Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار  حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، آلرژی پاسخ طبیعی و ناخوداگاه بدن به برخی مواد خوراکی است؛ این مواد حساسیت زا که گاهی از گرد و غبار و در برخی موارد از گرده‌ها نشات می‌گیرند، در تماس با سلول‌های غشا‌های مخاط بینی، دهان، گلو، ریه‌ها، معده و روده به انتشار هیستامین در بدن منجر خواهند شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

هیستامین بخشی از سیستم ایمنی است که به بروز نشانه‌های آلرژی همچون عطسه، سرفه و مواردی از این دست منجر شده و افراد مبتلا به اختلال حساسیت به‌طور معمول نمی توانند با این موارد آزار دهنده کنار بیایند.

آنتی هیستامین‌ها که برای جلوگیری از واکنش‌های آلرژیک در بدن در نظر گرفته شده‌اند بیشتر در قالب داورهای شیمیایی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

در این بین در کنار داروهای شیمیایی که به عنوان آنتی هیستامین در نظر گرفته می‌شوند برخی از مواد غذایی و داروهای گیاهی هم می‌توانند تاثیرات مشابهی را در تولید هیستامین داشته باشند. استفاده از درمان‌های طبیعی نتایج بهتریدر مواحجه با آلرژی در پی دارد چرا که سیستم ایمنی بدن از طریق رژیم غذایی مناسب می‌تواند به حالت طبیعی باز گردد.

در ادامه برخی از این خوراکی‌ها و داروهای گیاهی را بررسی می‌کنیم.

 گیاه گزنه

گزنه یکی از گیاهان دارویی متداول‌ با آثار درمانی قابل توجه است؛ از جمله مهمترین آثار این گیاه می‌توان به تاثیر آنتی هیستامینی آن اشاره کرد.

طی مطالعه‌ای مشخص شد آثار آلرژیک بدن ۵۰ درصد از شرکت‌کنندگان با استفاده از گیاه فریز شده گزنه کاهش پیدا کرد؛ شرکت کنندگان در این مطالعه با مصرف ۳۰۰ میلی گرم روزانه از این ماده آثار حساسیت‌زا در بدن خود را کاهش دادند.

گیاه گزنه به سادگی در مغازه‌ها قابل دسترس است.

کورستین

کورستین آنتی اکسیدانی است که به طور طبیعی در پیاز، سیب و دیگر محصولات گیاهی وجود دارد؛ تحقیقات نشان می‌دهد که این ماده  آنتی اکسیدانی اثرات آنتی هیستامینی دارد.

همچنین یک مطالعه نشان داد که با استفاده از این ماده تاثیرات منفی تنفسی ناشی از آلرژی و واکنش‌های التهابی برطرف خواهد شد.

کورستین را می توان به عنوان یک مکمل غذایی خریداری کرد، البته مقدار بیشتر این ماده در مواد غذایی یافت می‌شود.

ویتامین C

ویتامین C یک آنتی هیستامین طبیعی و در دسترس است که می‌توان آن را از طریق  میوه‌ها و سبزیجات دریافت کرد؛ ویتامینی که به شکل مکمل‌های غذایی وجود دارد.

ویتامین C هیچ اثر سمی ندارد و به عنوان یک راه حل سالم برای درمان نشانه‌های آلرژی‌های فصلی محسوب می‌شود؛ کارشناسان پیشنهاد می‌کنند برای جلوگیری از حساسیت فصلی حداقل ۲ گرم در روز از این ماده حاوی آنتی هیستامین استفاده شود، البته با افزایش حدود سه تا پنج واحد مرکبات در روز می‌توان به اثرگذاری کامل این ماده پی برد.

بروملین

بروملین یک ترکیب بسیار رایج در آناناس است که می‌توان آن را در قالب مکمل‌های غذایی هم در یافت کرد.

بروملین تاثیری شگفت انگیز در مشکلات تنفسی و التهابات ناشی از آلرژی دارد؛ یک مطالعه نشان داد مصرف ۴۰۰ تا ۵۰۰ گرم از این ماده سه بار در روز می‌تواند آثار قابل توجه آنتی هیستامینی داشته باشد، البته پیشنهاد می‌شود بروملین را بیشتر از طریق مصرف آناناس که منبع غنی این ماده محسوب می‌شود، بدست آورد.

انتهای پیام /

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار علمی اخبار پزشکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۷۲۰۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همدان نیازمند کارگر و کارمند در بخش خصوصی

احمد شانیان در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به اقدامات حوزه صمت در استان همدان اظهار کرد: باتوجه به سیاست گذاری های دولت و تکلیفی که به صورت قانونی برای ادارات تعریف شده، در این موارد سعی شد تا تمام موارد و مسائل طرح جوانی جمعیت به صورت مناسب به انجام رسد.

وی خاطرنشان کرد: در کنار این موضوع باید بتوانیم با ایجاد اشتغال و بسترسازی حوزه واحدهای صنفی، صنعتی و معدنی که هرکدام به نوبه خود ارزش افزوده بسیار خوبی را در استان به صورت غیرمستقیم در حوزه جوانی جمعیت ایجاد خواهند کرد.

مدیرکل صمت استان همدان تصریح کرد: همچنین ایجاد اشتغال و کارآفرینی که افراد منجر با این می شوند که نسبت به اقتصاد خانواده که یکی از ارکان حمایت از خانواده و جوانی جمعیت است.

شانیان با بیان اینکه اشتغالزایی بسیار خوبی را در استان شاهد هستیم، افزود: در استان همدان امروز، کار هست اما کارگر و کارمند در بخش خصوصی نداریم.

وی با اشاره به اینکه نیازهای مردم ما در حوزه بازار در شهرستان های همدتن متفاوت عمل می کنند اما در مجموع اگر بخواهیم مرکز استان را ملاک قرار دهیم، در دسترس بودن اقلام و کالاهای که باید برای ابتدای زندگی را شاهدیم.

شانیان با اشاره به برگزاری جشنواره های مختلف و تخفیفات متعدد نیز از افزایش قدرت خرید مردم سخن گفت.

وی افزود: استان همدان یکی از استان های است که تورم کمتری را نسبت به سایر استان ها تجربه کرده که این امر به صورت مستقیم با سفره و معیشت مردم و خانواده ها و تشکیل خانواده برای افراد موثر خواهد بود.

وی در تشریح این موضوع اظهار کرد: اقلام اولیه مانند شیرخشک، پوشک و سایر موارد که برای فرزندان باید در دسترس باشد، در دسترس مردم است و نرخ آنها نیز در سیاست گذاری های وزارت صمت گنجانده شده است.

کد خبر 6092915

دیگر خبرها

  • تاثیر ورزش شدید بر سرطان
  • چرا این ماده غذایی کالا‌ی مورد علاقه سارقان است؟
  • مصرف این ۴ ماده غذایی برای مردان ضروری است
  • همدان نیازمند کارگر و کارمند در بخش خصوصی
  • دست‌کم گرفته‌ شده همچون آلبرتو جیلاردینو؛ بقای جنوا در سری آ به راحتی تضمین شد
  • ۴ ماده غذایی ضروری برای مردان
  • این ۵ ماده غذایی را که هرگز نباید دوباره گرم کرد
  • چگونه یک تخت خواب دنج برای چیدمان رویایی بسازیم
  • چند واقعیت علمی که زیر پوست ما جریان دارد
  • تفال به حافظ یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳؛ به جان او که گرم دسترس به جان بودی...