Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-26@08:28:18 GMT

حال و هوای آخرین روزهای رمضان در بین‌الحرمین + عکس

تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۹۶۹۲۱۷

حال و هوای آخرین روزهای رمضان در بین‌الحرمین + عکس

به گزارش ایکنا، این روزهای بین‌الحرمین که در حد فاصل حرم امام حسین(ع) و حرم حضرت عباس(ع) در کربلا واقع شده است، حال و هوای معنوی خاصی دارد و هر روز یک ربع پیش از اذان مغرب، سفره‌های افطار تدارک دیده می‌شود.   در این سفره‌ها خوراکی‌های محلی از جمله شوربا، شیرینی آرد گندمی، شیرینی آرد برنج و نوشیدنی‌هایی همچون شربت آب انار، شربت سکنجبین، شربت تمر هندی و همچنین شیر و خیار چیده می‌شود و با شروع اذان، روزه‌دارن با خواندن دعای «اللهمّ لك صُمتُ، وعلى رزقك أفطرتُ، وعليك توكّلت، ولصوم غدٍ نَوَيتُ» افطار می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هر ساله در ایام رمضان شب‌های جمعه و شب‌های قدر بین‌الحرمین در كربلای معلی شاهد ازدحام حضور زائران روزه‌دار است كه به زيارت امام حسين و حضرت عباس (عليهما السلام) مشرف می‌شوند و در همین راستا، آستان‌های مقدس حسینی و عباسی علاوه بر برنامه تهيه افطاری برای زائران، وعده‌های سحر را نیز میان برخی زائران توزیع می‌کنند.   در رمضان امسال نیز همه روزه از حرم حسینی تا مقام حضرت صاحب الزمان(عج)  در کربلا، سفره افطاری پهن شده و روزه‌داران روزه خود را در جوار حرم مطهر آن حضرت افطار کرده‌اند.

  توزیع نوشیدنی میان روزه‌داران در بین‌الحرمین

آمادگی برای پذیرایی از روزه‌داران در بین‌الحرمین     انتهای پیام 

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن بین الملل بین الحرمین امام حسین علیه السلام حضرت عباس علیه السلام حضرت امیر علیه السلام افطار قرآن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۶۹۲۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چریش‌های معطر، محبوب سفره‌های مردم بجنورد

 استان خراسان شمالی، رویشگاه گونه‌های متنوع و منحصر بفرد گیاهان دارویی و خوراکی است که طرفداران بسیاری هم دارد؛ چریش، یکی از این سبزی‌های مطبوع و خوشمزه کوهی است.

هر بوته گیاه چریش چندین برگ دارد که مانند سبزی تره قسمت انتهایی آن در غلافی سفیدرنگ پیچیده شده است.

گیاه چریش در فصل بهار در همه سبزی فروشی‌ها عرضه می‌شود مردم خراسان شمالی بخصوص روستاییان با استفاده از این گیاه آشی موسوم به آش چریش و نانی به نام نان چریشی درست می‌کنند.

آش چریشی مخلوطی از حبوبات، بلغور و گیاه چریش است و نان چریشی نیز با استفاده از خمیر، زردچوبه، سیب زمینی، پیاز، روغن حیوانی و گیاه چریش در تنور پخته می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان شمالی بجنورد

دیگر خبرها

  • جریمه راننده پراید به سبک جرثقیل‌داران! + فیلم
  • (تصاویر) عمارت انگورستان ملک
  • مقرأة الحرمین؛ طرح آموزش قرآن به ۶ زبان زنده دنیا
  • ۳۰۰ نفر در کرمانشاه برگزیده طرح مسطورا در ماه مبارک رمضان شدند
  • پیگیری وضعیت بیمه کارگران و تاکسی داران در سمنان
  • ۳۴ درصد مردم از کارت جایگاه داران استفاده می‌کنند
  • چریش‌های معطر، محبوب سفره‌های مردم بجنورد
  • موزه فسیل مراغه گنجینه‌ای از مهره داران ارزشمند
  • فیلم/ حال و هوای شب رحلت حضرت عبدالعظیم(ع) در حرم آن حضرت
  • موزه فسیل مراغه‌، گنجینه‌ای از مهره داران ارزشمند