Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-29@07:30:46 GMT

میزان پوشش بیمه‌ای زائران حج تمتع ۹۸ اعلام شد

تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۹۶۹۱۵۵

به گزارش اکوفارس به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان حج و زیارت؛ میزان پوشش بیمه‌ای و تعهدات مدنظر برای زائران حج تمتع ۹۸ یکی از موضوعاتی است که از سوی زائران محترم مطرح شده و سازمان حج و زیارت نیز نسبت به اطلاع رسانی در این خصوص اهتمام ویژه ای دارد.

در این خصوص قرارداد بیمه‌ای زائران حج تمتع ۹۸ با بیمه ایران منعقد شده و شروع پوشش بیمه‌ای از ۴۸ ساعت قبل از خروج از کشور تا ۷۲ ساعت پس از ورود به کشور تعیین شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تعهدات بیمه ای؛ بیمه عمر، حوادث و درمان
بنا بر این گزارش، تعهدات بیمه عمر، حوادث و درمان به این شرح است که پرداخت غرامت به مبلغ ۳۵۰ میلیون ریال (۳۵ میلیون تومان) در صورت فوت به هر علت، و پرداخت غرامت به مبلغ ۲ میلیارد و ۶۵۰ میلیون ریال (۲۶۵ میلیون تومان) در صورت فوت هر یک از بیمه شدگان در اثر حادثه انجام خواهد شد و بدیهی است در صورت فوت بر اثر حادثه هر یک از بیمه شدگان در طول مدت قرارداد میزان غرامت فوت جمعاً ۳ میلیارد ریال (۳۰۰ میلیون تومان) خواهد بود.
در صورت بروز حادثه منجر به نقص عضو و یا از کار افتادگی دائم و کامل هم غرامت به مبلغ ۲ میلیارد و ۶۵۰ میلیون ریال (۲۶۵ میلیون تومان) و در صورت بروز حادثه منجر به نقص عضو و یا از کار افتادگی دائم و جزئی، غرامت حداکثر تا سقف مبلغ ۲ میلیارد و ۶۵۰ میلیون ریال (۲۶۵ میلیون تومان) و در صورت بستری شدن بیمه شده در مراکز درمانی ایران به علل بیماری یا حادثه در زمان پوشش بیمه ای، خسارت تا سقف مبلغ ۲۷۰ میلیون ریال (۲۷ میلیون تومان) پرداخت می شود.
پرداخت هزینه های درمان سرپایی و پاراکلینیکی بعلت بیماری یا حادثه همانند انجام نوار قلب، رادیولژی، آزمایشان اورژانس، گچ گیری و نظایر آن هم تا سقف ۲۷ میلیون ریال (۲ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان) امکان پذیر خواهد بود.

بیمه مسئولیت بار تعهدات و پوششها

اموال هر نفر از زائرین در زمان رفت تا سقف مبلغ ۱۰ میلیون ریال (۱ میلیون تومان) و در زمان برگشت تا سقف مبلغ ۳۰ میلیون ریال (۳ میلیون تومان) تحت پوشش بیمه خواهد بود.

خسارت دوربین فیلمبرداری و عکسبرداری پس از کسر ۲۵ درصد استهلاک تا سقف ۱۰ میلیون ریال (۱ میلیون تومان) از سوی بیمه گر پرداخت خواهد شد و برای گوشی تلفن همراه غرامتی پرداخت نخواهد شد.
بار هر یک از زائرین از زمان رفت و تحویل بار به فرودگاه و تا زمان برگشت و تحویل بار به ایشان در فرودگاه ایران تحت پوشش بیمه قرار خواهد داشت.
لازم بذکر است مسئولیت بار زائرین که در زمان رفت یا برگشت از عربستان تحویل شرکتهای هواپیمایی شده و در ازاء آن تگ بار به زائرین تحویل شده با شرکت های هواپیمایی بوده و شرکت بیمه گر نسبت به این لوازم تعهدی نخواهد داشت. بنابراین نیاز است زائرین گرامی نسبت به اخذ لوازم کامل خود از شرکتهای هواپیمایی توجیه شوند.
همچنین در صورت مفقودی اشیاء و لوازم می بایست مشخصات زائر و لوازم مفقود شده به اطلاع ستادهای مستقر در مکه مکرمه و مدینه منوره یا مدیریتهای حج و زیارت استان های سراسر کشور اطلاع رسانی شود.
وجوه نقد، طلا، جواهرات، اوراق بهادار، سمعک، عینک، ساعت مچی، کالسکه بچه، ویلچر، دارو و مواد غذائی، اکو، آمپلی فایر، لپ تاپ، تبلت، گوشی تلفن همراه، عطر و ادوکلن و هر آنچه که ماهیت بار ندارد از تعهدات بیمه گر خارج بوده و جبران خسارت نخواهد شد.
گفتنی است که مدت زمان اعلام خسارت از زمان وقوع حادثه، حداکثر ۹۰ روز خواهد بود. بنابراین زائران و مدیران کاروانها می بایست در اولین فرصت ممکن وقوع خسارت را به ستادهای سازمان حج و زیارت در عربستان یا دفاتر حج و زیارت استانها اعلام کنند؛ بدیهی است پس از گذشت ۹۰ روز از زمان وقوع حادثه در صورت اعلام خسارت بیمه تعهدی در این خصوص نخواهد داشت.

هزینه بیمه زائران عزیز در زمان ثبت نام از آنها دریافت شده است و تعهدات ذکر شده در صورت بروز هر گونه مسئله یا مشکل مورد توجه خواهد بود.
پوشش‌های بیمه‌ای ذکر شده برای همه زائران حج تمتع در نظر گرفته شده است اما چنانچه زائری بخواهد تا بیمه مکمل و مضاعف برای خود انجام دهد، می‌تواند با مراجعه به هر یک از شرکت‌های بیمه‌ای یا شعب آنها در سراسر کشور به میزان دلخواه و سقف مورد نظر، از تعهدات مضاعف تر بهره بگیرد.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۶۹۱۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خراسان رضوی بیش از ۹ هزار زائر حج تمتع آماده اعزام دارد

حجت الاسلام مهدی شجاع سرپرست مدیریت حج و زیارت خراسان رضوی گفت: از این تعداد ۳۲ کاروان به ظرفیت چهار هزار و ۴۴۰ زائر در کاروان‌های "مدینه بعد" و ۳۵ کاروان به ظرفیت چهار هزار و ۹۲۵ زائر در کاروان‌های "مدینه قبل" ثبت نام شده اند.

او افزود: از مجموع زائران حج تمتع امسال خراسان رضوی پنج هزار و ۳۹۰ زائر در قالب ۳۷ کاروان مربوط به شهرستان مشهد و سه هزار و ۹۷۵ زائر در قالب ۳۰ کاروان مربوط به سایر شهرستان‌های خراسان رضوی هستند که به سرزمین وحی اعزام خواهند شد.

سرپرست مدیریت حج و زیارت خراسان رضوی ادامه داد: در عملیات حج تمتع امسال نیز زائران استان خراسان شمالی مانند سال‌های گذشته به همراه زائران استان خراسان رضوی از اواخر اردیبهشت ماه از طریق فرودگاه بین‌المللی شهید هاشمی‌نژاد مشهد به سرزمین وحی اعزام خواهند شد.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • اجرای نمادین مناسک حج تمتع در سیستان و بلوچستان
  • ۳۹ کاروان از گلستان برای مناسک حج تمتع اعزام می شوند
  • تمدید اعتبار بیمه‌ای بیمه شدگان روستایی در خوزستان
  • تمدید اعتبار بیمه‌ای بیمه شدگان روستایی و ۵ دهک اول درآمدی در خوزستان
  • ۸۵ زائر گیلانی حج تمتع به عربستان اعزام شدند
  • نسخه کاغذی جایگزین نسخه نویسی الکترونیک در زمان قطعی سامانه بیمه سلامت
  • همه افراد فاقد پوشش بیمه می‌توانند بیمه سلامت دریافت کنند
  • چگونگی خدمات‌دهی به بیماران در زمان قطع سامانه نسخه‌نویسی الکترونیک بیمه سلامت
  • ۸۵ گیلانی امروز به سرزمین وحی اعزام می شوند
  • خراسان رضوی بیش از ۹ هزار زائر حج تمتع آماده اعزام دارد