Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-29@09:15:26 GMT

۱۰۶ درصد تعهدات سوادآموزی استان کرمانشاه محقق شد

تاریخ انتشار: ۱۴ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۹۷۳۱۹۲

۱۰۶ درصد تعهدات سوادآموزی استان کرمانشاه محقق شد

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه از تحقق ۱۰۶ درصدی مجموع تعهدات سوادآموزی استان در سال گذشته خبرداد. ۱۴ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۱ استانها کرمانشاه نظرات - اخبار استانها -

هرمز نوروزی‌فرد در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرمانشاه، با اشاره به اینکه در سال 97 تعهد سوادآموزی استان کرمانشاه 15هزار نفر ‌در سه دوره سوادآموزی، تحکیم و انتقال بود، اظهار داشت: بیش از 100درصد حجم ابلاغی سازمان در دوره‌های مختلف سوادآموزی، تحکیم و انتقال تحقق پیدا کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون سوادآموزی استان کرمانشاه با اشاره به اهمیت سوادآموزی در نظام جمهوری اسلامی ایران گفت: این فرمایش امام خمینی(ره) که باید ایران را مدرسه کنیم نشان از اهمیت فرهنگ سوادآموزی در کشور دارد.

وی با اشاره به اینکه سوادآموزی وظیفه تمامی آحاد جامعه است، افزود: اگر سواد مورد توجه قرار نگیرد پیشرفت و آبادانی صورت نمی‌گیرد و براین اساس افراد با سواد جامعه برای تحقق توسعه باید کوشا باشند.

نوروزی‌فرد عنوان کرد: در برنامه‌های سوادآموزی با مشارکت دستگاه‌های مرتبط در زمینه آموزش مهارت‌ها و راه‌اندازی کسب و کار کوچک و زود بازده در راستای اقتصاد مقاومتی  و رونق تولید برنامه‌ریزی شده است.

وی گفت: انتظار می‌رود جهت ریشه‌کنی بی‌‌سوادی و ارتقای سطح سواد در استان همه دستگاه‌های مشارکت‌پذیر، اصحاب تعلیم و تربیت، اشخاص حقیقی و حقوقی و همه اقشار مردم جهت باسواد کردن بی‌سوادان و کم‌سوادان مشارکت فعال داشته باشند.

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه با اشاره به اینکه ستفاده بهینه از ظرفیت شورای پشتیبانی سوادآموزی، احیای برنامه‌های سوادآموزی از اهداف و اولویت‌های برنامه‌های این سازمان است، عنوان کرد: کسب رتبه اول کشوری در 6 مرحله پیاپی بر اساس شاخص تحت پوشش قرار دادن بیسوادان و کم‌سوادان، اجرای عدالت آموزشی و تمرکز آموزش بیسوادان و کم سوادان در مناطق روستایی، عشایر، حاشیه شهرها و جامعه هدف بهزیستی، کمیته امداد حضرت امام(ره) و ندامتگاه‌ها از دستاوردهای سوادآموزی کرمانشاه است.

روایت معلم سختکوش قمی؛ از تحصیل در نهضت سوادآموزی تا کسب مدال پرافتخار معلمیطرح شتاب‌دهی به سوادآموزی جامعه عشایر در استان فارس اجرا می‌شودطرح توسعه سوادآموزی در میان عشایر کرمانشاه اجرا می‌شو

وی از اجرای موفق طرح کلید بهشت (آموزش عملی نماز) سال 97 با رشد 2135 درصدی نسبت به سال 96 خبر داد و افزود: اجرای آموزش عملی رایانه در استان در سال 97 و رشد 100 درصدی نسبت به سال گذشته آن، اجرای طرح ارتقای سطح سواد و آموزش زنان و دختران روستایی و عشایر برای نخستین بار در استان، اجرای موفق طرح‌های خواندن با خانواده، حلقه‌های کتاب و کتابخوانی، مسابقات پرسش مهر ریاست جمهوری و حمایت از کالای ساخت ایران با پوشش حداکثری سوادآموزان، گسترش آموزش مهارت آموزی در مراکز یادگیری محلی با استفاده از ظرفیت دستگاه‌های مشارکت‌پذیر از دیگر فعالیت‌ها و دستاوردهای این سازمان است.

نوروزی‌فرد با اشاره به سرانه هزینه تمام شده فعالیتهای سوادآموزی در سال 98 اظهار کرد: این سرانه به منظور مدیریت بهینه منابع و مصارف، افزایش بهره‌وری و استقرار نظام کنترل نتیجه و محصول (ستانده) و کنترل مراحل انجام کار ابلاغ شده است.

وی با بیان اینکه سرانه هزینه تمام شده برون‌سپاری در دوره سوادآموزی 836 هزار تومان، دوره انتقال 930 هزار تومان، دوره تحکیم 161 هزار تومان است، بیان کرد: مدت اعتبار سرانه‌های مصوب از تاریخ یک فروردین 98 تا 29 اسفندماه سال 98 (پایان سال مالی) است.

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه عنوان کرد: در واقع سرانه‌های ابلاغی، هزینه مستقیم سوادآموزی است که تحت عنوان فعالیت‌های واگذاری تعریف و پس از احراز شرایط قبولی سوادآموزان به مؤسسات غیر دولتی واجد شرایط طرف قرارداد و معلمان آموزش و پرورش به عنوان اشخاص حقیقی قابل پرداخت است.

وی گفت: ملاک پرداخت سرانه با توجه به زمان ثبت نام سوادآموز به یکی از شیوه‌های فرد به فرد، خودآموز یا گروهی که در سامانه سوادآموزی است.

نوروزی‌فرد با بیان اینکه ضروری است پس از شناسایی، اخذ مدارک لازم و انتخاب روش آموزش نسبت به ثبت‌نام آنان از طریق سامانه اقدام کنند، بیان کرد: پرونده آموزشی افراد در اداره سوادآموزی شهرستان، نواحی و مناطق نگهداری می‌شود که در این فرایند پرداخت سرانه مذکور بر مبنای عملکرد و گزارش اخذ شده از سامانه سوادآموزی انجام خواهد شد.

وی بیان کرد: کلیه پرداخت‌ها طبق مقررات و وفق موافقت نامه مبادله شده و اخذ مجوز کتبی از سازمان نهضت سوادآموزی و متناسب با عملکرد استان در فصول مربوطه هزینه می‌شود.

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه اظهار کرد: تداوم برنامه‌های این معاونت جهت باسواد نمودن افراد بی‌سواد در اقشار خاص از جمله مددجویان ندامتگاه‌ها و زندانهای سطح استان، زنان و دختران روستائی و عشایر، افراد بی‌سواد در حاشیه شهرها، زنان بی سرپرست و بد سرپرست تحت پوشش کمیته امداد، مددجویان و توانخواهان تحت پوشش بهزیستی، کشاورزان و اولیا بی‌سواد در حوزه‌های مختلف سوادآموزی است.

انتهای پیام/ ع

R41380/P/S6,68/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۷۳۱۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امکان ایفای تعهدات صادراتی، از طریق بانک سامان

همزمان با برگزاری نمایشگاه ایران اکسپو که به معرفی توانمندی‌های صادراتی ایران می‌پردازد، بانک سامان به عنوان یک بانک پیشرو در ارائه خدمات به تجار کشور، حضوری فعال و پررنگ در این نمایشگاه دارد.

به نقل از سامان رسانه، هاله حسین‌زاده معاون بین‌‎الملل بانک سامان در گفتگویی، با بیان اینکه بانک سامان به منظور معرفی خدمات خود به صادرکنندگان کشور، حضوری پررنگ در نمایشگاه ایران اکسپو دارد، عنوان کرد: در حال حاضر با توجه به شرایط و محدودیت‌های بین المللی، یکی از بزرگترین دغدغه‌های صادرکنندگان ایرانی نحوه وصول عواید صادراتی است. از این‌رو بانک سامان با توجه به شبکه گسترده و قوی کارگزاری از یک‌سو و از سویی دیگر تیم حرفه‌ایی و توانمند خود، توانسته نقش موثر و بسزایی در راحتی، سرعت و امنیت صادرات و وصول درآمد‌های حاصله در حوزه‌های مختلف داشته باشد.

معاون بین‌الملل بانک سامان سپس ادامه داد: در همین حال باید گفت که با توجه به جایگاه بسیار خوب بانک سامان در شبکه بانکی کشور، که طی چندین سال گذشته همواره در میان سه بانک اول کشور از لحاظ حجم عملیات ارزی در حوزه واردات بوده، «بازار تقاضای» خوبی برای خرید ارز حاصل از صادرات در اختیار دارد که صادرکنندگان با اتکا بر توانمندی بانک سامان در این حوزه می‌توانند با سرعت و راحتی، تعهدات صادراتی خود را از طریق بانک سامان ایفا کنند.
حسین‌زاده در بخش دیگری از این گفتگو اظهار کرد: با توجه به سیاست بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران و سایر ارگان‌های متولی مبنی بر ایجاد ابزار‌های تشویقی و حمایتی در توسعه صادرات کشور و همچنین ایجاد بستری امن و راحت از طریق سیستم بانکی به منظور هدایت منابع ارزی واصله به سمت واردات مورد نیاز کشور، در آینده نزدیک نقش بانک‌ها به عنوان بازو‌های اجرایی بانک مرکزی در این فرایند پررنگ‌تر خواهد شد. از این رو، بانک سامان همانند گذشته، با تمام توان و قدرت آماده است تا در کنار فعالان اقتصادی کشور اعم از واردکنندگان و صادرکنندگان به عنوان حلقه واسط تسهیل‌گر حضور داشته باشد تا با شنیدن دغدغه‌ها و نیازهایشان به ارائه راه حل و راهکار‌های متناسب با آن‌ها بپردازد.

معاون بین‌الملل بانک سامان با اشاره به مزیت این بانک نسبت به سایر بانک‌های کشور در حوزه ارزی، عنوان کرد: همانطور که پیش‌تر اشاره کردم بانک سامان، طی چند سال گذشته همواره بین سه بانک نخست کشور از لحاظ حجم عملیات ارزی بوده که بی شک این مهم، نتیجه رضایت و خشنودی مشتریان از ارائه خدمات بانک سامان است و خود گویای مزیت بالای بانک سامان در شبکه بانکی کشور است.

هاله حسین‌زاده در پایان از تجار و فعالان حوزه واردات و صادرات کشور دعوت کرد تا در تمامی اوقات سال برای دریافت اطلاعات و آگاهی از خدمات قابل ارائه به همکاران بانک سامان در شعب ارزی و یا همکاران بانکداری شرکتی بانک سامان و یا صرافی سامان مراجعه کنند.

دیگر خبرها

  • ۳۱ درصد منابع پیش‌بینی‌شده هدفمندی یارانه‌ها محقق نشده است
  • تشکیل قرارگاه عدالت آموزشی با هدف توزیع متوازن امکانات در همه مدارس
  • برگزاری دوره‌ی آموزش مهارت‌های رسانه‌ای موبایل آوین نو
  • تقویت مدارس دولتی با اولویت مدارس دولتی مناطق حاشیه‌ای
  • تحقق ۶۰ هزار میلیارد ریال اعتبار برای چهارمحال و بختیاری
  • امکان ایفای تعهدات صادراتی، از طریق بانک سامان
  • کاهش سرانه تخت بیمارستانی خراسان شمالی نسبت به میانگین کشوری
  • در سه سال اخیر سرانه خط فقر سه برابر شده است
  • آموزش سواد مالی به کودکان
  • تعهدات وزارت نفت در بخش درمان بوشهر نیازمند بازنگری جدی است