Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-04@09:39:28 GMT

سد کوثر گچساران ۷ روز دیگر پر می‌شود

تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۹۶۷۳۱۲

سد کوثر گچساران ۷ روز دیگر پر می‌شود

‌مدیر اداره بهره برداری و نگهداری سد کوثر گچساران گفت: تا هفت روز دیگر سد کوثر در شهرستان به طور کامل پر و رهاسازی آب ذخیره پشت سد آغاز می‌شود.

‌"اکبر خدری" در گفت و گو با خبرنگار ایسنا، افزود: سد کوثر تا چهار میلیون متر مکعب آب جا دارد و این یعنی سد این مقدار جا دارد تا کامل پر شود که ما اجازه نخواهیم داد تا این سد سر ریز شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: تا ۷ روز دیگر سد کوثر در شهرستان گچساران به طور کامل پر خواهد شد و ما رهاسازی آب ذخیره پشت سد را در همین مدت عنوان شده آغاز خواهیم کرد.

مدیر اداره بهره برداری و نگهداری سد کوثر گچساران تصریح کرد: این رهاسازی تقریباً با دبی ۵ تا ۶ متر مکعب آغاز می‌شود و اگر این میزان نتوانست آب را کنترل کند به صورت پله‌ای این دبی افزایش پیدا می‌کند.

خدری عنوان کرد: حجم نرمال ذخیره آب پشت سد کوثر ۵۸۰ میلیون متر مکعب است که در حال حاضر این میزان به ۵۷۷ میلیون متر مکعب رسیده است.

وی ادامه داد: از ابتدای سال آبی جاری تا کنون بالغ بر ۳۶۶ میلیمتر مکعب آب پشت سد کوثر ذخیره شده است.

مدیر اداره بهره برداری و نگهداری سد کوثر گچساران خاطرنشان کرد: از ابتدای سال آبی تا کنون بالغ بر ۱۵۰ میلیون متر مکعب آب رهاسازی شد.

خدری بیان کرد: در همین مدت زمان ۱۴۷ میلیون متر مکعب آب برای مصارف کشاورزی، شرب، صنعت و زیست محیطی تأمین شده است. از ابتدای سال آبی تا کنون ۶۷۷ میلی متر بباران در سد کوثر به ثبت رسیده است.

وی اضافه کرد: تراز نرمال این سد ۵۹۴ متر بوده که از ابتدای سال آبی تا کنون ۳۱ متر این تراز افزایش پیدا کرده و به ۶۲۵ متر رسیده است.


انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: سد کوثر گچساران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۶۷۳۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توقف تیم فوتبال نفت و گاز گچساران در خانه

تیم فوتبال نفت و گاز گچساران مقابل تیم سونگون ورزقان به نتیجه تساوی رسید.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کهگیلویه و بویراحمد، در چارچوب رقابت‌های لیگ دسته اول فوتبال کشور جام آزادگان تیم فوتبال نفت و گاز گچساران در خانه میزبان تیم فوتبال مس سونگون ورزقان بود.

این دیدار که ابتدا زیر بارش شدید باران برگزار شد دیداری پر برخورد بود که تیم فوتبال نفت و گاز نتوانست از موقعیت مناسب خود که یک ضربه پنالتی بود به خوبی استفاده کرده و امتیازات را با حریف آذربایجانی خود تقسیم کرد.

تیم فوتبال نفت و گاز گچساران تا هفته بیست و نهم با ۳۸ امتیاز در رده دهم جدول قرار دارد و تیم فوتبال مس سونگون ورزقان هم با ۴۱ امتیاز در رده هشتم جدول قرار دارد.

کد خبر 750185

دیگر خبرها

  • رها سازی آب سد سفیدرود از فردا در گیلان
  • کاهش ۵ درصدی ذخیره آب سد یامچی اردبیل
  • اردوی جهادی دانشجویان دانشگاه آزاد گچساران
  • شکوفه‌های بهاری شهرستان کوثر استان اردبیل
  • توقف تیم فوتبال نفت و گاز گچساران در خانه
  • سال پر پرتاب فضایی ایران با ماهواره‌های طلوع ۳، ظفر ۲ و کوثر
  • خروجی سد کوثر افزایش داده شد/مهار سیلابها توسط سد
  • قیمت‌ میوه و تره‌ بار امروز ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول
  • ۶ میلیون متر مکعب روان آب در استان سمنان ذخیره سازی شد
  • پیش‌بینی ورود بیش از ۱۰ میلیون مترمکعب آب به سد کوثر