Web Analytics Made Easy - Statcounter

فولادگر با بیان اینکه طبق قانون بودجه ۹۸ تا شهریور امسال باید زمینه ورود دو باشگاه پرسپولیس و استقلال به بورس فراهم شود، گفت: ما معتقدیم که واگذاری این دو باشگاه به نفع دولت است و با خصوصی سازی آنها باری از روی دوش دولت برداشته می شود.

«حمیدرضا فولادگر» در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان با اشاره به حواشی ایجاد شده در بازی فینال جام حذفی گفت: حوادثی که شب گذشته در فینال جام حذفی فوتبال کشور افتاد جای تاسف دارد که بخشی از این مسایل در حیطه مسایل ورزش فوتبال قابل بررسی و تحلیل است و بخشی نیز متوجه نقاط ضعف مدیریت ورزش، سازمان لیگ، هیئت فوتبال خوزستان و وزارت ورزش قابل بررسی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رییس کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی و نظارت بر اجرای اصل 44 قانون اساسی اظهار داشت: بی برنامگی در بازی شب گذشته مشهود بود البته ما از قبل تذکراتی را به وزارت ورزش و سازمان لیگ داده بودیم و حتی در این زمینه نمایندگان سوالی را از وزیر ورزش تهیه کردند و این سوال در کمیسیون های مختلف در حال بررسی است که محورهای این سوال عمدتا در رابطه با اتفاقات ناگوار در ورزشگاه در ماه های گذشته بوده است.

 

وی ادامه داد: یکی از محورهای این سوالات بحث چینش تماشاگران است که بحث چالش برانگیزی در ماه های اخیر بوده است البته موضوع سوء مدیریت در سازمان لیگ نیز یکی از محورهای سوالات است.

 

وی با اشاره به حوادث رخ داده در بازی های سپیدرود و تراکتورسازی و همچنین بازی سپاهان و پرسپولیس گفت: از بعد قانونی و حقوقی نیز باید این مسایل مورد بررسی قرار گیرد.

 

رییس کمیسیون ویژه حمایت از تولید از تولید ملی و نظارت بر اجرای اصل 44 قانون اساسی گفت: ما مدتی است که در  کمیسیون ویژه ضرورت خصوصی سازی دو باشگاه پرسپولیس و استقلال و همچنین درآمدزایی باشگاه هایی که طبق قانون به بخش خصوصی واگذار شده اند را مورد بررسی قرار می دهیم که در این جلسات با حضور  مرکز پژوهش های مجلس، سازمان خصوصی سازی،  وزارت ورزش، مرکز پژوهش ها، نماینگان دو باشگاه پرسپولیس و استقلال و مسئولان بورس و دیوان محاسبات برگزار می شود این دو موضوع را مورد بررسی قرار دادیم.

 

فولادگر با بیان اینکه جلسات ما تا رسیدن به نتیجه مطلوب در کمیسیون ویژه ادامه خواهد داشت، گفت: برخی باشگاه ها ظاهرا خصوصی سازی شده اند ولی به شرکت های شبه دولتی وابسته اند که اگر این شرکت ها به آنها کمک نکنند اینها هم نمی توانند روی پای خودشان بایستند و در واقع به نوعی خصوصی سازی این باشگاه ها صوری بوده است و اگر آنها درآمدزایی نداشته باشند، قطعا دچار مشکل خواهند شد؛ پس بنابراین ما وقتی بحث خصوصی سازی برای این باشگاه ها دنبال می کنیم به موازات آن بحث درآمدزایی آنها را نیز دنبال می کنیم.

 

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به بندی از قانون بودجه سال 98 در مورد اینکه دولت موظف است تا آخر شهریور به نحوی زمینه ورود دو باشگاه پرسپولیس و استقلال به بازار فرا بورس را فراهم کند، گفت: در حال حاضر یکی از باشگاه ها سهامی عام است و برای ورود این باشگاه ها به بورس باید هر دو سهامی عام باشند، پس بنابراین آنها نیاز به اصلاح ساختار دارند البته باید دارایی آنها تعیین تکلیف و قیمت گذاری شود و با فراهم آمدن این مقدمات که باید تا آخر شهریور انجام شود ما می توانیم زمینه ورود آنها به بورس را فراهم کنیم.

 

این عضو فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در جلساتی که با مسئولان وزارت ورزش داشتیم آنها تاکید داشتند که اگر یک روز زودتر این باشگاه ها به بخش خصوصی واگذار شوند به نفع دولت است و بارشان از دوش دولت برداشته می شود به هر حال این باشگاه ها بار سیاسی، مالی، اجرایی و تصدی گری برای دولت دارند و البته فضای فعلی شبکه های اجتماعی نیز به آن اضافه می شود.

 

وی تصریح کرد: تا روزی که این دو باشگاه در اختیار دولت باشند این عوارض نیز وجود دارد و هر حادثه ای که در فوتبال اتفاق می افتد به نحوی به دولت و وزارت ورزش نسبت می دهند.

 

رییس کمیسیون حمایت از تولید ملی و نظارت بر اجرای اصل 44 قانون اساسی تصریح کرد: سالهاست که مصوب شده است تمامی باشگاه ها به بخش خصوصی واگذار شوند و اقداماتی نیز انجام شده است اما هر بار به بهانه ای آن را رها کردند. چند سال قبل گفتند به این شکل باشگاه ها قابل واگذاری نیست، سال 93 تا مرحله نهایی کار پیش رفت ولی یک مرتبه دولت به بهانه اینکه این باشگاه ها فرهنگی و غیر قابل واگذاری هستند، واگذاری را متوقف کرد.

 

وی خاطرنشان کرد: دولت در مصوبه ای در سال 97 این موضوع را اصلاح کرد و تاکید کرد که این دو باشگاه واگذار شوند که ما در قانون بودجه 98 آن را مصوب کردیم اما تاکنون که بیش از دو ماه از سال گذشته است اقدامی برای فراهم کردن زمینه ورود این باشگاه به فرا بورس فراهم نشده است.

 

این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس خاطرنشان کرد: ما در کمیسیون ویژه و در کارگروهی که به همین منظور تشکیل شده است، جلسات خود را ادامه می دهیم و امیدواریم سریع تر این کار انجام شود تا باری از روی دوش دولت برداشته شود./

پایان پیام/33

منبع: شبستان

کلیدواژه: راهپیمایی روز قدس روز قدس خبرگزاری شبستان دهه کرامت استان بوشهر ارتحال امام ره امام خمینی ره روز جهانی قدس راهپیمایی روز جهانی قدس واگذاری سرخابی سرخابی ها مجلس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۶۷۰۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نامه سرپرست سازمان خصوصی‌سازی به تاج درباره پرسپولیس و استقلال

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، ابراهیم بازیان، سرپرست سازمان خصوصی‌سازی در نامه‌ای به مهدی تاج، رئیس فدراسیون فوتبال، اعلام فروش سهام کنترلی متعلق به دولت در شرکت‌های فرهنگی ورزشی استقلال ایران و پرسپولیس را اعلام کرد.

در نامه بازیان آمده است:

به استحضار می‌رساند، در اجرای هیات مصوبه هیات محترم واگذاری، بلوک سهام کنترلی شرکت‌های فرهنگی ورزشی استقلال ایران و پرسپولیس متعلق به دولت (وزارت ورزش و جوانان) در تاریخ ۱۴۰۳/۲/۳ توسط این سازمان به فروش رسید.

نام شرکت فرهنگی ورزشی استقلال

.............................

درصد سهام واگذار شده ۸۵

............................

قیمت هر سهم (ریال) ۳۰۴۶

.............................

نام خریداران گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس (۵ درصد)

شرکت پتروشیمی پارس (۲۰ درصد)

شرکت پتروشیمی بوعلی سینا (۲۰ درصد)

شرکت پتروشیمی تندگویان (۲۰ درصد)

شرکت پتروشیمی بندرامام (۲۰ درصد)

..............................

نام شرکت فرهنگی ورزشی پرسپولیس

.............................

درصد سهام واگذارشده ۸۵

.............................

قیمت هر سهم (ریال) ۳۵۸۰

.............................

نام خریداران بانک شهر (۳۰ درصد)

بانک ملت (۲۰ درصد)

بانک تجارت (۲۰ درصد)

بانک صادرات (۵ درصد)

بانک رفاه (۵ درصد)

بانک اقتصاد نوین (۵ درصد)

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • نامه سرپرست سازمان خصوصی‌سازی به تاج درباره پرسپولیس و استقلال
  • نامه سازمان خصوصی سازی به فدراسیون فوتبال درباره مالکیت استقلال و پرسپولیس
  • نامه سازمان خصوصی‌سازی به فدراسیون فوتبال
  • نامه سازمان خصوصی‌سازی به فدراسیون فوتبال درباره سرخابی‌ها
  • هشدار درباره وضعیت پرسپولیس و استقلال
  • واکنش فوری به تغییر نام باشگاه استقلال
  • نحوه واگذاری سهام ترجیحی پرسپولیس مشخص شد
  • اعلام نحوه واگذاری سهام پرسپولیس ترجیحی به پیشکسوتان
  • اعلام نحوه واگذاری سهام ترجیحی به اعضای باشگاه و پیشکسوتان پرسپولیس
  • اعلام نحوه واگذاری سهام به اعضای باشگاه و پیشکسوتان پرسپولیس