Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی گفت: مطرح کردن «تست بسندگی زبان فارسی» در سنجش سلامت نوآموزان، پوششی بر عیب‌های بزرگ و مشکلاتشان است. ۱۳ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۹ استانها آذربایجان شرقی نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از تبریز، به‌نقل از دفتر ارتباطات مردمی نماینده مردم تبریز در مجلس، محمد اسماعیل سعیدی اظهار داشت: هوش و ذکاوت هر فردی که این مسئله بی‌اهمیت را مطرح کرده است، مشکل دارد، هر کس این را گفته، حرف غلطی زده است و بسندگی زبان فارسی هیچ ارتباطی با توانمندی‎های یک فرد ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به تعدد گویش‌ها و قومیت‌های مختلف در کشور، افزود: در برخی موراد حتی افراد تحصیل کرده هم نمی‎توانند به درستی به یک زبان تکلم کنند، در همین آذربایجان هم چنان استعدادها و توانمندی‌هایی می‎بینیم که شاید به زبان فارسی هم مسلط نباشند.

طرح "بسندگی زبان فارسی" برای حمایت از حقوق کودکان دوزبانهتوصیه عضو کمیسیون فرهنگی مجلس به فرهنگستان زبان و ادب فارسی؛ انتخاب لغات ‌با زبان گفتاری مردم هماهنگ باشدبررسی تسلط به زبان فارسی به طرح سنجش سلامت می‌آید

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مثلاً یک آذری در طول زندگی‎اش با پدر و مادرش و حتی راننده تاکسی به زبان آذری صحبت کرده است و مطرح کردن بسندگی زبان فارسی در چنین جایی هیچ ضرورتی ندارد، نباید اجازه داد چنین مباحثی به برخی گویش‌ها به ویژه زبان آذری که دارای ادبیاتی غنی و قوی است، لطمه‎ای وارد شود.

سعیدی تاکید کرد: نمی‌توانیم بگوییم این افراد به دنبال تحریک قومیت‎ها هستند، اما به نظر می‎رسد برخی واسطه‌ها این هدف را دنبال می‎کنند تا از احساسات قومیت‎ها سوء استفاده کنند.

وی با اشاره به حمایت نمایندگان از اصل 15 قانون اساسی مبنی بر حق تحصیل به زبان مادری، بیان کرد: این اصل هیچ ایرادی نداشته و شکی در اجرای آن نیست. همه نمایندگان در پاسخ به ورود «تست بسندگی زبان فارسی» به سنجش سلامت نوآموزان متفق‎القول هستند و قطعا برخورد خواهیم کرد.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: افرادی که چنین مسائلی را مطرح می‎کنند، به مسائل حاشیه‌ای مدارس، شهریه‎های آنچنانی، سرانه مدارس و مشکلاتی و معضلاتی که والدین را نگران کرده‎‌اند، برگزاری آزمون سمپاد و استفاده از کپی سوالات چندین سال قبل و بازی با احساسات نوجوانان و خانواده‎هایشان بپردازند. 

انتهای پیام/ش

R7887/P/S6,47/CT12

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۶۹۲۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار رئیس سازمان فرهنگ با معاون وزیر خارجه ارمنستان

ایمانی پور به منظور توسعه روابط فرهنگی، آموزشی، علمی و هنری بین ایران و ارمنستان، راهی این کشور شد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از سفارت کشورمان در ایروان، در سفری رسمی به دعوت ژانا آندریاسیان وزیر آموزش، علوم، فرهنگ و ورزش ارمنستان، محمد مهدی ایمانی پور، رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، به منظور توسعه روابط فرهنگی، آموزشی، علمی و هنری بین دو کشور، راهی ارمنستان شد.

ایمانی پور از یکی از مدارس شهر ایروان که در آن زبان فارسی به دانش آموزان مقاطع مختلف تدریس می‌شد، بازدید کرد.

وی در جریان این بازدید، از روند آموزش زبان فارسی در مدارس ارمنستان ابراز خرسندی و از مقامات دولتی، مسئولان مدرسه و آموزگاران آن تقدیر و تشکر کرد.

ایمانی‌ پور با حضور در وزارت امور خارجه ارمنستان به همراه سفیر کشورمان با معاون وزیر خارجه ارمنستان دیدار و گفتگو کرد.

واکنش سفیر ایران به توافقات ارمنستان و جمهوری آذربایجان

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • استوری تند و تیز مدیر روابط عمومی سپاهان علیه رسانه فارسی‌زبان خارج از کشور + عکس
  • جایزه نوبل ادبی باید به فردوسی تعلق می‌گرفت
  • دیدار رئیس سازمان فرهنگ با معاون وزیر خارجه ارمنستان
  • برنامه‌های هفته میراث‌فرهنگی؛ از پاسداشت زبان فارسی تا تجلیل از کنشگران فرهنگی
  • تشریح برنامه‌های هفته میراث‌/ پاسداشت زبان فارسی وتجلیل از فعالان
  • ایران در ارمنستان چگونه معرفی می‌شود؟
  • ایران هراسی در مقابل آموزش زبان فارسی و تبلیغ سفر به ایران
  • بازار انتخابات در تبریز داغ شد/ اوج هیجان در ستادهای تبلیغاتی
  • شاعری که براساس دانش ادبی شعر نسروده!
  • ببینید | ادبیات فارسی بر قله جهان