده است در این گروه، میانگین حقوق بازنشستگان کشوری مشمول که یک میلیون و ۱۸۶ هزار و ۴۵۴ نفر معادل ۸۳.۱۹ درصد جمعیت بازنشستگان کشوری هستند، به ۲۶ میلیون ۹۲۹ هزار و ۹۶۴ ریال افزایش یافته و این افزایش به طور میانگین ۶میلیون و۶۶۳ هزار و ۱۴۸ ریال است.

صندوق بازنشستگی کشوری در این گزارش تاکید کرده است بازنشستگان این صندوق برای کسب اطلاعات بیشتر می توانند به سایت صندوق بازنشستگی کشوری به نشانی https://www.cspf.ir مراجعه کنند.

منبع: ایسنا

منبع: ساعت24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۶۶۹۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید زباله در سراب ۴۰ درصد بالاتر از میانگین کشوری است

محمد رضا علیپور آزاد در بررسی مشکلات پسماند شهری با بیان اینکه ۷۰ درصد از زباله‌های تولیدی "تر" و ۳۰ درصد آن "خشک" است گفت: با توجه به اثرات مخرب پسماند بر سلامت انسان و محیط زیست و پرهیز از اسراف ضروری است شهروندان علاوه بر کاهش استفاده از تولیدات و فراورده‌های پلاستیکی از جمله نایلون و ظروف زباله های‌تر و خشک را در مبدا جداسازی کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • تولید زباله در سراب ۴۰ درصد بالاتر از میانگین کشوری است
  • جزییات افزایش وام بازنشستگان و مبلغ اقساط
  • حجم سرمایه‌گذاری سه هلدینگ‌ وزارت تعاون در چهارمحال و بختیاری ۴۵۰۰ میلیارد تومان است
  • ضرورت ساماندهی شرکت‌های تابعه و مولدسازی اموال صندوق بازنشستگی مس/دغدغه‌های‌ بازنشستگان عزیز باید رفع شود
  • جدول اضافه حقوق‌ بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی و لشکری و کشوری
  • گزارش متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان بررسی می‌شود
  • جزئیات افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی / همسان‌سازی یا افزایش حقوق کدامیک مهم‌ترند؟
  • افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی در ۱۴۰۳ کی اعمال می‌شود؟
  • معاون وزیر کار : دستمزد کارگران در کنار افزایش تورم تقریبا رشد کرده
  • ۸۹ درصد فقرا از شاغلین سابق و امروز هستند