Web Analytics Made Easy - Statcounter

در بازدید قائم‌مقام وزیر آموزش‌وپرورش از حوزه‌های اجرای امتحانات نهایی خردادماه، روند اجرای این امتحانات از جمله روند تکثیر، صورت‌جلسه امتحانات، چگونگی حضوروغیاب دانش آموزان، مشکلات دانش آموزان کند نویس، سالن برگزاری امتحانات مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش ایسنا و بنابر اعلام معاونت اطلاع‌رسانی و روابط عمومی آموزش‌ و پرورش، امیرعلی نعمت‌الهی به همراه سرپرست اداره کل ارزیابی و عملکرد با حضور در دو حوزه اجرای امتحانی نهایی دبیرستان پسرانه شهید بهشتی و هنرستان دخترانه فیروزکوهی در منطقه ١١تهران ضمن قدردانی از زحمات و تلاش عوامل اجرایی امتحانات اظهار کرد: با شیوه جدیدی که امسال مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزش‌وپرورش برای ارسال سؤالات امتحانات نهایی در نظر گرفته است، امکان تخلف بسیار کمتر شده است و تاکنون هیچ گزارشی از تخلف در امتحانات نداشته‌ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ادامه نعمت الهی از بخش تکثیر سؤالات حوزه‌های امتحانی بازدید کرد و روند کار را با مدیران حوزه مورد بررسی قرار داد و چالش‌های موجود را پیگیری کرد.

قائم مقام وزیر آموزش و پرورش، آمار کل دانش آموزان پایه دوازدهم و پیش دانشگاهی شرکت کننده در امتحانات نهایی را ۶۷۸ هزار و۴۰۸ نفر اعلام و  اظهار کرد: این دانش آموزان در ۴ هزار و ۲۷۳ حوزه اجرایی در سطح کشور  در امتحانات نهایی شرکت می‌کنند.

نعمت الهی تصریح کرد: از این تعداد ۶۶ هزار و۳۹۲ دانش آموز در ۲۵۴ حوزه اجرایی  مستقر در شهر تهران در امتحانات نهایی شرکت می‌کنند.

وی افزود: در خارج از کشور نیز ۸۲۸ دانش آموز پایه داوزدهم و پیش دانشگاهی در ۶۳ حوزه اجرایی در امتحانات نهایی حضور دارند.

 در این بازدید عبدالرضا فولادوند، مدیرکل آموزش‌وپرورش شهر تهران اظهار کرد: تیم‌های فنی برای پشتیبانی حوزه‌های امتحان نهایی پیش‌بینی‌ شده‌اند که در صورت بروز مشکل برای رفع آن حاضر خواهند شد و یا حوزه‌های امتحانات نهایی می‌توانند با هماهنگی از مدارس همجوار سؤالات را دریافت کنند.

صورت‌جلسه امتحانات، چگونگی حضور و غیاب دانش‌آموزان، مشکلات دانش‌آموزان کند نویس، سالن برگزاری امتحانات از دیگر مواردی بود که قائم‌مقام وزیر آموزش‌وپرورش در این بازدید مورد بررسی قرار داد.

در ادامه این بازدید زهرا مظفر - سرپرست اداره کل ارزیابی و بررسی عملکرد وزارت آموزش‌وپرورش ضمن حضور در حوزه اجرای امتحان نهایی دبیرستان پسرانه فرهنگ منطقه ٢ شهر تهران با اشاره به اهمیت حفظ روحیه دانش‌آموزان و جلوگیری از هرگونه عوامل اضطراب‌زا تصریح کرد: الصاق تصویر دانش آموزان روی صندلی امتحان و کارت ورود به جلسه، ضریب امنیت امتحانات را بالا می‌برد.

مظفر در حوزه تصحیح امتحانات نهایی منطقه ٢ شهر تهران نیز حضور یافت و از عوامل حوزه و مصححان قدردانی کرد که با وجود شرایط سخت این مسئولیت را پذیرفته‌اند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: آموزش و پرورش امتحان نهایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۶۸۹۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری جشنواره خوشنویسی «کاتبان وحی» ویژه دانش‌آموزان مقطع ابتدایی

مسئول گروه‌های آموزشی ناحیه یک آموزش وپرورش با بیان اینکه در ابتدا ۱۶۰ مدرسه ابتدایی ناحیه یک، پس از برگزاری آزمون‌های خوشنویسی در کلاس درس، از هر کلاس یک دانش آموز خوشنویس را به اداره آموزش و پرورش ناحیه یک معرفی کردند گفت: بیش از ۶۰۰ اثر خوشنویسی دانش آموزان دختر و پسر معرفی شدند.

امینی با بیان اینکه از بین آثار رسیده ۲۶۰ اثر خوشنویسی دانش آموزان برگزیده شد که بصورت حضوری در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شماره ۶ به رقابت پرداختند گفت: این جشنواره در بین دانش آموزان پایه سوم تا ششم ناحیه یک برگزار شد.

مسئول گروه‌های آموزشی ناحیه یک آموزش وپرورش  گفت: نتایج نهایی و نفرات برتر این جشنواره قبل از اتمام سال تحصیلی به مدارس اعلام خواهد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • آژیر قرمز آموزش عمومی؛ معدل سال آخر دبیرستانی‌ها ۸ تا ۱۰!
  • افت شدید تحصیلی دانش آموزان در دولت رئیسی/ معدل سال آخر دبیرستانی‌ها ۸ تا ۱۰!
  • ادای احترام معلمان و دانش آموزان قم به شهید آیت‌الله مطهری
  • ۱۵۰ مدرسه در اصفهان تحت تاثیر فرونشست / حقوق معلمان حق‌التدریس افزایش پیدا می‌کند
  • رتبه اول زنجان در جذب دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل
  • برگزاری جشنواره خوشنویسی «کاتبان وحی» ویژه دانش‌آموزان مقطع ابتدایی
  • آغاز فرآیند جهش تحصیلی دانش‌آموزان کردستانی از ۱۵ اردیبهشت
  • افزایش ۵۰ درصدی ساخت کلاس در خراسان رضوی نسبت به سال قبل
  • وزیر آموزش و پرورش: جذب ۲۰ درصد معلمان کشور در دولت سیزدهم
  • آموزش دانش‌آموزان سیل‌زده در مکان‌های عمومی