Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-05@19:15:05 GMT

هواشناسی کشاورزی زهک رتبه نخست ارزیابی را کسب کرد

تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۹۶۹۹۷۸

هواشناسی کشاورزی زهک رتبه نخست ارزیابی را کسب کرد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل هواشناسی سیستان و بلوچستان، محمود دیانتی اظهار داشت: در ارزیابی اردیبهشت ماه سازمان هواشناسی کشور، ایستگاه هواشناسی کشاورزی زهک به همراه ایستگاه‌های دانشگاه نازلو، طرق، گلمکان و میناب با کسب ۹۵ درصد امتیاز این بخش به صورت مشترک در رتبه‌های نخست قرار گرفتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس شبکه پایش هواشناسی سیستان و بلوچستان افزود: سازمان هواشناسی کشور به صورت ماهانه فعالیت ۳۸ مرکز تحقیقات هواشناسی کشاورزی کشور را ارزیابی می‌کند.

وی ادامه داد: ثبت اطلاعات روزانه در پایگاه ( agromet)، تولید محصولات هواشناسی کشاورزی و ارسال گزارشات روزانه بخشی از آیتم‌های این ارزیابی کمی و کیفی هستند.

دیانتی گفت: ایستگاه هواشناسی زهک در سال ۱۳۷۳ با تمرکز بر بخش کشاورزی و ارائه خدمات به این بخش در یکی از قطب‌های کشاورزی شمال سیستان و بلوچستان تأسیس شد.

وی به اهمیت هواشناسی کشاورزی در تأمین امنیت تولید غذا در کشور تأکید کرد و گفت: هواشناسی کشاورزی از مراکز مهم سازمان هواشناسی کشور است که با تولید محصولات مختلف، مشارکت زیادی در تأمین امنیت تولید غذا و افزایش بهره وری تولید محصولات کشاورزی دارد.

رئیس شبکه پایش هواشناسی سیستان و بلوچستان تصریح کرد: هفته نامه، ماه نامه و فصل نامه‌های کشاورزی از مهمترین محصولات هواشناسی کشاورزی سازمان هواشناسی است که با استفاده از مأموریت ایستگاه‌های ۳۸ گانه تحقیقات کشاورزی هواشناسی سطح کشور تولید می‌شود.

کد خبر 4633061

منبع: مهر

کلیدواژه: سازمان هواشناسی سیستان و بلوچستان شهرستان زهک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۶۹۹۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برداشت ۴۰ درصد گندمزار‌های سیستان و بلوچستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز سیستان و بلوچستان، مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: از دهه دوم فروردین امسال تاکنون بیش‌از ۳۰ هزار و ۲۴۶ تن گندم از کشاورزان استان به ارزش ۵۳۰ میلیارد تومان خریداری شده است.
عباس اشکانی با بیان اینکه در سال زراعی جاری ۳۵ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان به زیر کشت گندم رفته است افزود: کار برداشت حدود ۴۰ درصد از گندمزار‌های سیستان وبلوچستان به اتمام رسیده است.
وی تصریح کرد: بیش از ۱۵۰ دستگاه کمباین بومی و مهاجر و ۶۰۰ دستگاه دروگر جهت برداشت محصول گندم و ۱۶ مرکز خرید برای تحویل این محصول استراتژیک در سطح استان پیش بینی شده است و به بهره‌برداران در برداشت و خرید گندم کمک میکنند.
اشکانی افزود: شهرستان‌های دلگان با ۱۵ هزار تن و بمپوربا هشت هزار تن بیشترین گندم تحویلی به مراکز خریدرا به خود اختصاص داده اند.

دیگر خبرها

  • ۴۰ درصد مزارع گندم سیستان و بلوچستان برداشت شد
  • صدور پروانه بهره برداری برای ۲ هزار و ۴۳۸ طرح سرمایه گذاری سیستان و بلوچستان
  • راهکار‌ افزایش تولید سه میلیون تن محصولات کشاورزی بررسی شد
  • صدور پروانه بهره‌برداری برای بیش از ۲۰۰۰ طرح سرمایه‌گذاری سیستان و بلوچستان
  • سیستان و بلوچستان توانمند در استقرار صنایع نیروگاهی
  • ۴۰ درصد گندمزارهای سیستان و بلوچستان درو شد
  • برداشت ۴۰ درصد گندمزار‌های سیستان و بلوچستان
  • مهارت‌آموزی در دسترس‌تر از همیشه در سیستان و بلوچستان
  • برای ۴ سال آتی مشکلی برای تامین آب سیستان و بلوچستان وجود ندارد
  • سیستان بارانی شد