Web Analytics Made Easy - Statcounter

خرداد؛ حسام كنفانی در العربی الجدید نوشت: طی روزهای گذشته سه نشست در مکه برگزار شد که هیچ یک با نتیجه مورد نظر سعودیها همراه نشد. در نهایت همه شرکت کننده ها به کشورهای خود بازگشتند، اما همچنان سوالهایی وجود دارد مبنی بر اینکه هدف اصلی از برگزاری این نشست های عربی، اسلامی و مربوط به دول خلیج فارس چیست؟ عربستان به دنبال چه بود؟ نقش آمریکا در این میان چیست؟ آیا ایران تنها هدف بود یا اهداف دیگری هم در پشت این نشستها قرار داشتند؟
 در ادامه این مطلب آمده است: بیانیه های صادر شده در این نشستها با اظهارات مسئولان آمریکایی پیش از برگزاری نشستهای مذکور، تفاوت نداشت و مجموعه ای بود از تهدیداتی که متوجه ایران شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مشخص است که نشستهای سه گانه، پروپاگاندایی از سوی عربستان و هم پیمانان آن در مقابل حاضرین بود، پروپاگاندایی مبنی بر اینکه منطقه در حال حرکت به سمت نوع تازه ای از تنش است که ممکن است لزوما درگیری مستقیم با ایران نباشد و طرفهایی را در بر گیرد که از سوی تهران مدیریت می شوند؛ از جمله حوثی ها در یمن. به نظر می رسد این پیام با تمایل مستقیم آمریکا ارسال شده باشد؛ بویژه پس از اظهارات جان بولتون که همزمان با برگزاری نشستها بود و با وجود اشاره های سخنگوی ائتلاف عربی در مورد نقش حوثی ها در انفجارهای الفجیره.
اما آیا این بدان معناست که دولت آمریکا پس از رسیدن به اجماعی که قصد داشت از سوی عربستان برای مقابله با ایران دست یابد، وارد تنش بزرگتری خواهد شد؟ قطعا امور به این شکل پیش نمی رود و حمایتی که عربستان و امارات در برابر ایران به دست آورده اند، در حدّ چک های بی محلی است که دولت آمریکا نمی تواند آن را پاس کند.
ایالات متحده در حال حاضر بیش از هر چیز به مساله معامله قرن توجه دارد و بی شک سعی داشت از این نشستها در همین راستا بهره ببرد.
با این حال، محاسبات عربستان و ایالات متحده در مورد نحوه مقابله با ایران با یکدیگر متفاوت است؛ محور سعودی به عملیات میدانی اصرار دارد، اما آمریکا بر پایه راهبرد «بیزنس» که گزینه های ترامپ متکی بر آن است، همچنان از این رویارویی نظامی دوری می کند.

منبع: خرداد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۶۷۳۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا این بار با اف ۱۵ های جدید جیب عربستان را خالی می‌کند

به گزارش همشهری آنلاین شرکت بوئینگ تایید کرده که قصد دارد با فروش جنگنده‌های «اف-۱۵ ای. ایکس ۲» به عربستان سعودی، درآمدهای خود از این نسل جنگنده را افزایش دهد.

کد خبر 849518 منبع: ایسنا برچسب‌ها خبر ویژه جنگنده عربستان ایالات متحده آمریکا

دیگر خبرها

  • تهاجم رژیم صهیونیستی به رفح گسترش دامنه نسل‌کشی در غزه است
  • نویسنده گزارش جعلی بی‌بی‌سی چه کسی است؟ /دست به دست شدن یک سوژه میان منافقین، موساد و انگلیسی‌ها
  • آمریکا این بار با اف ۱۵ های جدید جیب عربستان را خالی می‌کند
  • پیشنهاد جنجالی ایلان ماسک علیه دانشجویان معترض امریکا | نتایج نظرسنجی میلیونی‌اش را ببینید
  • تأخیر در صدور پروانه ساختمانی موجب مشکلات مالی و نارضایتی مردم می‌شود
  • برگزاری نشست فوری تاج و ارکان انضباطی - اخلاقی درپی اتفاقات بازی پرسپولیس - سپاهان
  • رمزگشایی از تشدید فشارهای لابی اسرائیل علیه موسویان/ مقاله تند جروزالم‌پست علیه دیپلمات پیشین ایرانی
  • توافق ایران و عربستان در زمینه تسهیل صدور روادید تجاری
  • امیرعبداللهیان و فیصل بن فرحان در بانجول دیدار کردند: تسهیل صدور روادید تجاری و برقراری پرواز مستقیم
  • توافق ایران و عربستان در زمینه تسهیل صدور روادید تجاری و برقراری پرواز مستقیم بین دوکشور